Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått herpes rundt munnen, hyppige utbrudd med kun 3-4 dagers mellomrom og det psyker meg helt ut. Kan noen med erfaring komme med forslag på hva jeg kan prøve for å hemme dette litt? Tar imot alt av råd, med og uten resept, helsekost og medisin. Jeg gjør hva som helst! På forhånd takk! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt Antix salve eller liknende? Om du får den på resept er den litt billigere, tror jeg. Ellers finnes det tablettbehandling, Valtrex o.l. Du må til lege for å få dette, og det skrives bare ut om det er et alvorlig tilfelle. Ellers bruk solkrem og rens gjerne med klorhexidin o.l. Da unngår du sekundære bakterieinfeksjiner.

Anonymkode: fe772...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Du får salver på apoteket uten resept. Fubgerer utrolig bra! Hvis jeg tar på så fort jeg merker noe så forsvinner det på døgnet. Hvis jeg hsr ventet og hsr tre utbrudd på gang så tsr det noen dager så er det borte. Orange og hvit eske.

Anonymkode: 95df1...527

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg var også veldig plaga av det. Samt en ekstrem trøtthet/slapphet i et par dager før utbrudd. 

Jeg fikk resept på Valtrex av legen. Tar tabletter i 24 timer ved første synlige tegn på utbrudd, og da stopper det helt opp og forsvinner nesten på dagen! Det er helt fantastisk. 

Mine utbrudd kom ekstremt ofte og var svært smertefulle og stygge. Etterhvert som jeg tok disse tablettene har utbruddene kommer sjeldnere og sjeldnere, og blir bare mindre for hver gang. Nå er det kanskje 1 år siden sist :) 

!bank i bordet! 

Skal også sier at stress, solarium, og mye alkohol var en triggende faktor for mine utbrudd.

Anonymkode: 83953...a7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

RUNDT munnen? Det kan ikke være perioral dermatitt? Jeg fikk noen mystiske, små hevelser på hake og rundt munn for noen år siden, som etter hvert utviklet seg til å bli væskende sår. Så helt grusom ut. Tetracyklin i to uker, og det forsvant. 

Anonymkode: 85abc...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...