Gå til innhold

Foreslå BH til datteren min?


Anonym55

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 14 år som ikke har bedt om bh enda. Hun bruker slike sportsbh-er når hun trener, men ikke noe spesielt ellers. Hun har fått litt pupper, nok til en A-cup vil jeg tro. Hun har også fått mensen.

 

bør jeg vente til hun ber om det før jeg "presser meg på"? Har hørt at det kan være skadelig for brystene hvis de går mye uten støtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke skadelig å gå uten BH. 

Du kan nevne for henne at hun bare må si ifra om hun trenger penger til å kjøpe BH, men synes ikke du skal "presse" :) 

Anonymkode: 55829...f5e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en myte at brystene blir skadet, spesielt når de er så små :) 

ellers enig med ab over, tilby penger eller hjelp hvis hun vil ha det når hun føler at hun vil kjøpe bh :)

Anonymkode: f8a49...176

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dere har et veldig åpent forhold når det kommer til slike ting synes jeg du kanskje burde holde deg til å gi små hint? Jeg er 16 år selv, og jeg hadde blitt utrolig ukomfortabel og nærmest flau om min mor drev å spurte meg om slike spørsmål for noen år siden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet puppetiden, og hatet BH-er. Så jeg undertøysreklamer på TV'en ville jeg spy...Tvilsomt at din datter er like hysterisk, men dette er meget privat i en sårbar tid. Tanken har garantert slått henne selv, så hun gir beskjed eller fikser selv når hun er klar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym55 skrev:

Jeg har en datter på 14 år som ikke har bedt om bh enda. Hun bruker slike sportsbh-er når hun trener, men ikke noe spesielt ellers. Hun har fått litt pupper, nok til en A-cup vil jeg tro. Hun har også fått mensen.

 

bør jeg vente til hun ber om det før jeg "presser meg på"? Har hørt at det kan være skadelig for brystene hvis de går mye uten støtte

Virkelig?

Hva tror du selv dine pupper består av? Hadde de pekt oppover om du hadde sovet i nedoverbakke tror du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der, synes jeg datteren din skal få finne utav selv. 

Anonymkode: 37d7a...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid de tør å fikse det selv eller i det hele tatt innser at de burde begynne. Jeg fikk spørsmål om jeg brukte BH av en litt direkte jente på idretten jeg trente på. Da jeg sa nei fulgte hun opp med "det burde du". Det var kjempeflaut. Hadde knapt utviklet noe som helst av pupper, men tydeligvis nok til at hun ga meg den kommentaren. Noen dager etter når jeg var ute og handlet med moren min spurte jeg forsiktig om jeg kanskje kunne få en bh.

Syns løsningen til den første AB var fin, si til dattera di at du kan gi hun penger om hun ønsker å kjøpe seg en BH.

Anonymkode: 67b0d...2bb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke alltid de tør å fikse det selv eller i det hele tatt innser at de burde begynne. Jeg fikk spørsmål om jeg brukte BH av en litt direkte jente på idretten jeg trente på. Da jeg sa nei fulgte hun opp med "det burde du". Det var kjempeflaut. Hadde knapt utviklet noe som helst av pupper, men tydeligvis nok til at hun ga meg den kommentaren. Noen dager etter når jeg var ute og handlet med moren min spurte jeg forsiktig om jeg kanskje kunne få en bh.

Syns løsningen til den første AB var fin, si til dattera di at du kan gi hun penger om hun ønsker å kjøpe seg en BH.

Anonymkode: 67b0d...2bb

Dette. Er ikke sikkert hun tør å spørre deg selv.

Anonymkode: dc463...b47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du går bort i undertøysavdelingen for å se på ting til deg selv? Så kanskje hun og har lyst på noe? 

Anonymkode: 495f6...990

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun bare en A-cup, så vil nok ikke "fri henging" ha noe å si på brystene ;) 

Jeg hadde blitt kjempeflau for det da jeg var i den alderen. Jeg "snikkjøpte" min første BH da jeg gikk på barne- eller ungdomsskolen, men mest fordi jeg ville det skulle se ut som om jeg hadde pupper :eyeroll: Det ble en Snoop Dogg-BH fra HM x) Den ble aldri vasket (turte ikke la noen se den).

Eneste grunnen jeg kan tenke meg til at hun ønsker BH, er at A) hun har mye mindre pupper enn de andre i klassen/gjengen, eller B) de andre jentene i klassen/gjengen har BH.

Jeg synes at du bare skal la henne finne ut av det :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske min mor hadde foreslått det for meg i 6. klasse. Jeg gikk i to år med en stor a-cup uten bh, også i aktivitet, og det er ingen tvil om at de ble litt mer hengete av det enn de ellers ville blitt. Det er da ikke flaut å forslå dette, det burde være helt naturlig, særlig mellom mor og datter.

Anonymkode: ea6ea...3ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tibbie skrev:

Er hun bare en A-cup, så vil nok ikke "fri henging" ha noe å si på brystene ;) 

Jeg hadde blitt kjempeflau for det da jeg var i den alderen. Jeg "snikkjøpte" min første BH da jeg gikk på barne- eller ungdomsskolen, men mest fordi jeg ville det skulle se ut som om jeg hadde pupper :eyeroll: Det ble en Snoop Dogg-BH fra HM x) Den ble aldri vasket (turte ikke la noen se den).

Eneste grunnen jeg kan tenke meg til at hun ønsker BH, er at A) hun har mye mindre pupper enn de andre i klassen/gjengen, eller B) de andre jentene i klassen/gjengen har BH.

Jeg synes at du bare skal la henne finne ut av det :)

Snoop Dog? Haha. Mener du Snoopy? Hadde også det i sjuende :fnise:

Anonymkode: dc463...b47

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snoop Dog? Haha. Mener du Snoopy? Hadde også det i sjuende :fnise:

Anonymkode: dc463...b47

Hahah, omg x)

Aldri om jeg ville hatt Snoop Dogg på undertøyet mitt som 13-åring (eller nå). Mente selvfølgelig Snoopy ja :fnise:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tibbie skrev:

Hahah, omg x)

Aldri om jeg ville hatt Snoop Dogg på undertøyet mitt som 13-åring (eller nå). Mente selvfølgelig Snoopy ja :fnise:

Det stusset jeg over også, Snoop Dog-bh?? :laugh:

Jeg ville også tilbydd penger til BH. Men skjønner ikke at alle synes det var flaut jeg, jeg tok med meg moren min på bh-shopping. Og da hadde jeg mast etter bh et år, så når jeg endelig fikk gikk jeg rett inn i c-cup... (75C, så virkelig på tide!) 

Før den tid fikk jeg sportstopper jeg brukte hele tiden, for puppene var jo vonde. Tror jeg begynte med det da jeg var rundt ti år, men nå var jeg vel sikkert tidlig utviklet sånn sett. Jeg har allerede spurt min datter om hun får vondt og trenger flere topper, siden pupper er veldig ømme i den alderen. Hun vet også at jeg har noen bh-frie dager i måneden fordi da er mine pupper vonde :P Merkelig å ikke ha et åpent nok forhold til moren sin tenker jeg, så blir litt paff av å lese her inne. 

Anonymkode: f5106...10d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var tenåring var jeg alt for sjenert og flau til å spørre noen om bh, gikk leeenge uten bh. Var flau da jeg måtte skifte i garderoben fordi alle andre jentene (også de som hadde mindre pupper enn meg) tok på seg bh mens jeg ikke hadde noen. Jeg hadde definitivt satt pris på om moren min hadde foreslått å gå på bh-shopping med meg, eller gitt meg penger til å kjøpe selv..

Anonymkode: 9f3f6...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske min mor hadde foreslått det for meg i 6. klasse. Jeg gikk i to år med en stor a-cup uten bh, også i aktivitet, og det er ingen tvil om at de ble litt mer hengete av det enn de ellers ville blitt. Det er da ikke flaut å forslå dette, det burde være helt naturlig, særlig mellom mor og datter.

Anonymkode: ea6ea...3ad

Det burde være helt naturlig, men dessverre er det ikke slik for de aller fleste. Jeg hadde ikke satt pris på om min mor drev å stilte spørsmål eller i det hele tatt nevnte noe om verken BH, gutter eller mensen. Det er veldig private temaer for unge jenter, må du huske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier vel i fra om trening og fysisk aktivitet gjør vondt i brystene. Kanskje er hun så heldig at hun aldri behøver å begynne med BH. Ikke vits i å prakke på noen noe de ikke har bruk for. 

Anonymkode: d7956...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske min mor spurte meg...

Anonymkode: 25039...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snoop Dog? Haha. Mener du Snoopy? Hadde også det i sjuende :fnise:

Anonymkode: dc463...b47

 

58 minutter siden, Tibbie skrev:

Hahah, omg x)

Aldri om jeg ville hatt Snoop Dogg på undertøyet mitt som 13-åring (eller nå). Mente selvfølgelig Snoopy ja :fnise:

:fnise::fnise::fnise::fnise::fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...