xinnia Skrevet 10. mai 2016 #21 Skrevet 10. mai 2016 Har korthåret mynder- det er varmt for de også.. men her går vi tur tidlig på morgen og sent på kvelden, man må bare tilrettelegge. Bruker gjerne å ta en t-skjorte som jeg vrir opp i kaldt vann og kler på de :-) 1
Gjest Skrevet 11. mai 2016 #22 Skrevet 11. mai 2016 Jeg kjøpte kjøledekken til mine som vi bruker når det er varmt på tisseturer. Men vi går aldri når sola står på som verst, og på sommeren brukes mesteparten av dagen på å bare være ute i hagen!
estrella Skrevet 11. mai 2016 #23 Skrevet 11. mai 2016 Vi går flere kortere turer og dropper å gå når det er varmest. Går gjerne til en bekk i nærheten, som han kan løpe ut i 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #24 Skrevet 11. mai 2016 Den 5/10/2016 at 1.16, AnonymBruker skrev: Tullball! Når det er så varmt er det en plage for hunden å gå tur. Mennesker også, for den saks skyld. Små lufteturer i hagen funker finfint i varmen, de trenger ikke tur i slike temperaturer. Trening kan de få mentalt på varme dager, hvis de orker. Jeg orker ikke å gå tur om kvelden etter en slik varm dag, og hadde jeg gjort det hadde nok min aktive, langhårede hund krepert! Anonymkode: ec48d...ae3 Så du sier faktisk at du ikke gidder å flytte gåturer og å gi hunden din noe som helst reel mosjon? Jeg har en pitbull/mastif og det ville vært slemt om jeg ikke gadd å anstrenge meg å flytte gå/leke/løpe-turer. Anonymkode: 22ad6...67d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2016 #25 Skrevet 11. mai 2016 Den 5/10/2016 at 10.47, xinnia skrev: Har korthåret mynder- det er varmt for de også.. men her går vi tur tidlig på morgen og sent på kvelden, man må bare tilrettelegge. Bruker gjerne å ta en t-skjorte som jeg vrir opp i kaldt vann og kler på de :-) Nettopp. Jeg har en tilpasset kjølevest på min hund om det er for varmt. Og selvsagt tilrettelegger jeg så han får mosjonen han trenger. Anonymkode: 22ad6...67d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #26 Skrevet 12. mai 2016 Jeg tenker at man må se ann sin egen hund, da det er forskjell fra rase til rase, men også innad i rasene. Vi har muligheten til å gå på skyggelagte stier i skogen, hvor det er bekker og myrhull. Hunden min har vett nok til å avkjøle seg selv, og bader/dynker seg i verstefall på kommando. Men på dager hvor asfalten koker, holder vi oss hjemme til det har blitt svalere. Og nei, hunden min tar ikke skade av å ikke gå på tur hvis det er altfor varmt. På de aller varmeste dagene ligger den frivillig i skyggen og purker, og da gjerne flere dager i strekk. Den har også eget plaskebasseng den kan kose seg i + at han får fryst mat/godbiter å kose seg med innimellom. Anonymkode: 1d429...b2d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå