Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bachelor innen hms og har nylig blitt forfremmet til KHMS sjef. Sjefen min vil at jeg skal tenke på hva jeg vil tjene. Det er fastlønn. P.d.d har jeg 230 kr timen. Inkludert i fastlønna er det 15 timer overtid. Noen som kan hjelpe? Og gi meg gode argumenter?

Anonymkode: 8df2a...5fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk lønnsstatistikken for TEKNA eller NITO, og be sjefen din komme med et tilbud.

Første gang jeg har hørt at folk har blitt forfremmet til en lederposisjon på den måten der.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Sjekk lønnsstatistikken for TEKNA eller NITO, og be sjefen din komme med et tilbud.

Første gang jeg har hørt at folk har blitt forfremmet til en lederposisjon på den måten der.

Hva mener du? Hvordan blir man ellers forfremmet?

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer jeg også på..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du timelønn og ikke fastlønn? Det var uvanlig i en sånn stilling. 

Per nå har du da 448 i året. Litt ut fra hvor mange ansatte, bransje, gode/dårlige tider i bedriften tror jeg at jeg ville bet om 550 kanskje. 

Anonymkode: 48e97...251

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du timelønn og ikke fastlønn? Det var uvanlig i en sånn stilling. 

Per nå har du da 448 i året. Litt ut fra hvor mange ansatte, bransje, gode/dårlige tider i bedriften tror jeg at jeg ville bet om 550 kanskje. 

Har timelønn nå men fastlønn i ny stilling:) så over 100 000 er realistisk?

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bachelor innen hms og har nylig blitt forfremmet til KHMS sjef. Sjefen min vil at jeg skal tenke på hva jeg vil tjene. Det er fastlønn. P.d.d har jeg 230 kr timen. Inkludert i fastlønna er det 15 timer overtid. Noen som kan hjelpe? Og gi meg gode argumenter?

15 timer overtid i året, måneden, uka?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, prt90 skrev:

15 timer overtid i året, måneden, uka?

Mnd :)

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mnd :)

Bare det er minst 70.000 kroner i året

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Normalt befinner K&HMS sjefen seg i direktørens ledergruppe, og har det ansvar som følger med en lederfunksjon.

Så dersom det er totalansvaret for alt Kvalitets- og sikkerhetsarbeid (inkludert arbeidsmiljø) du er tilbudt så ville nesten forventet at stillingen hadde blitt utlyst og at du som intern kandidat hadde blitt sterkt oppfordret til å søke.

- men, det er bare de prosessene jeg selv kjenner altså. Det virker bare så snodig å gå rett fra en timelønnet stilling og inn i bedriftens ledergruppe :klo:

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

be sjefen din komme med et tilbud.

Og kvinner lurer fremdeles på hvorfor de kommer dårligere ut av lønnsforhandlinger...

Anonymkode: 463ea...e25

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og kvinner lurer fremdeles på hvorfor de kommer dårligere ut av lønnsforhandlinger...

Anonymkode: 463ea...e25

Jeg sa: Be sjefen din komme med et tilbud. 

Da får TS en formening om hvilket nivå hun kan begynne å forhandle fra, og så forhandler man derfra og oppover.

Videre var det vel noe 'småsnakk' om å hente statistikk fra noen av de organisasjonene som TS kan tenkes tilhøre ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt fagforeningen.

Anonymkode: df1a1...42f

AnonymBruker
Skrevet
Den 10. mai 2016 at 16.27, Mis(s)Understood skrev:

Normalt befinner K&HMS sjefen seg i direktørens ledergruppe, og har det ansvar som følger med en lederfunksjon.

Så dersom det er totalansvaret for alt Kvalitets- og sikkerhetsarbeid (inkludert arbeidsmiljø) du er tilbudt så ville nesten forventet at stillingen hadde blitt utlyst og at du som intern kandidat hadde blitt sterkt oppfordret til å søke.

- men, det er bare de prosessene jeg selv kjenner altså. Det virker bare så snodig å gå rett fra en timelønnet stilling og inn i bedriftens ledergruppe :klo:

Det stemmer sikkert i det offentlige næringsliv. I det private ansetter man hvem man vil og har ikke noen krav til utlysninger av stilling.  Men nå vet vi jo ikke hva slags type bransje det er snakk om her. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer sikkert i det offentlige næringsliv. I det private ansetter man hvem man vil og har ikke noen krav til utlysninger av stilling.  Men nå vet vi jo ikke hva slags type bransje det er snakk om her. 

Det jeg beskrev stemmer nok bedre på større private selskap enn på små ja. 

Bransjen hadde vel vært svært interessant å fått vite. Ikke på selskaps/etats/KF nivå, men på type og felt.

Jeg ville nesten ta for gitt at selskapet har en K&HMS leder. En som enten skal begynne i ny jobb, eller som skal gå av med pensjon.

Hvis jeg har rett i det så ville jo det naturlige å gjøre for TS være å ta en lang og god prat med nåværende K&HMS leder for å få frem detaljene i jobben i akkurat denne bedriften/dette selskapet.

AnonymBruker
Skrevet
Den 11.5.2016 at 18.43, Mis(s)Understood skrev:

Det jeg beskrev stemmer nok bedre på større private selskap enn på små ja. 

Bransjen hadde vel vært svært interessant å fått vite. Ikke på selskaps/etats/KF nivå, men på type og felt.

Jeg ville nesten ta for gitt at selskapet har en K&HMS leder. En som enten skal begynne i ny jobb, eller som skal gå av med pensjon.

Hvis jeg har rett i det så ville jo det naturlige å gjøre for TS være å ta en lang og god prat med nåværende K&HMS leder for å få frem detaljene i jobben i akkurat denne bedriften/dette selskapet.

Jeg har vært i ledelsen hele tiden men med en annen tittel og med timelønn. :) ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...