Gjest Sunhands Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Er det noen som er gode på regler for bruk av skråstrek? Synes alle gjør det forskjellig. Skal det være mellomrom / gap mellom skråstrek og ord, eller skal det ikke/aldri det?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Jeg pleier i alle fall å bruke mellomrom, mellom skråstreken og ordet. Det blir liksom litt mer oversiktlig på den måten... Anonymkode: 82438...4a8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 http://lmgtfy.com/?q=skr%C3%A5strek Anonymkode: 870c8...198
Gjest Sunhands Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier i alle fall å bruke mellomrom, mellom skråstreken og ordet. Det blir liksom litt mer oversiktlig på den måten... Anonymkode: 82438...4a8 Ja, jeg ser at det gjøres forskjellig. Sjefen min bruker mellomrom, men selv har jeg aldri gjort det. Ser også at noen kun bruker mellomrom på den ene siden.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 8 minutter siden, Sunhands skrev: Er det noen som er gode på regler for bruk av skråstrek? Synes alle gjør det forskjellig. Skal det være mellomrom / gap mellom skråstrek og ord, eller skal det ikke/aldri det? Aldri mellomrom før og etter skråstrek. Det er rotete. Minner om de som setter mellomrom før punktum . <-- Det er også feil. Anonymkode: 4205d...143 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier i alle fall å bruke mellomrom, mellom skråstreken og ordet. Det blir liksom litt mer oversiktlig på den måten... Anonymkode: 82438...4a8 Nei, det blir tåpelig på den måten. Rotete og uoversiktlig. Skriv tegn slik du normalt sett ville gjort med alle andre tegn. Når du skriver et ord med ' så tar du jo ikke mellomrom foran og bak den heller. Anonymkode: 4205d...143 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Mellomrom skal kun brukes dersom det er flere ledd eller dersom du siterer et dikt. http://www.korrekturavdelingen.no/K4Skraastrek.htm Anonymkode: 85932...5e3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå