HarleyQuinn Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Mannen prøver og få dåpsgavene datteren hans fikk av hans familie. Eksen hans mener at ifølge loven(hun sier ikke hvem lov) så skal gavene som er barnet sine(dette er vi iallefall enig om) skal være hos henne siden hun er bostedsforelder. Hun nekter helt og gi dem til han. Har hun noe rett i dette? Han vil bare ha det datteren fikk av hans familie.. Endret 9. mai 2016 av HarleyQuinn Skrivefeil
Hectine Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Hvorfor skal han ha det datteren fikk av hans familie?? Er det ikke det viktigste at DATTEREN har det som HUN fikk??? 10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Gaven tilhører datteren og skal selvsagt bli i datterens hjem. Hva skal han med gaven? Det er ikke hans. Anonymkode: d900c...1f1 10
Snurrepurre Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 De skal være der datteren bor ja :-) har han datteren 50% eller mer, så skal gavene selvfølgelig hjem til han. Hadde de hatt et greit samarbeid, så kan det være at de kunne kommet til enighet om at de lekene (eller hva enn det er) datteren har fått til dåpen, kunne vært hos han til når datteren kommer på besøk. (Det heter HVILKEN lov, ikke hvem.. Beklager, men jeg får fnatt av sånne feil :P) 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 #firstworldproblems. Anonymkode: 303ce...412 5
HarleyQuinn Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #6 Skrevet 9. mai 2016 Jo, gavene er hennes. Men hvorfor er det så gæli at han vil ha noe her også? Hun er 3år så hun kan ikke bestemme dette selv lissom... Det er snakk om noen smykker og et smykkeskrin.. Synes det blir teit og kjøpe masse nytt når hun i utgangspunktet har..
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 11 minutter siden, HarleyQuinn skrev: Jo, gavene er hennes. Men hvorfor er det så gæli at han vil ha noe her også? Hun er 3år så hun kan ikke bestemme dette selv lissom... Det er snakk om noen smykker og et smykkeskrin.. Synes det blir teit og kjøpe masse nytt når hun i utgangspunktet har.. Fordi gaven ble ikke gitt til ham, men til henne og hennes gaver blir i hennes hjem. Anonymkode: d900c...1f1 6
Snurrepurre Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 12 minutter siden, HarleyQuinn skrev: Jo, gavene er hennes. Men hvorfor er det så gæli at han vil ha noe her også? Hun er 3år så hun kan ikke bestemme dette selv lissom... Det er snakk om noen smykker og et smykkeskrin.. Synes det blir teit og kjøpe masse nytt når hun i utgangspunktet har.. Hvorfor skal det kjøpes nytt? Hun har jo smykkene uavhengig om de ligger hos mor eller far? Om far vil at datteren skal ha på seg smykket ved en spesiell anledning, så må mor legge tilrette for det. Selvfølgelig. 6
HarleyQuinn Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #9 Skrevet 9. mai 2016 2 minutter siden, Snurrepurre skrev: Hvorfor skal det kjøpes nytt? Hun har jo smykkene uavhengig om de ligger hos mor eller far? Om far vil at datteren skal ha på seg smykket ved en spesiell anledning, så må mor legge tilrette for det. Selvfølgelig. Fordi mor nekter og både låne di bort og at han skal få han noe her.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Selvsagt nekter hun når hun vet at datteren ikke får smykkene med seg hjem igjen. Hvor stort problem er dette egentlig? Bruker hun ofte smykkene? Anonymkode: d900c...1f1 5
Snurrepurre Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, HarleyQuinn skrev: Fordi mor nekter og både låne di bort og at han skal få han noe her. Er enig med mor om at smykkene skal være der barnet bor. Samtidig så kan det være hun er skeptisk til at far skal "stjele" smykkene om hun tar de på datteren når han skal ha henne. Om dere slutter å lage en sak ut av dette, så går det seg nok til :-) 4
HarleyQuinn Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #12 Skrevet 9. mai 2016 Nei, noe stort problem er det ikke. Jeg lurte mest på om denne loven mor sikter til faktisk er reel. Jeg skjønner ikke at det skal være så ille at han vil ha hennes gaver fra hans side hos seg. Og mor side hos mor. Det er ikke mor sine gaver heller så skjønner ikke helt. Hvorfor må di være der. Jeg har selv barn og da jeg flyttet fra barnefaren så lot jeg han få beholde alt barnet hadde fått fra hans side . trodde dette var normalen. Ikke hørt om noe lov som gir mor mer rett på alt. Var grunn det jeg lurte på. Skjønner at jeg har vært veldig snill med min ex..
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 Normalen er at barnas ting er der barna bor. Det handler ikke om rett eller rettferdighet for voksne, men om barna og barns rett til sine egne ting og gaver. Anonymkode: d900c...1f1 3
HarleyQuinn Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #14 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Normalen er at barnas ting er der barna bor. Det handler ikke om rett eller rettferdighet for voksne, men om barna og barns rett til sine egne ting og gaver. Anonymkode: d900c...1f1 Og hvorfor har hun ikke rett til og ha noen av disse tingene sine hos sin far? Som hun er hos nesten 50%(mangler 1dag i uka)
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 Jeg skjønner jo egentlig ikke helt hvorfor datter ikke kan ha det hun fikk av fars familie hos far. Tipper at far ikke vil stjele smykkene og smykkeskrinet til datteren. Er det sånn på bursdager og, om man velger å feire bursdager sammen for barnets skyld? At mor ender opp med alle lekene hos seg, mens far må nødt til å kjøpe dobbelt opp sånn at barnet har noen leker hos han og? Barnet bor jo hos både mor og far, selv om mor har hovedomsorgen. Det er litt trist om alle sånne ting kun skal være hos mor, for det handler jo også om barnets "hjem"-følelse. og den er det viktig at hun har hos både mor og far. Anonymkode: 2a67d...adb 2
HarleyQuinn Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #16 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner jo egentlig ikke helt hvorfor datter ikke kan ha det hun fikk av fars familie hos far. Tipper at far ikke vil stjele smykkene og smykkeskrinet til datteren. Er det sånn på bursdager og, om man velger å feire bursdager sammen for barnets skyld? At mor ender opp med alle lekene hos seg, mens far må nødt til å kjøpe dobbelt opp sånn at barnet har noen leker hos han og? Barnet bor jo hos både mor og far, selv om mor har hovedomsorgen. Det er litt trist om alle sånne ting kun skal være hos mor, for det handler jo også om barnets "hjem"-følelse. og den er det viktig at hun har hos både mor og far. Anonymkode: 2a67d...adb Takk! Det er hyggelig og se at fler tenker som meg. Er ikke ute etter og stjele tingene hennes nei. Men ha til bruk. Synes det er fælt og måtte spørre mor om lån eller kjøpe nytt.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #17 Skrevet 9. mai 2016 51 minutter siden, HarleyQuinn skrev: Og hvorfor har hun ikke rett til og ha noen av disse tingene sine hos sin far? Som hun er hos nesten 50%(mangler 1dag i uka) Bostedsadresse. Der hun bor. Anonymkode: d900c...1f1 2
HarleyQuinn Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #18 Skrevet 9. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bostedsadresse. Der hun bor. Anonymkode 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bostedsadresse. Der hun bor. Anonymkode: d900c...1f1 Så hun bor ikke her kun fordi hun har adresse hos mora?
Sariou Skrevet 9. mai 2016 #19 Skrevet 9. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gaven tilhører datteren og skal selvsagt bli i datterens hjem. Hva skal han med gaven? Det er ikke hans. Anonymkode: d900c...1f1 Farens hjem er da også datterens hjem. Det kunne virkelig ikke falt meg inn å nekte min eks å ha gaver som barnet vårt får hjemme hos seg, om han ville det. I min verden er det helt selvfølgelig at gaver fra fars familie skal være hos far, med mindre begge foreldrene er enige om noe annet. 2
Eliza Doalot Skrevet 9. mai 2016 #20 Skrevet 9. mai 2016 24 minutter siden, Sariou skrev: Farens hjem er da også datterens hjem. Det kunne virkelig ikke falt meg inn å nekte min eks å ha gaver som barnet vårt får hjemme hos seg, om han ville det. I min verden er det helt selvfølgelig at gaver fra fars familie skal være hos far, med mindre begge foreldrene er enige om noe annet. Sånn er det her også. Jeg (bostedsforelder) ser det som en selvfølge. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå