Caramelli Skrevet 2. oktober 2016 #461 Del Skrevet 2. oktober 2016 17 timer siden, stine889 skrev: Herlighet så tiden flyr! I uke 23 allerede og lillesøster sparker godt fra seg flere ganger om dagen. Nå har jeg også begynt å våkne om natten, og det er så slitsomt! Var hos jordmor forrige uke og hun var superkoselig Hun henviste meg videre til kvinneklinikken for utredning. Vår første ble født med lave blodplateverdier og måtte være på barneklinikken i en uke under observasjon og med behandling. Dette er jo noe som ikke oppdages før barnet er født hos de fleste, og kan føre til hjerneblødning under fødselen. Dette har bekymret meg veldig med nestemann og jeg er glad jordmor tok det seriøst. Har fått time neste fredag og er veldig spent på hva de har tenkt å gjøre ang det Så bra at du får oppfølging tidlig! Er kvinneklinikken på sykehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 2. oktober 2016 #462 Del Skrevet 2. oktober 2016 17 timer siden, stine889 skrev: Herlighet så tiden flyr! I uke 23 allerede og lillesøster sparker godt fra seg flere ganger om dagen. Nå har jeg også begynt å våkne om natten, og det er så slitsomt! Var hos jordmor forrige uke og hun var superkoselig Hun henviste meg videre til kvinneklinikken for utredning. Vår første ble født med lave blodplateverdier og måtte være på barneklinikken i en uke under observasjon og med behandling. Dette er jo noe som ikke oppdages før barnet er født hos de fleste, og kan føre til hjerneblødning under fødselen. Dette har bekymret meg veldig med nestemann og jeg er glad jordmor tok det seriøst. Har fått time neste fredag og er veldig spent på hva de har tenkt å gjøre ang det Så bra at du får oppfølging tidlig! Er kvinneklinikken på sykehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 2. oktober 2016 #463 Del Skrevet 2. oktober 2016 17 timer siden, stine889 skrev: Herlighet så tiden flyr! I uke 23 allerede og lillesøster sparker godt fra seg flere ganger om dagen. Nå har jeg også begynt å våkne om natten, og det er så slitsomt! Var hos jordmor forrige uke og hun var superkoselig Hun henviste meg videre til kvinneklinikken for utredning. Vår første ble født med lave blodplateverdier og måtte være på barneklinikken i en uke under observasjon og med behandling. Dette er jo noe som ikke oppdages før barnet er født hos de fleste, og kan føre til hjerneblødning under fødselen. Dette har bekymret meg veldig med nestemann og jeg er glad jordmor tok det seriøst. Har fått time neste fredag og er veldig spent på hva de har tenkt å gjøre ang det Så bra at du får oppfølging tidlig! Er kvinneklinikken på sykehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 2. oktober 2016 #464 Del Skrevet 2. oktober 2016 17 timer siden, stine889 skrev: Herlighet så tiden flyr! I uke 23 allerede og lillesøster sparker godt fra seg flere ganger om dagen. Nå har jeg også begynt å våkne om natten, og det er så slitsomt! Var hos jordmor forrige uke og hun var superkoselig Hun henviste meg videre til kvinneklinikken for utredning. Vår første ble født med lave blodplateverdier og måtte være på barneklinikken i en uke under observasjon og med behandling. Dette er jo noe som ikke oppdages før barnet er født hos de fleste, og kan føre til hjerneblødning under fødselen. Dette har bekymret meg veldig med nestemann og jeg er glad jordmor tok det seriøst. Har fått time neste fredag og er veldig spent på hva de har tenkt å gjøre ang det Så bra at du får oppfølging tidlig! Er kvinneklinikken på sykehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 2. oktober 2016 #465 Del Skrevet 2. oktober 2016 2 timer siden, Caramelli skrev: Så bra at du får oppfølging tidlig! Er kvinneklinikken på sykehuset? Ja er veldig glad for det. Litt skummelt når man ikke helt vet hva som gjorde det og at det kan skje igjen. Ja, det er på Haukeland sykehus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. oktober 2016 #466 Del Skrevet 2. oktober 2016 Så bra dere får oppfølging da @stine889. Er det noe som er arvelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 2. oktober 2016 #467 Del Skrevet 2. oktober 2016 1 time siden, stine889 skrev: Ja er veldig glad for det. Litt skummelt når man ikke helt vet hva som gjorde det og at det kan skje igjen. Ja, det er på Haukeland sykehus Oi, den siste meldingen min ble visst lastet opp mange ganger 😂 Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 2. oktober 2016 #468 Del Skrevet 2. oktober 2016 Haha, så dette Caramelli Takk for det! 57 minutter siden, Beccy87 skrev: Så bra dere får oppfølging da @stine889. Er det noe som er arvelig? Er usikker. Vi fikk aldri vite 100% hva som gjorde det sist gang, så jeg håper å få litt klarhet i det på fredag. De mente det kunne være mine og hans antistoffer som "krasjet" og brøt ned noe hos henne. Hun har ikke noe problemer med det nå og verdiene gikk opp til normalen etter kun noen uker. Det skjer på en måte kun i slutten av svangerskapet og etter fødsel. Om det påvises lave blodplateverdier og de ikke kan gjøre noe med det så blir det keisersnitt. Det vil jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 4. oktober 2016 #469 Del Skrevet 4. oktober 2016 Da har jeg vært gravid i 5 måneder allerede! Jeg syns uke til uke går sakte, men det går likevel fort når månedene "flyr" forbi. Det går ganske bra nå, men jeg er spent på hvordan det blir fremover - har hørt de 3 siste månedene er tunge. Også skremme fødselen meg litt, men prøver å ikke tenke på det nå. Alt bra med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 4. oktober 2016 #470 Del Skrevet 4. oktober 2016 1 time siden, Caramelli skrev: Da har jeg vært gravid i 5 måneder allerede! Jeg syns uke til uke går sakte, men det går likevel fort når månedene "flyr" forbi. Det går ganske bra nå, men jeg er spent på hvordan det blir fremover - har hørt de 3 siste månedene er tunge. Også skremme fødselen meg litt, men prøver å ikke tenke på det nå. Alt bra med dere? Er straks 24 uker på vei og begynner kjenne på følelsen av at formen faktisk blir dårligere:-/ Jeg har følt meg så fin i 10 uker nå, men nå sover jeg dårligere, bekkenet er vondt og jeg orker generelt mindre enn hodet mitt vil! Med tvillinger er fødsel og tidspunkt mer spennende enn med enlinger, så tar det litt som det kommer foreløpig. Jeg fødte i 26,5 t sist og håper tvilling 1 fortsetter ligge i hodeleie slik at jeg kan gjennomføre vaginal fødsel😊 vil gjerne at min nye mann skal få oppleve meg som superkvinne🙈😅👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 4. oktober 2016 #471 Del Skrevet 4. oktober 2016 Det er 4 mnd til termin på dagen i dag Synes tiden etter uke 12 har flydd avgårde! Jeg er for tiden i praksis og går lett over de anbefalte 10000 skrittene på en vakt, det merkes i bekkenet/hoftene når jeg kommer hjem. Ellers ingen nevneverdige plager bank i bordet for det! Vi var på åpningsfest på en barnebutikk her forrige uke. De hadde 20% på nesten alt. Jeg tror ikke vi har følt oss så ukomfortabele og kunnskapsløse før, hva er det vi har begitt oss ut på?! Når ei ansatt spurte om vi trengte hjelp var alt jeg tenkte "har dere en startpakke til førstegangsforeldrene?" Så vi mangler fremdeles alt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosenkål Skrevet 4. oktober 2016 #472 Del Skrevet 4. oktober 2016 14 minutter siden, emhanse skrev: Er straks 24 uker på vei og begynner kjenne på følelsen av at formen faktisk blir dårligere:-/ Jeg har følt meg så fin i 10 uker nå, men nå sover jeg dårligere, bekkenet er vondt og jeg orker generelt mindre enn hodet mitt vil! Med tvillinger er fødsel og tidspunkt mer spennende enn med enlinger, så tar det litt som det kommer foreløpig. Jeg fødte i 26,5 t sist og håper tvilling 1 fortsetter ligge i hodeleie slik at jeg kan gjennomføre vaginal fødsel😊 vil gjerne at min nye mann skal få oppleve meg som superkvinne🙈😅👍🏻 Superkvinne er du uansett! Men skal krysse fingrene for at det blir som du ønsker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 4. oktober 2016 #473 Del Skrevet 4. oktober 2016 32 minutter siden, emhanse skrev: Er straks 24 uker på vei og begynner kjenne på følelsen av at formen faktisk blir dårligere:-/ Jeg har følt meg så fin i 10 uker nå, men nå sover jeg dårligere, bekkenet er vondt og jeg orker generelt mindre enn hodet mitt vil! Med tvillinger er fødsel og tidspunkt mer spennende enn med enlinger, så tar det litt som det kommer foreløpig. Jeg fødte i 26,5 t sist og håper tvilling 1 fortsetter ligge i hodeleie slik at jeg kan gjennomføre vaginal fødsel😊 vil gjerne at min nye mann skal få oppleve meg som superkvinne🙈😅👍🏻 Oi det var en lang fødsel - hvor mange timer kan det ta fra man begynner å presse? 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 4. oktober 2016 #474 Del Skrevet 4. oktober 2016 (endret) 28 minutter siden, rosenkål skrev: Det er 4 mnd til termin på dagen i dag Synes tiden etter uke 12 har flydd avgårde! Jeg er for tiden i praksis og går lett over de anbefalte 10000 skrittene på en vakt, det merkes i bekkenet/hoftene når jeg kommer hjem. Ellers ingen nevneverdige plager bank i bordet for det! Vi var på åpningsfest på en barnebutikk her forrige uke. De hadde 20% på nesten alt. Jeg tror ikke vi har følt oss så ukomfortabele og kunnskapsløse før, hva er det vi har begitt oss ut på?! Når ei ansatt spurte om vi trengte hjelp var alt jeg tenkte "har dere en startpakke til førstegangsforeldrene?" Så vi mangler fremdeles alt... Det er jo bra med gratis bevegelse(!) hvis det ikke blir for mye av det gode. Selv har jeg kontorjobb og må opp og gå på egen vilje 😜 Bør vel finne frem aktivitetsarmbandet mitt og telle skritt jeg også. Vi skal også prøve å handle det vi kan på tilbud. Det gjelder å være tålmodig og følge med. Hva har du kjøpt til nå? Endret 4. oktober 2016 av Caramelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 4. oktober 2016 #475 Del Skrevet 4. oktober 2016 (endret) 2 timer siden, Caramelli skrev: Oi det var en lang fødsel - hvor mange timer kan det ta fra man begynner å presse? 🙄 26,5t var fra første ri til han var ute😊 det er vel ikke det de på fagspråket kaller fødselstid, siden jordmødre sier du er i åpningsfasen etc. Jeg hadde pressrier i litt over en time før de måtte hjelpe til med vakuum. Han er en såkalt 'stjernekikker', derfor fødselen var ekstra drøy. Er megaspent denne gangen på hvordan det blir! Ikke minst hvordan det blir å føde 2! 😅 Endret 4. oktober 2016 av emhanse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emhanse Skrevet 4. oktober 2016 #476 Del Skrevet 4. oktober 2016 3 timer siden, rosenkål skrev: Superkvinne er du uansett! Men skal krysse fingrene for at det blir som du ønsker det Ja bare det å gjennomgå et svangerskap kvalifiserer til superwoman! 👍🏻 Men blir spennende å se hva som skjer😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter #477 Del Skrevet 5. oktober 2016 Her er også alt som før. Sykdom som ikke er svangerskapsrelatert gjør at jeg er sykemeldt 75%, ikke spesielt gøy. Får heldigvis kommet meg litt ut hver dag og møtt folk, man kan jo bli smågal av å sitte hjemme hele dagen. Jeg er i uke 26+3, og skal på UL i uke 32 for å se om morkaka har flyttet på seg. Håper det, for jeg vil også føde vaginalt. Gikk ikke så bra sist, men nettopp derfor vil jeg prøve på nytt. Jeg vil også "oppleve livets mirakel, urkvinnen" osv, det føltes IKKE så mirakelaktig og naturlig forrige gang Ellers har vi kommet i havn med navn til minstemor Jeg syns også tiden har gått veldig fort, særlig etter uke 20. Poff, så er det permisjonstid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. oktober 2016 #478 Del Skrevet 5. oktober 2016 Har dere begynt å tenke på dette med permisjon og søking og sånt? Vi bor i Oslo og får utfordring med barnehageplasser nesten garantert og det bekymrer meg en del... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 5. oktober 2016 #479 Del Skrevet 5. oktober 2016 23 uker i dag! Her er formen ganske fin egentlig. Våkner en del om natten og sliter med å sovne igjen, men det er vell egentlig det så skal ikke klage Jeg vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det med permisjon. Jeg er student så jeg går ut i permisjon til jul fra skolen, og midten av januar fra jobben. "Problemet" her er at jeg skal ha permisjon hele neste år, for å ta opp igjen studiene januar 2018. Og vi håper å få henne inn i samme bhg som storesøster i januar 2018, så vet ikke helt hva vi skal gjøre med pappapermisjon. Har vurdert at han skal ha permisjon 1-2 dager i uken fra januar 2018 (vet ikke hvor mange uker det blir, orker ikke regne) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramelli Skrevet 5. oktober 2016 #480 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) @emhanse jeg skjønner godt du er spent når du venter 2! Håper de ligger riktig denne gangen. @Northelia godt å høre at du ikke blir skremt fra å føde når du har en dårlig opplevelse fra før. Hva blir navnet på den lille da? 😊 @stine889 det er jo imponerende alt dere har tenkt på rundt permisjon, så skjønner at du ikke orker å regne 😂 Hva studerer du? Endret 5. oktober 2016 av Caramelli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå