AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Skal ha to søsken på 11 og 14 som brudepiker. Også to mindre på 1 og 2 år. Ønsker ikke å ha barn i selve bryllupet, altså ingen under 18 pga alkohol og annet innhold. Hva er riktig å gjøre når de bare skal bli med i kirke. Søstrene mine spesielt ønsker sterkt å være brudepiker, jeg får helt sikkert ikke snakket de ifra det Men sånn ellers burde kanskje ikke de minste to være med. Vi tenkte først på hvor søtt og koselig det hsdde vært om 2 åringen kom gående med blomster eller lignende. Skal jeg stå for barnepike eller finner foreldre selv en løsning. 2 åringen er barnet til kusine/forlover, altså viktig for meg. Anonymkode: 4897c...55d
Sulosi Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Jeg forstår ikke helt greia. Vil du avlyse de to små brudepiker? Det er veldig fint når små brudepiker kommer først inn og de større ett lite stykke bak og til slutt bruden. Ang å ha de på festen så tenker jeg at foreldrene til barna kan sørge for en barnevakt som kan hente de når maten er ferdig feks. De helt minste skal jo legges midt I middagen men de kunne hatt glede av å være på lokalet, få en is eller brus men alle gjestene mingler før mat så ka de hentes av barnevakt før maten. Jeg giftet meg for to årsiden. Mine tre barn på 12,12 og 17 fulgte meg inn og gav meg bort til min mann. Nydelig. På festen var de med og vi hadde alkohol. Den på 17 og en annen på 17 fikk sneket seg under ett bord og delte ei Øl. De på 12 dro hjem kl 23 med bestemor. Hun på 17 dro samtidig med oss. Slekta vår drikker greitt på fest, sjeldent dritings og enn så lenge det var barn mellom 9 og 17 der så tok de hensyn. Enten kan du ta de med på festen og sende de hjem før det tar helt av eller så kan de kanskje samles og overnatte hos noen de kjenner og ha en koselig kveld med pizza og brus I sammen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Tror jeg tenker barn under 18 drar hjem før vi er i lokalet. Det er fort gjort å snike til seg alkohol eller noe. Syns det er fint at de voksne kan slappe av og nyte kvelden uten å tenke på barna også. Vil helst ha med disse små. Så tenker at jeg sier fra til foreldre at de er med på bilder. Søstrene mine vet de får kaker dagen etter. Men at jeg kanskje ordner med noe av maten for de med tanke på lang dag. Så reiser de etterpå. Anonymkode: 4897c...55d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal ha to søsken på 11 og 14 som brudepiker. Også to mindre på 1 og 2 år. Ønsker ikke å ha barn i selve bryllupet, altså ingen under 18 pga alkohol og annet innhold. Hva er riktig å gjøre når de bare skal bli med i kirke. Søstrene mine spesielt ønsker sterkt å være brudepiker, jeg får helt sikkert ikke snakket de ifra det Men sånn ellers burde kanskje ikke de minste to være med. Vi tenkte først på hvor søtt og koselig det hsdde vært om 2 åringen kom gående med blomster eller lignende. Skal jeg stå for barnepike eller finner foreldre selv en løsning. 2 åringen er barnet til kusine/forlover, altså viktig for meg. Anonymkode: 4897c...55d Jeg føler det er det uthevede som er hva du egentlig lurer på....? Anonymkode: 52594...ffb
Eliza Doalot Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 Skal du nekte søsknene dine å være med i bryllupet dit fordi det serveres alkohol? Makan til hysteri! Fy fader så lei meg jeg hadde blitt om jeg hadde vært dem! 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #7 Skrevet 11. mai 2016 2 timer siden, Eliza Doalot skrev: Skal du nekte søsknene dine å være med i bryllupet dit fordi det serveres alkohol? Makan til hysteri! Fy fader så lei meg jeg hadde blitt om jeg hadde vært dem! Jeg føler blant annet at stemningen vil bli en annen under middag uten barn. Har sett altfor mye rart rundt fulle voksne da jeg selv var liten. Anonymkode: 4897c...55d
Millimani Skrevet 11. mai 2016 #8 Skrevet 11. mai 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler blant annet at stemningen vil bli en annen under middag uten barn. Har sett altfor mye rart rundt fulle voksne da jeg selv var liten. Anonymkode: 4897c...55d Javel, men dine egne søsken må da tillates å komme i bryllupet??
Pearl2.0 Skrevet 11. mai 2016 #9 Skrevet 11. mai 2016 Vi hadde barn (10-16 år) under middagen og det la INGEN demper på hverken toastmaster eller stemning. Herligheten, litt må de tåle😊 de var der faktisk til etter kaffen og det var sent. Synes foreldrene skal bestemme hva barna deres tåler. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #10 Skrevet 11. mai 2016 Alle bryllup jeg har vært med i har parets egne barn og søsken under 18 år vært med på middagen. Noen har valgt å dra hjem før festen, mens noen har blitt igjen (bare de over 15 år, de andre har dratt hjem med besteforeldre eller nære venner). Ingen av de voksne har blitt så fulle og jeg tror kanskje det er pga barna/tenåringene er der, noe som også brudeparet har vært glad for. Selv giftet jeg meg etter at vi hadde fått barn. Hadde da en på 2, en på 5 og en stedatter på 12. Alle var med i kirken og 2 og 5 åringen var med til lokalet, men ble så hentet av barnevakt fordi de synes det var kjedelig. Stedatteren var med til middag var slutt og ble hentet av barnevakten. Anonymkode: c5e88...23b
Illuminatum Skrevet 11. mai 2016 #11 Skrevet 11. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal ha to søsken på 11 og 14 som brudepiker. Også to mindre på 1 og 2 år. Ønsker ikke å ha barn i selve bryllupet, altså ingen under 18 pga alkohol og annet innhold. Hva er riktig å gjøre når de bare skal bli med i kirke. Søstrene mine spesielt ønsker sterkt å være brudepiker, jeg får helt sikkert ikke snakket de ifra det Men sånn ellers burde kanskje ikke de minste to være med. Vi tenkte først på hvor søtt og koselig det hsdde vært om 2 åringen kom gående med blomster eller lignende. Skal jeg stå for barnepike eller finner foreldre selv en løsning. 2 åringen er barnet til kusine/forlover, altså viktig for meg. Anonymkode: 4897c...55d Så dine søsken får ikke bli med på bryllupsfesten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå