Gå til innhold

Farlig med blodig utflod?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en 20 år ganmel jente som sluttet med P-piller i juli. Etter det har jeg hatt litt uregelmessig mens, og nå de to siste mnd har jeg kun blødd en dag, og resten av dagene hatt blodlig utflod. Jeg er veldig dårlig til å holde styr på mensen, men jeg føler det virket som det kun var et par uker mellom de to siste gangene jeg hadde mensen. I tillegg føler jeg at jeg har hatt blodlig utflod veldig lenge nå, omtrent to uker. Av og til kjenner jeg litt ubehag nederst i magen, sånn jeg egentlig har første dag jeg har mensen. Men nå er det litt svakere og varer ikke lenge om gangen. Har partner og vi har sex ca en gang til dagen. Jeg synes også det lukter litt ekkel der nede, og prøver å vaske meg regelmessig, ikke for ofte og ikke for sjelden, men synes det er litt vanskelig når vi har så ofte sex. Og han bruker sitt spytt som glidemiddel. Så jeg vet ikke om det er det som lager den dårlige lukten. Noen som kjenner til noe lignende?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På apoteket får man jo kapsler som kan normalisere floraen.

Anonymkode: e8143...0a3

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å holde litt styr på syklusen din, skriv ned når mensen starter, når den slutter og hvilke dager du har brunlig/blodig utflod. Det er ikke farlig, det betyr bare at du blør veldig lite. Og da kan det også lukte litt. 

Om du finner avvik på syklusen og det varer over tid så kontakter du lege. 

Anonymkode: 19f1f...dfe

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å holde litt styr på syklusen din, skriv ned når mensen starter, når den slutter og hvilke dager du har brunlig/blodig utflod. Det er ikke farlig, det betyr bare at du blør veldig lite. Og da kan det også lukte litt. 

Om du finner avvik på syklusen og det varer over tid så kontakter du lege. 

Anonymkode: 19f1f...dfe

Anbefaler app i stedet for å skrive ned, mye enklere. 

Anonymkode: 84c22...93a

Skrevet

Mensen kan være uregelmessig når du har sluttet med p-piller. Men, du skal ikke gå for lenge og tro at det er årsaken når du blø så lenge som 2 uker om gangen. infeksjoner og sykdom kan gi samme symptomer. Ta en tur til legen og få det sjekket. Heller en gang for mye enn en gang  for lite.

Når det gjelder spytt som glidemiddel, kjøp heller noe egnet glidemiddel på apoteket ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...