Gå til innhold

Suicide bomber' blows himself up in all-night anti terror training exercise

Fremhevede innlegg

Gjest Ferie
Skrevet

Dette tenkte jeg, da jeg leste artikkelen:

- Med tanke på hva en mann som ABB klarte å gjennomføre alene.

- Burde vi ha lignende øvelser i Norge? Hvor vi sjekket hvordan nødetaene fungerte, samarbeid osv

- Det er faktisk lurt å sjekke i praksis og ikke bare med teori. At ting fungerer.

Suicide bomber' blows himself up in all-night anti terror training exercise at Britain's second-biggest shopping mall: Hundreds of volunteers doused in fake blood play 'victims' at Trafford Centre 

Artikkel: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3582287/Suicide-bomber-blows-Britain-s-second-biggest-shopping-mall-chilling-night-anti-terror-training-exercise-featuring-thousands-volunteers-playing-victims.html#article-3582287

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten tvil.

Testing av etatssamarbeid er ekstremt viktig, og det var helt klar der de største utfordringene dukket opp med ABB sin aksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Den avgjørelsen får militær-politiet ta.

Anonymkode: 627aa...d9d

Skrevet

Slike øvelser har man da jevnlig.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ferie skrev:

- Burde vi ha lignende øvelser i Norge? Hvor vi sjekket hvordan nødetaene fungerte, samarbeid osv

Vi har det. Følg med litt mer...

Anonymkode: 9d229...900

Gjest Ferie
Skrevet

1 time siden, Viktualia skrev:

Slike øvelser har man da jevnlig.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har det. Følg med litt mer...

Gi meg kilde da. 

Skrevet

Vi har en del øvelser på katastrofer av ulike typer. Men jeg savner de terror spesifikke øvelsene som tar inn samarbeid mellom lokalt politi , innsatsstyrker og forsvar. 

En god del av problemene er løst på papiret, jeg ville gjerne sett at de ble demonstrert løst i en ikke varslet øvelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ferie skrev:

Gi meg kilde da. 

Her f.eks:

https://forsvaret.no/fakta/aktivitet/ovelser/gemini

Det har vært store oppslag i media om slike øvelser. Dessuten så kan vel du også google som alle andre?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Druid skrev:

Vi har en del øvelser på katastrofer av ulike typer. Men jeg savner de terror spesifikke øvelsene som tar inn samarbeid mellom lokalt politi , innsatsstyrker og forsvar. 

Vi har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...