Ayla Skrevet 18. juli 2002 #1 Del Skrevet 18. juli 2002 Vi vurderer å reiser på bryllupsreise til Thassos til neste vår. Er det noen som har vært der, som kan fortelle litt om plassen. Er det stort? Hvilken plass bør man reise til hvis man vil ha det rolig og romantisk? Hva er verdt å se? Er det dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 19. juli 2002 #2 Del Skrevet 19. juli 2002 Vi har der i fjor sommer og hadde det helt topp. Øya har veldig mange fine strender men de ligger ikke inni byen. Men man kan ta badebåt fra havna (Thassos by) til strendene. Det koster ca. 25,- tur - retur. Jeg syns at Makriamos stranda var den beste men Golden Beach er også veldig fin. vi leide også bil en dag og kjørte rundt øya og var da i Limenaria der også var det veldig fint. Thassos er en av de billigste øyene i Hellas, stor middag med forret og drikke kosta aldri mer enn 250,- for to personer. Vi brukte vel tilsammen 5000,- på en uke der nede og da leide vi bil en dag. Det er vel ikke sånn veldig masse å se, vi stoppa ved et nonnekloster når vi var på bilturen og det var veldig fint å se. Ellers er maten er knallgod og menneskene hyggelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinemor Skrevet 23. juli 2002 #3 Del Skrevet 23. juli 2002 Vi var der i 14 dg i 1996 og jeg kunne gjerne ha tenkt meg tilbake til Thassos igjen - synes det var vidunderlig der! Vi reiste med Saga og bodde på et lite hotell som het Amfipolis som anbefales på det varmeste om det fortsatt er der. Vi var mest på stranda i Thassos by vi når vi var der, ikke så spesielt fin kanskje, men den var helt grei og det var aldri trangt om plassen der. Veldig god mat er det også på Thassos, vi var MANGE steder men favoritten vår var Zorbas - VELDIG god mat også var det danseoppvisning der med tallerkenknusing og full pakke hver kveld. Levende musikk var det der også. Kveldene ble tilbringt på en liten taverna eller el. og favoritten der var Socrates, en taverna/bar som eies av svenske Maria og hennes greske mann. Ellers så var vi også mye på en annen liten bar ikke så langt fra Zorbas som ble drevet av en ung koselig greker som ble kalt Smiley. Ellers så leide vi oss bil og motorsykkel noen dager og dro Thassos rundt -øya er ikke så veldig stor. Byen Potos er veldig koselig og der anbefaler vi "Irenes pizza", stranda i Limenaria er fin, stranda Aliki er fin og den mest "kjente" stranda er vel Paradise beach som er utrolig fin. Golden beach er også og anbefale, der er det også vannsport. Det er også mange små koselige landsbyer i fjellene og se der turismen er lik 0 - moro å se hvordan grekerne lever i hverdagen. Vi var også i nonneklosteret og synes det var en opplevelse også - spennende og se. Jeg kunne sikkert sagt så mye mye mere - får lyst tilbake dit igjen med en gang her jeg sitter og skriver. Men mye er kanskje noe forandret siden vi var der, masse nye hoteller og leiligheter er sikkert kommet også. Ikke noe problemer med minibanker og vekslingskontor der ihvertfall. Hotellet vi bodde på var forresten like ovenfor politistasjonen i byen. Vi skal nok tilbake igjen en dag, men tror nok ikke det blir før barna er blitt litt større, var barnløs når vi var der. Ferjen fra fastlandet er helt grei den, husker ikke hvor lang overfarten var men husker vi måtte vente ganske lenge på ferjekaia. Men selve Thassos er veldig barnevennlig, hadde gjerne tatt med meg barna dit, det jeg hadde gruet meg litt til var først fly, så buss og deretter ferje, spesielt nå når minstemann ikke er mere enn 8 mnd. Men en dag er vi der igjen - blir spennende og se hvor mye som har forandret seg - men det er et herlig sted..........VELDIG! Klem fra Stinemor som har glemt å logge seg på :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå