Gå til innhold

Hvordan takle denne personen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er begge i 20 åra, og er vel bare bekjente egentlig. Hun er over alt og flørter med gutta og liker å holde seg oppdatert med hva som foregår på bygda. Nå var jeg så dum at jeg betrodde meg til henne om noe, og selv om ingen har sagt noe til meg så vet jeg at hun har fortalt det videre. Andre venner gir meg noen rare blikk nå, og hun har snudd seg veldig med vinden. Fra å støtte meg i en sak, til å plutselig støtte motparten (som begikk overgrep mot meg). Jeg vet vi ikke er venner, men det er så slitsomt å vite at hun er en slik renkekjerring, og hun har gjort det samme før mot både meg og noen andre. Jeg trodde hun hadde blitt mer voksen sia sist men den gang ei. Uheldigvis vil jeg treffe på henne ganske ofte da hun har blitt sammen med kompisen til min bror. Jeg føler meg sveket av henne selv om jeg ikke har noe håndfast å ta henne på, og frykter at hun spinner videre på alt hun kan få vite om meg for å ødelegge for meg. Det hører til historien at hun la seg etter ekskjæresten min mens vi var sammen. I hennes øyne var det han som la seg etter hun. Venner har derimot fortalt at det var hun som la opp til det hele.

Ååhr, jeg føler meg så dum og naiv som falt for spillet hennes. Hvordan kan jeg unngå henne uten å gå til konfrontasjon? Jeg må jo være høflig ellers vil hun lage drama og da er helvete løs her.

Anonymkode: 032f6...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen forslag eller råd?

Anonymkode: 032f6...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå for det du har sagt. Del med en av de som gir deg rare blikk. Bare slik at de får riktig versjon. Det er veldig lett for ei sånn jente å legge på litt til når hun først deler videre. Ville vel også sagt på rn mild måte at du ikke vet hva hun sier fordi dere ikke er så nære lengre. 

Hadde et problem selv på jobb en gang. Ei som latet som å være en nær venn av meg, merket fort at alt som ble sagt og ikke sagt gikk videre. Kom i trøbbel for ting jeg ikke har gjort eller sagt og etter hvert gikk det opp for meg at det var henne. Jeg prøvde først å unngå alle på jobben. Spiste lunsj alene i flere uker. Så spiste jeg med to av jentene en dag, de virket så rare. Så på vei ut sa jeg til hun ene at jeg føler meg baksnakket og at det er rar stemning. Så sier jeg at jeg og xxx er ikke venninner lengre og har ikke vært på en stund, hvis du hører noe fra henne så ta det med en klype salt for vi har ikke pratet på flere uker. Da kom det frem. Den jenta har sagt at jeg er sint på 1, 2, 3 stk for at de fikk høyere/større stilling før meg. Og at jeg går å prater dritt om disse folkene stadig vekk. At jeg er sint på sjefen men mest sint på den andre jenta fra lunsjen. Så jeg svarte bare at da forstår jeg alles væremåte, hadde ting stemt slik så skjønner jeg det godt, men noe slikt har jrg aldri sagt.

Den jenta hadde med hver anledning hun fikk spurt meg om jeg var sint for at xxxx fikk 100% nå. Og jeg sier nei, selv om det viser 60 % job på papiret så jobber jeg jo 100% og har gjort det lenge. Jeg sa jeg likte det fordi da ble dagene mine mer uforutsigbar og jeg fikk være på mer forskjellig. 

Den jenta var nå bestevenn med sjefen og de fleste andre. Men jeg er glad jeg fikk sagt min dide av saken til noen av kollegaene i hvert fall.

Anonymkode: 456bf...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest lyst til å fortelle min bror alt sammen og bare skygge banen ellers. Tror ikke jeg orker å snakke med henne eller å forsvare meg mer. Hun dikter opp historier og skal alltid ha hver og en på tomannshånd. Det er da hun fisker etter opplysninger. 

Kan jeg ikke bare slutte med å hilse, svare osv. Det blir bare dritt uansett.

Anonymkode: 032f6...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært å konfrontere henne. Si at du vet at hun har sagt det videre og at du ikke tolererer sånn oppførsel. Si at du ikke kommer til å hilse på henne mer. Si fra til de som du ser oppfører seg annerledes om hva hun har gjort. Det er IKKE du som skal gjemme deg eller være ille berørt. Gå med hodet høyt hevet.

Anonymkode: 8a9b5...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det beste hadde vært å konfrontere henne. Si at du vet at hun har sagt det videre og at du ikke tolererer sånn oppførsel. Si at du ikke kommer til å hilse på henne mer. Si fra til de som du ser oppfører seg annerledes om hva hun har gjort. Det er IKKE du som skal gjemme deg eller være ille berørt. Gå med hodet høyt hevet.

Anonymkode: 8a9b5...7fa

Jeg skulle gjerne fått til dette. Takk for svar.

Anonymkode: 032f6...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres dramatisk ut du også. Folk flest bryr seg lite om dramaet i andres liv, snart finner de noe annet, nytt og spennende drama på bygda. Med andre ord det blåser over. Ignorer kjerringa.  

Anonymkode: 7d980...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må  i alle fall fortelle broren din at han ikke skal fortelle noe om deg til kompisen sin. Kjærester forteller jo gjerne hemmeligheter og slikt til hverandre. Så akkurat det hadde jeg vært påpasselig med.  Jeg er helt uenig med den ab som er over meg. Noen mennesker er slik som ts beskriver. De er svært utadvendte, men snakker litt for lett om andres pinlige hendelser etc. 

 

Jeg tror du gjør smart i å unngå en konfrontasjon med henne. Ellers blir jo du fort den store, stygge ulven på bygda.

Anonymkode: 88335...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygda er noe herk. Jeg flyttet og fikk det straks mye bedre :) 

Anonymkode: 4a5da...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gjerne fått til dette. Takk for svar.

Anonymkode: 032f6...52d

Jeg vet jo ikke om det er riktig for deg, men jeg skriver det fordi jeg var i en lignende situasjon. Jeg tenkte at det kom til å blåse over av seg selv og jeg konfronterte ikke og jeg latet som ingenting. Historien spredde seg og ble lagt på og lagt på uten at jeg visste at jeg framdeles var interessant. Ikke før halve bygda sluttet å hilse skjønte jeg at at dette faktisk ikke hadde blåst over etter et par uker men heller tvert i mot. De hadde tolket min stillhet og unnvikenhet som at historien var sann. 

Jeg konfronterte når jeg forstod hva som hadde skjedd. Vet ikke om det gjorde så mye forskjell på historien som allerede var ute men det gjorde godt for meg og min selvrespet å fa sagt i fra og jeg gav samtidig et signal om at det overhodet ikke er greit å gå bak min rygg.

Anonymkode: 8a9b5...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres dramatisk ut du også. Folk flest bryr seg lite om dramaet i andres liv, snart finner de noe annet, nytt og spennende drama på bygda. Med andre ord det blåser over. Ignorer kjerringa.  

Anonymkode: 7d980...668

Jeg misliker drama intenst. Jeg trodde hun var en tidligere bekjent som nå ville være venn, for hun gjorde alt for at jeg skulle stole på henne, inntil det nå plutselig ble slik. Jeg har holdt meg hjemme hos mine foreldre de siste ukene for å unngå å treffe på henne hos min bror som jeg leier hos.

 

 

 

Takk for råd. Det skal jeg gjøre. Jeg vil helst ikke snakke med henne mer.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må  i alle fall fortelle broren din at han ikke skal fortelle noe om deg til kompisen sin. Kjærester forteller jo gjerne hemmeligheter og slikt til hverandre. Så akkurat det hadde jeg vært påpasselig med.  Jeg er helt uenig med den ab som er over meg. Noen mennesker er slik som ts beskriver. De er svært utadvendte, men snakker litt for lett om andres pinlige hendelser etc. 

 

Jeg tror du gjør smart i å unngå en konfrontasjon med henne. Ellers blir jo du fort den store, stygge ulven på bygda.

Anonymkode: 88335...c79

 

Anonymkode: 032f6...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo ikke om det er riktig for deg, men jeg skriver det fordi jeg var i en lignende situasjon. Jeg tenkte at det kom til å blåse over av seg selv og jeg konfronterte ikke og jeg latet som ingenting. Historien spredde seg og ble lagt på og lagt på uten at jeg visste at jeg framdeles var interessant. Ikke før halve bygda sluttet å hilse skjønte jeg at at dette faktisk ikke hadde blåst over etter et par uker men heller tvert i mot. De hadde tolket min stillhet og unnvikenhet som at historien var sann. 

Jeg konfronterte når jeg forstod hva som hadde skjedd. Vet ikke om det gjorde så mye forskjell på historien som allerede var ute men det gjorde godt for meg og min selvrespet å fa sagt i fra og jeg gav samtidig et signal om at det overhodet ikke er greit å gå bak min rygg.

Anonymkode: 8a9b5...7fa

Hva gjorde du med den som spredde historien?

Anonymkode: 032f6...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bygda er noe herk. Jeg flyttet og fikk det straks mye bedre :) 

Anonymkode: 4a5da...896

Jeg planlegger å flytte til en stor by snart. Gleder meg. Må bare få meg ny jobb først.

Anonymkode: 032f6...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde du med den som spredde historien?

Anonymkode: 032f6...52d

Jeg sa fra til både hun som spredde historien og samboeren hennes at hun måtte slutte å spre løgner umiddelbart. At hun tydeligvis hadde løyet til hun trodde på det selv. I tillegg sa jeg fra til både henne og alle de som var nærmest involvert - og hadde kastet seg på historien - at jeg kom til å kutte de helt ut til jeg fikk en uforbeholden unnskyldning. Jeg fortalte de andre at jeg hadde betrodd noe som hun hadde lovet skulle bli mellom oss (egentlig en filleting) og at hun hadde brukt det til å skape splid og sette meg i et negativt lys.

Jeg var sjokkert over tillitsbruddet og følte meg veldig tråkket på. Det hjalp meg å si fra men jeg kan ikke si noe om det fikk lagt en demper på ryktene. Jeg flyttet ikke så veldig lenge etterpå (delvis pga dette). Nå føler jeg i alle fall at jeg kan gå med hodet høyt hevet når jeg er der og at jeg har stått opp for meg selv. Men igjen, dette er min situasjon. Jeg vil tro at i de fleste tilfeller så blåser sånt over av seg selv.

 

 

Anonymkode: 8a9b5...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...