Gå til innhold

Utbrenthet- og sliten kropp- bedring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vel det man kaller utbrent etter å ha jobbet 24.7 noen år, kroppen min er blitt å så sliten. Noen som vet om det går over ved hvile?

Anonymkode: e7c3e...212

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk diagnosen utbrent og hos meg sa det bare stopp, kom meg til lege, og gikk hjem å sov i 3 uker. Tok sin tid etter det å komme seg, jeg ble langstidssykemeldt nesten et år, før jeg klarte å jobbe igjen.

Men ja, kroppen trenger hvile, man kan ikke bare kjøre på når batteriet er nesten tomt over tid.

Anonymkode: 00bde...6db

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk diagnosen utbrent og hos meg sa det bare stopp, kom meg til lege, og gikk hjem å sov i 3 uker. Tok sin tid etter det å komme seg, jeg ble langstidssykemeldt nesten et år, før jeg klarte å jobbe igjen.

Men ja, kroppen trenger hvile, man kan ikke bare kjøre på når batteriet er nesten tomt over tid.

Anonymkode: 00bde...6db

Nei, går ikke det-bare lurer på hvordan jeg skal klare det økonomisk.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, går ikke det-bare lurer på hvordan jeg skal klare det økonomisk.

Hvis du blir sykemeldt har du full lønn i ett år. 

Anonymkode: 4eabf...e64

AnonymBruker
Skrevet

Blir du sykemeldt har du full lønn i 1 år, deretter går du over på AAP dersom det er behov for ytterligere sykemelding. 

Mitt råd er lytt til kroppen din... Jeg gjorde ikke det og er nå utenfor arbeidslivet på 3.året. Jeg nektet å sykemelde meg 1 uke til og med, men til slutt hadde jeg ikke noe valg. Økonomisk er det ikke særlig lukrativt, men nå som jeg begynner å bli bedre er jeg så glad for det at det økonomiske havner litt i skyggen. Måtte selge huset mitt og flytte ut av byen til et rimeligere sted, og det har vært tøft - men i det nye huset mitt som ligger mye roligere til merker jeg også at jeg får bedre hvile og forhåpentligvis raskere rekonvalens. 

Lykke til :) 

Anonymkode: 4eabd...901

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir du sykemeldt har du full lønn i 1 år, deretter går du over på AAP dersom det er behov for ytterligere sykemelding. 

Mitt råd er lytt til kroppen din... Jeg gjorde ikke det og er nå utenfor arbeidslivet på 3.året. Jeg nektet å sykemelde meg 1 uke til og med, men til slutt hadde jeg ikke noe valg. Økonomisk er det ikke særlig lukrativt, men nå som jeg begynner å bli bedre er jeg så glad for det at det økonomiske havner litt i skyggen. Måtte selge huset mitt og flytte ut av byen til et rimeligere sted, og det har vært tøft - men i det nye huset mitt som ligger mye roligere til merker jeg også at jeg får bedre hvile og forhåpentligvis raskere rekonvalens. 

Lykke til :) 

Anonymkode: 4eabd...901

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...