Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på privatvisming og fikk nettopp høre at selger ikke godtar bud på over 300.000 over takst. Greit nok det å ville vente for å se hvor langt budrunden går. Dette er et hus med store mangler og mange tg3 feil, bla må man påberegne ny drenering, el opplegg og nye rør. Altså mye som må gjøres. Det som er mest provoserende er hvor mye fe forventer å få og at megler hauser opp selger. Megler så til meg at de forventer denne prisen. 

Hborfor ikke ta høyrer prisantydning?

Men uansett- drar på visning, blir med på budrunden. Håper ikke det blir noen budrunde egentlig. Og for første gang i hele mitt liv har jeg lyst til å være slem... Ødelegge visningen med bæsjelukt på boks i sluket eller "her kommer Asylmottak" skilt 😁

Anonymkode: 01d55...16e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bruke tiden din på noe mer konstruktivt og heller gå videre og se etter et annet hus?

Anonymkode: 0b67d...0ae

• Liker 14
Skrevet

Godtar ikke bud på over 300 000 over takst?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Glem det huset. Blir sikkert ikke solgt med det første heller om tilstanden er som du beskriver og selger i lalaland der han drømmer om mye penger.

Anonymkode: 97750...0ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Saken er at det var veldig fin hage. Og jeg stresser sånn med å finne et bosted for oss til skolestart der elstesønn skal begynne i første klasse. Jeg er alene med tre små og flytter allerde et stykke bort fra mine foreldre og familie som bor i Bærum og der er det altfor dyrt for meg. Dette ligger perfekt til slik at man kan ta seg helgebesøk og evt få litt barnevakt innimellom. 

Jeg syns boligmarkedet er helt håpløst. Seøv jeg har ca 1,5 millioner i egenkapital må jeg så sinnsykt langt vekk fra jobb og familie.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, minister-mio skrev:

Godtar ikke bud på over 300 000 over takst?

Ja- er ikke det litt håpløst??? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

H*n vil helst få så lite som mulig?

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mener du egentlig at de ikke godtar bud som er lavere enn 300 000,- over takst?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Mener du egentlig at de ikke godtar bud som er lavere enn 300 000,- over takst?

Hehe- ja så klart😀

Skrevet

Det er ikke uvanlig å avslå et bud før visning på 300.000,- over prisantydning. Det er vanskelig å fastslå markedsverdien på en enebolig da det er så store forskjeller på hvert enkelt objekt. Nå vet ikke jeg hva prisantydning er, eller hvor i landet dette er, men jeg eneboliger går jo ofte 500.000 og noen ganger opp til 1.000.000 over prisantydning. Hvis boligmarkedet i dette området er presset så trenger det dessverre ikke å ha noe å si dersom det er mye feil på huset. Ettersom dere var villig til å gi såpass mye over så regner jeg jo med huset hadde andre kvaliteter som veier opp for dette, og det vil nok andre budgivere også se. 

Skjønner din trang til å ødelegge for visningen, men håper ikke du gjør det:) Ønsker dere lykke til og håper dere ender opp med boligen til slutt:)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken er at det var veldig fin hage. Og jeg stresser sånn med å finne et bosted for oss til skolestart der elstesønn skal begynne i første klasse. Jeg er alene med tre små og flytter allerde et stykke bort fra mine foreldre og familie som bor i Bærum og der er det altfor dyrt for meg. Dette ligger perfekt til slik at man kan ta seg helgebesøk og evt få litt barnevakt innimellom. 

Jeg syns boligmarkedet er helt håpløst. Seøv jeg har ca 1,5 millioner i egenkapital må jeg så sinnsykt langt vekk fra jobb og familie.

Du ser med andre ord på hus med minst 5 soverom? Hvorfor ikke finne noe mindre, der du kan lage et rom ut av allerede stor stue og loft feks? 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser med andre ord på hus med minst 5 soverom? Hvorfor ikke finne noe mindre, der du kan lage et rom ut av allerede stor stue og loft feks? 

Dette huset hadde tre soverom. Så jeg trenger ikke fem nei.... Det som var attraktivt med dette var Hagen og en kjeller man kunne ha som ekstra tv stue!!

Gjest Sisti
Skrevet

Det er HELT normalt å avslå bud før første offisielle visning, og det er vanlig å råde selgere til å avvise forsøk på å kuppe. Meningsløst å bli sur og forundret over at selger følger standard råd. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, hironakamura skrev:

Det er ikke uvanlig å avslå et bud før visning på 300.000,- over prisantydning. Det er vanskelig å fastslå markedsverdien på en enebolig da det er så store forskjeller på hvert enkelt objekt. Nå vet ikke jeg hva prisantydning er, eller hvor i landet dette er, men jeg eneboliger går jo ofte 500.000 og noen ganger opp til 1.000.000 over prisantydning. Hvis boligmarkedet i dette området er presset så trenger det dessverre ikke å ha noe å si dersom det er mye feil på huset. Ettersom dere var villig til å gi såpass mye over så regner jeg jo med huset hadde andre kvaliteter som veier opp for dette, og det vil nok andre budgivere også se. 

Skjønner din trang til å ødelegge for visningen, men håper ikke du gjør det:) Ønsker dere lykke til og håper dere ender opp med boligen til slutt:)

Vi var ikke villig til å gi noe over takst vi. Men han sa at van godtar ingen bud som er lavere enn 300.000 over takst!

Skrevet

Ok da misforsto jeg litt, men da forstår jeg hvertfall at budet ble avslått:) Det er jo helt greit å si at de forventer 300.000,- over takst til dere som prøver å kuppe den før visning. Da har de jo i prinsippet gitt dere prisen dere må ut med for å få den:) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk også bud på privatvisning som var 150k over takst som megler frarådet oss å ta imot. For leiligheten ble solgt 660k over takst:) 

Det kommer selvsagt an på området, men jeg syns det er lavmål av deg å ødelegge visningen. 

Anonymkode: 67105...b17

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med de andre her som sier at du jo virkelig ikke kunne forvente at selger skulle droppe visningen når du ikke engang er villig til å by mer enn prisantydning! Hadde dette vært i Stavanger-området kunne jeg kanskje ha skjønt at det kunne ha vært mulig å kuppe en bolig før visning til prisantydning. Men så og si over alt ellers i landet- og spesielt i Oslo-området, må man jo dra til med et bud på minst 10 % over takst for at selger/megler skal gidde å gå med på å avlyse visningene.

Så og si ALT i Oslo-området går over takst nå om dagen (og har gjort det lenge), og det meste med noen hundretusener (eller til og med over millionen). Det ville jo være det glade vanvidd for selger å godta et bud på prisantydning for å droppe visning i denne situasjonen!

Når det er sagt synes jeg også at det er litt spesielt at du vurderer å kjøpe et hus som tydeligvis har såpass store mangler dersom du er alene med tre barn. Hvordan i all verden har du tenkt til at du skal greie å få fikset opp alt som er galt i huset (både ift tid og penger)???

Anonymkode: 48044...3ad

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med de andre her som sier at du jo virkelig ikke kunne forvente at selger skulle droppe visningen når du ikke engang er villig til å by mer enn prisantydning! Hadde dette vært i Stavanger-området kunne jeg kanskje ha skjønt at det kunne ha vært mulig å kuppe en bolig før visning til prisantydning. Men så og si over alt ellers i landet- og spesielt i Oslo-området, må man jo dra til med et bud på minst 10 % over takst for at selger/megler skal gidde å gå med på å avlyse visningene.

Så og si ALT i Oslo-området går over takst nå om dagen (og har gjort det lenge), og det meste med noen hundretusener (eller til og med over millionen). Det ville jo være det glade vanvidd for selger å godta et bud på prisantydning for å droppe visning i denne situasjonen!

Når det er sagt synes jeg også at det er litt spesielt at du vurderer å kjøpe et hus som tydeligvis har såpass store mangler dersom du er alene med tre barn. Hvordan i all verden har du tenkt til at du skal greie å få fikset opp alt som er galt i huset (både ift tid og penger)???

Hæ? Hvorfor er det enkrlt å kuppe i Stavanger?

Anonymkode: 7a3b5...2fd

Gjest Sisti
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prisene i Stavanger faller fortsatt, og selgere kan dermed ikke forvente så mye mer enn prisantydning. Da er det lettere å godta et kupp enn i et marked hvor normalen er å få solgt til over prisantydning. 

Vedkommende sa ikke at det var ENKELT, men at det kanskje kunne være mulig. Stor forskjell. ;)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at det er "enkelt". Men jeg vil jo tro at det, i et tregt marked (som det jo er i Stavanger-området om dagen) der selger allerede i utgangspunktet vil være stresset for om de i det hele tatt får solgt boligen, vil være langt enklere å få selger til å godta et bud på prisantydning før visning, enn i et pressområde der selger vet med nærmest 100 % sikkerhet at de uansett vil få solgt boligen til en pris over takst etter første visningsrunde. Enkel logikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...