Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner stemmer rødt. Menn stemmer blått.

Hva er vitsen med stemmerett for kvinner hvis det bare fører til naiv og følelsesstyrt politikk? Jeg sier ikke at det ikke gode politikerkvinner der ute. Thatcher og Listhaug er gode eksempler. Men det virker som de fleste kvinner ikke takler overgangen fra barneoppdragelse til politikk særlig godt. Kvinners oppgave har alltid vært å stelle og styre i hjemmet og passe på barn. Deres oppgave har aldri vært å drive med samfunnets styre og stell, mens samfunnets styre og stell har vært mennenes oppgave. Jeg tror samfunnet hadde vært bedre om vi gikk tilbake til mer tradisjonelle kjønnsroller og overlot politikken til menn. Jeg sier ikke at kvinner bare skal holde seg på kjøkkenet, men at akkurat dette med politikk ikke er noe man bør blande følelser inn i. Ja, det er synd på den lille døde gutten på stranda, men det betyr ikke at vi må ta imot hauger av migranter. 

Jeg vet at mange kommer til å være veldig uenig, men det viser i så fall bare hvor følelsesstyrte mange kvinner er. Tallenes tale er klar: Å la kvinner stemme gir en mer venstrevridd politikk. 

http://www.klartale.no/norge/kvinner-stemmer-rodt-menn-blatt-1.340445

Anonymkode: 135e7...1cb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skråblikk og generaliseringer er den veien --->

Anonymkode: 92095...a28

• Liker 9
Skrevet

Jeg er kvinne og stemmer blått ergo jeg er en mann?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skråblikk og generaliseringer er den veien --->

Anonymkode: 92095...a28

All politikk handler om generaliseringer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i dette. 

Anonymkode: 91378...f5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du ønsker med andre ord ikke et demokrati. Du får flytte. Her skal kvinner også ha innflytelse. OG jeg stemmer blått. Det finnes menn som stemmer sosialistisk også, hva skal du gjøre med de? Hva skal du gjøre med de mennene som stemmer Høyre, men som plutselig ombestemmer seg å stemmer AP?
Dine holdninger er med på å få kvinner til å stemme sosialistisk.

Anonymkode: 8daa9...701

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Jeg er kvinne og stemmer blått ergo jeg er en mann?

Nei, da er du fornuftig til å være kvinne. Dette er snakk om generelle trender. Kvinner stemmer langt mer sosialistisk enn menn. Om du ble fratatt stemmeretten din så ville det likevel vært bra for deg, for alle dine sosialistiske medsøstre ville mistet stemmeretten sin i samme slengen. Derfor ville det blitt blått flertall. Hva er viktigst for deg? Å få lov til å stemme eller at politikken du er tilhenger av faktisk blir gjennomført?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei, da er du fornuftig til å være kvinne. Dette er snakk om generelle trender. Kvinner stemmer langt mer sosialistisk enn menn. Om du ble fratatt stemmeretten din så ville det likevel vært bra for deg, for alle dine sosialistiske medsøstre ville mistet stemmeretten sin i samme slengen. Derfor ville det blitt blått flertall. Hva er viktigst for deg? Å få lov til å stemme eller at politikken du er tilhenger av faktisk blir gjennomført?

Demokratiet er det viktigste for meg, sorry 

• Liker 4
Skrevet

Det har gått heelt feil vei med verden etter at kvinner fikk stemmerett mener du?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner stemmer rødt. Menn stemmer blått.

http://www.klartale.no/norge/kvinner-stemmer-rodt-menn-blatt-1.340445

Basert på en meningsmåling av avisene Nationen og Klassekampen i 2011. 51 % av mennene som svarte ville stemme Frp eller Høyre, 36 % av kvinnene. Hvor mange var det som svarte totalt på denne meningsmålingen? 

Anonymkode: 416e2...cbf

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ønsker med andre ord ikke et demokrati. Du får flytte. Her skal kvinner også ha innflytelse. OG jeg stemmer blått. Det finnes menn som stemmer sosialistisk også, hva skal du gjøre med de? Hva skal du gjøre med de mennene som stemmer Høyre, men som plutselig ombestemmer seg å stemmer AP?
Dine holdninger er med på å få kvinner til å stemme sosialistisk.

Jeg ønsker en fornuftig politikk. Demokrati er ikke viktigere enn et godt styre. Heller en blå politikk stemt frem av den mannlige delen av befolkningen enn en rød politikk stemt frem av hele befolkningen. Du sier at kvinner SKAL ha innflytelse, uten å gi noen god begrunnelse for dette. Du ser selv at politikken blir rødere av å al kvinner stemme, men dette er tydeligvis ikke så viktig for deg. Mye viktigere å la kvinner putte denne papirlappen i valgurnen. Du demonstrerer bare poenget mitt, som er at kvinner setter følelser foran fakta. 

Ja, det finnes menn som stemmer sosialistisk, men det er ikke poenget. Poenget er at menn GENERELT stemmer mer fornuftig enn kvinner. Dette er fordi menn ikke er følelsesvesener i samme grad som kvinner. Menn evner å tenke logisk og rasjonelt, selv når de ser bilder av døde mennesker, krig og elendighet. 

Skrevet

Ja, det er vel åpenbart at vi må verne samfunnet fra folk med tvilsomt kvinnesyn og at den beste måten å gjøre dette på naturlig nok er å ta fra kvinner stemmeretten. Kvinnene må tilbake på kjøkkenet, det er kun slik vi kan bevare den friheten vi europeere er så opptatt av. 

:ironi:

• Liker 9
Skrevet

Kinder , kuche, kirche!! Nein dankjes!! 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker en fornuftig politikk. Demokrati er ikke viktigere enn et godt styre. Heller en blå politikk stemt frem av den mannlige delen av befolkningen enn en rød politikk stemt frem av hele befolkningen. Du sier at kvinner SKAL ha innflytelse, uten å gi noen god begrunnelse for dette. Du ser selv at politikken blir rødere av å al kvinner stemme, men dette er tydeligvis ikke så viktig for deg. Mye viktigere å la kvinner putte denne papirlappen i valgurnen. Du demonstrerer bare poenget mitt, som er at kvinner setter følelser foran fakta. 

Ja, det finnes menn som stemmer sosialistisk, men det er ikke poenget. Poenget er at menn GENERELT stemmer mer fornuftig enn kvinner. Dette er fordi menn ikke er følelsesvesener i samme grad som kvinner. Menn evner å tenke logisk og rasjonelt, selv når de ser bilder av døde mennesker, krig og elendighet. 

Begrunnelsen er demokrati, som er en god begrunnelse. Hvorfor skal menn som stemmer sosialistisk få beholde stemmeretten, men ikke kvinner? De stemmer likt. Det du ønsker er et diktatur. Foreslår du flytter.
Selvom jeg irriterer meg over at mange i Norge stemmer sosialistisk, så respekterer jeg og støtter deres mulighet til dette. Min mening er ikke viktigere enn deres. Hadde ikke de i nord sin stemme telt dobbelt av oss i sør hadde de borgerlige hatt fletall uansett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det dummeste mest mannsjåvinistiske sprøytet jeg har lest på KG! Holdningene dine hører hjemme i Trumps valgkamporganisasjon. I Norge skal alle ha stemmerett. 

Anonymkode: b5056...4ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes menn som stemmer sosialistisk også, hva skal du gjøre med de? 

De drikker sikkert sjokolademelk.

Anonymkode: c2b2f...6de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fascinerende at man i en trå hvor man er bekymret for demokratiet ønsker å frata halve befolkningen stemmeretten fordi de stemmer "feil." Hvorfor skal vi godta som underliggende premiss at ts' politiske oppfatninger er "riktige?" Jeg stemmer blātt selv, men skjønner da i det minste hva demokrati er.......

Skal vi begynne med forhåndsutfylte stemmesedler for å sørge for at alle får et fritt valg, men allikevel stemmer riktig, kanskje? Det fungerte jo fint i det demokratiske sovjet.......

Anonymkode: 4f8b9...1b1

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Fredsmegleren skrev:

Demokratiet er det viktigste for meg, sorry 

Da demonstrerer du bare poenget mitt, nemlig at kvinner i større grad enn menn er følelsesstyrte. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Viktualia skrev:

Det har gått heelt feil vei med verden etter at kvinner fikk stemmerett mener du?

Det kunne vært mye bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begrunnelsen er demokrati, som er en god begrunnelse.

Demokrati er et ord, ikke en begrunnelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...