Gå til innhold

Hvorfor sier så mange menn at de elsker former, men går for de tynneste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette et fenomen kun jeg har lagt merke til? En veldig tynn kropp er absolutt ikke stygt, og attraktive mennesker finnes uansett kroppsfasong, bare sånn at jeg ikke sårer noen nå..

Dette er noe jeg har blitt oppmerksom på gaanske mange ganger i det siste, også der disse mennene ikke rekker å bli kjent med personligheten til "hun tynne" eller "hun med former"; f.eks. på byen og på nettet osv. 

Har selv arvet kurvene til min utenlandske mor, har definivt mer kjøtt på beina enn mange av mine spinklere og nettere venninner, som får maasse oppmerksomhet, må si det er et lite knekk i selvtilliten! Oppmerksomheten her i gården kommer ofte fra menn med utenlandsk opprinnelse; det er jo ikke negativt det, men ofte klæsjer vi ikke sammen pga kulturforskjeller.. og jeg vil gjerne gå inn i et forhold nå jeg også.. :rodmer:

Bare en liten utblåsning/spørsmål fra min side.. 

Anonymkode: 33881...c6e

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi at betydningen av " kvinner med former" ikke betyr det samme for menn som for kvinner? ;)

Mvh slank med former (- eller tynn som kvinnelige, eldre kolleger sier)

Anonymkode: f3845...117

• Liker 20
Skrevet

Har opplevd selv at når de fleste sier at de liker kvinner med former, så mener de kvinner med flat mage, men store pupper og stor rumpe. Altså, tynne jenter som har kanskje litt bredere hofter - ikke skikkelig formfulle kvinner, som vi andre oppfatter det.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

fordi det også finnes tynne damer med bra personlighet vel?!  Utseende og former er ikke alt 

Anonymkode: 30a15...510

• Liker 3
Skrevet (endret)

Fordi former er et vanskelig begrep og omfatter mange kroppsformer. Formfull blir jo også ofte brukt istedet for det negativt ladde ordet "overvektig" - og det hjelper jo hvertfall ikke på saken.

En ideell kvinnekropp sett fra mannens ståsted er ofte (basert på mine observasjoner) fett plassert på pupper, litt på lårene og på rumpa og littt på hoftene med flat mage. I virkeligheten er bildet mye mer kompleks, da fett har en tendens til å legge seg rundt magen, ekstra mye på lårene etc.

Endret av skyflakes
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig, tenkte at denne diskusjonen om hva som er kurver for menn og kvinner er forskjellige. Jeg vil si at jeg kan sammenlignes med henne her https://www.instagram.com/madeleinebitici/ (hun har offentlig profil så tror det går greit å linke til), ikke tynn, men former..

Anonymkode: 33881...c6e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Snigen skrev:

Har opplevd selv at når de fleste sier at de liker kvinner med former, så mener de kvinner med flat mage, men store pupper og stor rumpe. Altså, tynne jenter som har kanskje litt bredere hofter - ikke skikkelig formfulle kvinner, som vi andre oppfatter det.

Enig. Menn sier "jeg liker former" og mener "jeg liker instagram-rumper og svære pupper" og vil ha dem tynne ellers, mens vi andre tenker formfull som former på lår, rumpe, midje og sånn. Rett og slett ulike definisjoner. 

Anonymkode: 9b1f5...7ba

• Liker 9
Skrevet

Jeg har former, og veier 5 kg for mye, noen mener kanskje 10 og. Men jeg er heldig med hvor fettet legger seg, jeg har store pupper, stor rumpe, kraftige lår og flat mage. Og føler at mange menn liker meg, men selvfølgelig er det noen som ikke liker meg og. Som heller ønsker slanke jenter. Så er jeg 37 år og, kan vel hende flere menn på min alder, aksepterer noen kilo for mye.

• Liker 1
Skrevet

"Formfull" er attraktivt det òg, men "tynne" jenter som har former gjennom f.eks. trening er hakket mer attraktivt. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Menn sier "jeg liker former" og mener "jeg liker instagram-rumper og svære pupper" og vil ha dem tynne ellers, mens vi andre tenker formfull som former på lår, rumpe, midje og sånn. Rett og slett ulike definisjoner. 

Anonymkode: 9b1f5...7ba

Menn som liker former mener forsidemodeller på FHM. https://www.google.no/search?q=fhm&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiXy-C4rtDMAhVnIpoKHVEXDogQsAQINQ&biw=1920&bih=1099

Tynn er det sultofferet på mote catwalken med siste nytt fra Dior. https://www.google.no/search?q=fhm&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiXy-C4rtDMAhVnIpoKHVEXDogQsAQINQ&biw=1920&bih=1099#tbm=isch&q=dior+cat+walk

Selvsagt vil vi menn ha en dame med former.

Med former mener de fleste menn ikke en vulgær innleggsrumpe som Kardasienkvinnene har skaffet seg.

Endret av Uhørt
  • Liker 2
Skrevet

Fordi "former" betyr noe helt annet for menn enn det gjør for kvinner. Samme som når de ser en jente med naturlig makeup og sier at de ikke skjønner hvorfor jenter bruker sminke siden de ser så mye bedre ut uten, også får de se et faktisk sminkefritt tryne og lurer på om dama er syk/skikkelig trøtt :laugh: Former for menn betyr slank midje, fine lår, stor sprettrumpe og store pupper

Skrevet

TS har jo svart at hun er klar over at kvinner har lettere for å definere overvektige også som "kurver".. Om du har lignende kropp som henne du linket til ,TS, vil jeg klart si at du har former etter den riktige "definisjonen".

Skrevet

TS, er du sikker på at det er de samme mannspersonene som sier de liker former, som de som går for de tynneste?

For i så fall så hevder jeg at kvinner sier de vil ha modne, voksne menn med livet på stell, men går etter playere og store gutter uten retning på livet. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tynn, dvs jeg er slank fra naturens side, med små pupper, liten rumpe og har ikke sånne brede hofter med en kjemperumpe bak, som disse "formfulle" kvinnene har. Fettet på meg legger seg på magen, ikke på rumpa og puppene. Min oppfatning er at menn flest vil ha nettopp sånne som deg TS. Så skjønner ikke helt dette her. Vi får bytte ut mannfolka vi omgås, slik at du får de som jeg omgås som vil ha damer med store rumper, mens jeg kan få de du omgås som liker damer med små rumper :)

Anonymkode: 0c8ec...87b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Former er bare et pent ord for en chubby/tjukk kvinne..

Anonymkode: 6f701...2f9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Former er bare et pent ord for en chubby/tjukk kvinne..

Anonymkode: 6f701...2f9

Uttrykket "jeg går kun etter kvinner med former" betyr egentlig "du, jeg er imot slankepresset som sier at man må ha bmi på 16 for å være vakker, jeg foretrekker kvinner med litt mer, dvs bmi 20 som likevel er "slank" g på den nedre delen av bmien"
Kvinner tolker  at 20 er "vanlig" (kanskje) og at 24 er formfult, når det blir helt feil.

Anonymkode: b3358...2bf

• Liker 3
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg anser meg for å være frodig med former og menn pleier å gå etter  meg ute og like kroppen min, og jeg er på grensen til overvektig i følge BMI 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har former lik hun på bildet, men litt større pupper G-cup. Er selv utenlandsk utseende og får mye oppmerksomhet fra nordmenn. Jeg kler meg aldri vulgært, men har heller valgt en klassisk og feminin stil. Kanskje det har noe med det? 

Anonymkode: 51947...d37

Skrevet
46 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Jeg anser meg for å være frodig med former og menn pleier å gå etter  meg ute og like kroppen min, og jeg er på grensen til overvektig i følge BMI 

Du overvektig? Nei deiligste dama på kg ;)

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
9 minutter siden, Ragnar89 skrev:

Du overvektig? Nei deiligste dama på kg ;)

:rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...