xinnia Skrevet 11. mai 2016 #41 Del Skrevet 11. mai 2016 Jeg selv kunne ikke prate sånn med min mor i oppveksten- så den erfaringen tok jeg med meg da jeg selv fikk barn- både jenter og gutt.. helt naturlig har vi pratet om slike ting alltid.. Må minne barna mine ( som nå er voksne) noen ganger om at jeg er fortsatt mamma- det er ikke alle detajler jeg trenger å høre 😎 Men veldig glad for at vi har det sånn 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #42 Del Skrevet 11. mai 2016 Hun kjøper seg vel en sjøl når hun finner ut at hun vil ha en. Anonymkode: 74724...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkehjerte Skrevet 11. mai 2016 #43 Del Skrevet 11. mai 2016 23 timer siden, Anonym55 skrev: Jeg har en datter på 14 år som ikke har bedt om bh enda. Hun bruker slike sportsbh-er når hun trener, men ikke noe spesielt ellers. Hun har fått litt pupper, nok til en A-cup vil jeg tro. Hun har også fått mensen. bør jeg vente til hun ber om det før jeg "presser meg på"? Har hørt at det kan være skadelig for brystene hvis de går mye uten støtte Hun bruker sportsbh ved trening, hvordan fikk hun det? Spurte hun selv etter slike, eller kjøpte du til henne? Jeg tenker at om hun spurte etter disse, ville hun spurt etter vanlig bh også. Men det er kanskje hakket flauere det kanskje, med vanlig bh!? Da kan du evt flette inn spørsmål om hun vil ha flere, når du eks kommer inn med sportsbh etter vask, spørre om hun vil ha flere til bruke utenom trening også? Si at det evt finnes noen som da likner i fasong, men litt annet stoff? At den typen er bedre å gå med utenom trening. Eller om hun vil ha en annen type bh til hverdags. Har ikke hørt det er skadelig uten bh, med mindre brystene er veldig store og tunge, da kan de henge og også gi nakke og ryggvondt. Har hørt at det derimot kan være skadelig med mye bh bruk i vokseperioden pga det kan hindre vekst og skape svært ujevne bryst. Bør i alle fall få hjelp slik at str blir riktig, og at de skiftes ofte ut i større str ettersom brystene vokser. Jeg tenker også at det er vanlig både med å være åpen rundt temaet, og ikke være åpen rundt det. Så tenker jeg at vi som er heldige mht full åpenhet rundt slike temaer som dette, kan være takknemlige pga det forenkler veldig mange situasjoner! For meg er åpenhet helt naturlig, og en selvfølge her hjemme, nettopp fordi jeg er vant til at det alltid har vært slik, og det er jeg takknemlig for, men ser selvsagt ingen grunn til å rette pekefinger mot de som ikke har det slik! Vi er forskjellige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #44 Del Skrevet 11. mai 2016 Moren min snakket aldri med meg om sånne ting, og det synes jeg er trist å tenke på i ettertid. Mulig jeg hadde syntes det var flaut der og da, men det at det ikke ble snakket om gjorde alt med puberteten enda mer skambelagt. Stjal faktisk min første bh fordi jeg ikke ville be om penger til det... Anonymkode: 1b9fd...e42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #45 Del Skrevet 11. mai 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Moren min snakket aldri med meg om sånne ting, og det synes jeg er trist å tenke på i ettertid. Mulig jeg hadde syntes det var flaut der og da, men det at det ikke ble snakket om gjorde alt med puberteten enda mer skambelagt. Stjal faktisk min første bh fordi jeg ikke ville be om penger til det... Anonymkode: 1b9fd...e42 Du fikk verken lommepenger eller hadde mulighet til å ønske deg penger til jul/bursdag? Ingen sommerjobb? De eneste mulighetene du hadde var å enten be om penger eller å stjele bh'en? Anonymkode: 74724...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suppetuppe Skrevet 11. mai 2016 #46 Del Skrevet 11. mai 2016 22 timer siden, Tibbie skrev: Er hun bare en A-cup, så vil nok ikke "fri henging" ha noe å si på brystene Jeg hadde blitt kjempeflau for det da jeg var i den alderen. Jeg "snikkjøpte" min første BH da jeg gikk på barne- eller ungdomsskolen, men mest fordi jeg ville det skulle se ut som om jeg hadde pupper :eyeroll: Det ble en Snoop Dogg-BH fra HM x) Den ble aldri vasket (turte ikke la noen se den). Eneste grunnen jeg kan tenke meg til at hun ønsker BH, er at A) hun har mye mindre pupper enn de andre i klassen/gjengen, eller B) de andre jentene i klassen/gjengen har BH. Jeg synes at du bare skal la henne finne ut av det Haha, tenk dere en snoop dog-BH da. Med "Smoke weed" på den ene cup-en og "every day" på den andre cup-en... ikke akkurat noe et barn/tenåring burde gå rundt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #47 Del Skrevet 11. mai 2016 Her var det mamma som kom med en del bh'er, og ville jeg skulle prøve dem for å se om de passet. Jeg tenkte rett og slett ikke noe særlig på det selv. Men jeg hadde kunnet spørre henne hvis jeg hadde tenkt på det, for det var aldri noe problem å snakke med mamma om sånt, heldigvis. Du kjenner jo datteren din best, TS. Jeg lurer forresten også på hvordan det gikk til at hun fikk sportsbh'ene? Jeg vil tro at siden hun nå har en type bh, skulle det vel være litt lettere å ha/få i gang en dialog om øvrig undertøy også? Anonymkode: 38e1b...218 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettypaige Skrevet 11. mai 2016 #48 Del Skrevet 11. mai 2016 Jeg skulle ønske moren min gikk sammen med meg og fikk meg en ordentlig BH da jeg begynte å utvikle bryster i tenårene. For det første var det jo helt nytt for meg, og jeg tenkte jo ikke over at jeg måtte ha det, hadde jo aldri hatt bruk for det før liksom. Husker spesielt en gang da jeg hadde en trang genser på meg, uten BH (fordi jeg ikke hadde en) og brystvortene vistes gjennom siden det var kaldt. Utrolig pinlig, og sånne ting kunne jeg ha sluppet hvis moren min hadde tatt meg med på BH-shopping. Kan jo umulig være så vanskelig, mulig det blir flaut i øyeblikket, men det varer jo en halvtime så er den kjøpt. lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hittah Skrevet 12. mai 2016 #49 Del Skrevet 12. mai 2016 Den 10.5.2016 at 22.14, Anonym55 skrev: Jeg har en datter på 14 år som ikke har bedt om bh enda. Hun bruker slike sportsbh-er når hun trener, men ikke noe spesielt ellers. Hun har fått litt pupper, nok til en A-cup vil jeg tro. Hun har også fått mensen. bør jeg vente til hun ber om det før jeg "presser meg på"? Har hørt at det kan være skadelig for brystene hvis de går mye uten støtte Moren min kjøpte meg BH en tid etter at jeg begynte å utvikle bryster. Jeg tenkte at det var litt kleint å begynne med BH, men samtidig kult at mamma kjøpte en (uten at jeg trengte å si: "mamma, jeg trenger en BH") fordi da slapp jeg å kjøpe en selv. I den alderen er det gjerne litt rart å kjøpe selv.. Det spørs jo også hvilket forhold du har til datteren din. Er det normalt for dere å prate om kropp og pubertet, eller er det helt merkelig? Evt kjøp en BH til henne, og legg den i undertøysskuffen hennes, da blir det kanskje ikke så pinelig?! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
agnesbjercke Skrevet 12. mai 2016 #50 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg synes ja. Om du leser henne og hun tydelig virker uinteresert presser du selvsagt ikke på. Men da feks på shopping, titt litt i undertøysavdelingen, spør om hun trenger "en ordentlig bh så hun slipper å bruke treningsbh hele tiden» feks... ellernoe slik. Det kan jo hende hun ikke tørr spørre selv!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå