Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da demonstrerer du bare poenget mitt, nemlig at kvinner i større grad enn menn er følelsesstyrte. 

Anonymkode: 135e7...1cb

I så fall antar jeg at majoriteten i verden er ganske følelsesstyrte siden demokratiet blir foretrukket 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men samfunnet du ønsker deg finnes! Ta deg en tur ned til midtøsten, gjerne Saudi Arabia så vil du kunne få leve i et mannsdominert paradis. 

Endret av ninuska_
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Anciol skrev:

Kinder , kuche, kirche!! Nein dankjes!! 

Ingen har sagt at kvinner skal holde seg på kjøkkenet. Det hadde du visst om du hadde lest tråden. Men siden du er mer oppfatt av følelser enn fakta så ignorerte du det. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner stemmer rødt. Menn stemmer blått.

...Kvinners oppgave har alltid vært å stelle og styre i hjemmet og passe på barn. Deres oppgave har aldri vært å drive med samfunnets styre og stell, mens samfunnets styre og stell har vært mennenes oppgave. ...

I den grad dette fortjener mitt engasjement: 

Hvorfor gidder noen å starte et politisk parti hvis de, som deg, tror de kun vil kunne tiltrekke seg andeler av kun ett kjønn?

Samfunnets styre og stell ikke en kvinne-oppgave? Really? Da har du en mildt sagt snever definisjon av samfunnet. Du mener samfunnet er fiskebåter, forsvar, gruvedrift, snekring, asfaltlegging, murervirksomhet, narkotika- og menneskesmugling, die-hard finansmiljøer, ølbrygging, fluebinding og fotball?? Det var de delene av samfunnet jeg kom på der menn er på grensen til å ha monopol i dag. Pluss fengselsvesenet selvsagt, spesielt innafor om du forstår. 

Jeg foretrekker et samfunn som er mer som det vi faktisk har. 

Uansett - mulig jeg er blitt resistent men du greide ikke å provosere meg litt engang. Farmen Andreas (heter han det? :vetikke: ) ligger et par divisjoner over deg. 

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Gjest Sukkerbit
Skrevet
7 minutter siden, Gorgonzola skrev:

I den grad dette fortjener mitt engasjement: 

Hvorfor gidder noen å starte et politisk parti hvis de, som deg, tror de kun vil kunne tiltrekke seg andeler av kun ett kjønn?

Samfunnets styre og stell ikke en kvinne-oppgave? Really? Da har du en mildt sagt snever definisjon av samfunnet. Du mener samfunnet er fiskebåter, forsvar, gruvedrift, snekring, asfaltlegging, murervirksomhet, narkotika- og menneskesmugling, die-hard finansmiljøer, ølbrygging, fluebinding og fotball?? Det var de delene av samfunnet jeg kom på der menn er på grensen til å ha monopol i dag. Pluss fengselsvesenet selvsagt, spesielt innafor om du forstår. 

Jeg foretrekker et samfunn som er mer som det vi faktisk har. 

Uansett - mulig jeg er blitt resistent men du greide ikke å provosere meg litt engang. Farmen Andreas (heter han det? :vetikke: ) ligger et par divisjoner over deg. 

Enig. Denne tråden er ikke noe annet enn latterlig.

Kryp tilbake til hula di TS. Du hører ikke hjemme i en sivilisert verden :) 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

I så fall antar jeg at majoriteten i verden er ganske følelsesstyrte siden demokratiet blir foretrukket 

Europeere foretrekker at kvinner har stemmerett, ja, og du ser jo hvilken vei det bærer. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Samfunnets styre og stell ikke en kvinne-oppgave?

Kvinners oppgave har alltid vært barn og hjem. Det er dette kvinner er best på. Jeg snakker generelt her, selvsagt finnes det unntak. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Farmen Andreas (heter han det? :vetikke: ) ligger et par divisjoner over deg. 

Det er visst ikke bare kvinnene som tyr til kvinnelige metoder som hersketeknikker i 2016. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne vært mye bedre. 

Hvordan da?

Anonymkode: f6d47...25c

AnonymBruker
Skrevet

Du får flytte til Saudi-Arabia da vet du... Der kommer du nok til å trives.

Anonymkode: 5b67f...26f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Sukkerbit skrev:

Enig. Denne tråden er ikke noe annet enn latterlig.

Kryp tilbake til hula di TS. Du hører ikke hjemme i en sivilisert verden :) 

Enda mer kvinnelogikk, AKA hersketeknikk. Jeg kunne vært følelsesstyrt og bedt deg komme tilbake på kjøkkenet, men siden jeg verken er sjåvinist eller følelsesstyrt velger jeg heller å bare overse det. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja... kan vel heller bare forandre hele valgsystemet så det blir som Nord Korea sitt. Alle kan stemme, men det er bare ett parti å stemme på. 

Anonymkode: 12c6b...85d

Gjest Sukkerbit
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda mer kvinnelogikk, AKA hersketeknikk. Jeg kunne vært følelsesstyrt og bedt deg komme tilbake på kjøkkenet, men siden jeg verken er sjåvinist eller følelsesstyrt velger jeg heller å bare overse det. 

Og svaret ditt får meg til å le enda mer :fnise: Er det mulig..

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er visst ikke bare kvinnene som tyr til kvinnelige metoder som hersketeknikker i 2016. 

Javel?

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinners oppgave har alltid vært barn og hjem. Det er dette kvinner er best på. Jeg snakker generelt her, selvsagt finnes det unntak. 

Og hva betegner du dette som? Allmen, saklig objektiv folkeopplysning?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sukkerbit skrev:

Og svaret ditt får meg til å le enda mer :fnise: Er det mulig..

Latter er heller ikke et argument. Begynn å bruke logikk og fornuft, så kan vi diskutere. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorgonzola skrev:

Javel?

Og hva betegner du dette som? Allmen, saklig objektiv folkeopplysning?

Kvinnen har alltid vært den som har hatt ansvar for barna. Hele kvinnens biologi er bygget opp rundt dette med barn. Menn har vært ute og høstet ressurser, mens kvinnen har vært hjemme og passet barna. Derfor har kvinner mer empati og følelser, mens menn er flinkere til dette med ledelse, handel, politikk, krig osv. Og for 1000. gang: Det finnes unntak. Men en stor del av kvinnens liv går med til å oppdra barn. Slik bør det også være. Barn trenger mye kontakt med foreldrene, og fremfor alt med moren (særlig de første årene). 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnen har alltid vært den som har hatt ansvar for barna. Hele kvinnens biologi er bygget opp rundt dette med barn. Menn har vært ute og høstet ressurser, mens kvinnen har vært hjemme og passet barna. Derfor har kvinner mer empati og følelser, mens menn er flinkere til dette med ledelse, handel, politikk, krig osv. Og for 1000. gang: Det finnes unntak. Men en stor del av kvinnens liv går med til å oppdra barn. Slik bør det også være. Barn trenger mye kontakt med foreldrene, og fremfor alt med moren (særlig de første årene). 

Menn er flinkere til dette med krig, ja. Det har du ihvertfall rett i. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mennene er best med krig, logikk, politikk osv, kan du da forklare oss hvorfor det siden tidenes morgen har vært så rolig og fredelig her i verden?

Anonymkode: ae91c...a4e

• Liker 2
Skrevet

Du ser nå hvordan verden har gått i de landene der mannfolk faktisk er de som styrer, og historien før vår tid.

Med tanke på all krig og elendighet er et ikke rart kvinner vil ha et ord med i laget på viktige avgjørelser. Nå hentyder jeg ikke til dine synspunkter av hva slags partier man stemmer på.

Just saying ;)

• Liker 2
Skrevet

Det er mann som har skylden for ALT som er galt med verden. Det er menn som bruker makt over kvinner.. det er menn som er sinte og vil krangle... menn som fører oss til krig. Menn som dominerer over kvinner , er over-representert i pedofil-saker, voldtekt-saker, vold-saker osv. Jepp, svaret er MENN i flere makt posisjoner! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...