Gå til innhold

Når sommerværet kommer..


Bamsemums

Anbefalte innlegg

Jeg er "nybakt@ mor (baby er 8 mnd) og i dag er det 20 varmegrader i skyggen! Veldig usikker på hva jeg skal kle på minsten i dette været! Er tross alt bare i begyndelsen av mai ennå, men kan liksom ikke sette han i voksiposen i dag vel?? Jeg har ikke vårpose til han heller..

Noen som kan hjelpe meg med dette?? 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bukse, genser, jakke. Teppe :) 

Anonymkode: 30f30...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bukse, genser, jakke. Teppe :) 

Anonymkode: 30f30...7f9

I 20 grader holder det mer enn nok med tynn bukse og tynn body. Anbefalt soveromstemperaturer18 grader, da med pysj og evt dyne, så da i 20 grader trenger man ikke å kle på mere i hvertfall.

ts, selvom det bare er mai enda så må du følge gradene, kan være iskaldt i juli men man kler jo på mer med klær da igjen selvom det er sommer. :) Se på hva du har på deg og ta det samme på ungen evt ett lite tynt ekstra lag på.

Anonymkode: 8cc24...950

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bukse, genser, jakke. Teppe :) 

Anonymkode: 30f30...7f9

I 20 varme!!! Er du rusk eller? Er du klar over hvor varmt det blir nedi vogna!??

Anonymkode: 6f555...406

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 5 mnd og veldig varm av seg. Nå inne har han bare body og sokker. Når han skal ut og sove i vognen om en stund tar jeg nok på en tynn bukse og tar et teppe over han. Her er rundt 20 gr og lettskyet nå.

Var på helsestasjonen nå i formiddag og blir sjokkert over hvor mye folk kler på ungene sine. strømpebukse, bukse, body, genser, jakke og lue på de fleste ungene som var der. Ikke rart enkelte unger er urolige og utilpass tenker jeg da.

Anonymkode: b1a58...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg foreslo å legge han i voksiposen (urban) i bukse, body og lue! Men synes det høres voldsomt ut.. Er også litt vind her idag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Bamsemums skrev:

Ei venninne av meg foreslo å legge han i voksiposen (urban) i bukse, body og lue! Men synes det høres voldsomt ut.. Er også litt vind her idag! 

Venninnen din trenger opplæring! Dere må huske på at det blir mye varmere nedi vogna. Helt sjokkert!

Anonymkode: 6f555...406

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bamsemums skrev:

Ei venninne av meg foreslo å legge han i voksiposen (urban) i bukse, body og lue! Men synes det høres voldsomt ut.. Er også litt vind her idag! 

Her det 25 grader nå. Ville ALDRI lagt babyen i en voksipose nå!!!

Stemmer for tynn body, tynn bukse og tynt teppe. 

Anonymkode: 73094...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er verre de blir for varme enn litt kalde.

Anonymkode: 88621...3f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen din trenger opplæring! Dere må huske på at det blir mye varmere nedi vogna. Helt sjokkert!

Anonymkode: 6f555...406

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her det 25 grader nå. Ville ALDRI lagt babyen i en voksipose nå!!!

Stemmer for tynn body, tynn bukse og tynt teppe. 

Anonymkode: 73094...671

Jeg er veldig enig! Da blir det bukse, body, lue og et pledd i backup! Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Magnifiq skrev:

Trenger da ikke tynn lue nede i vognen?

jeg sitter på terrassen i bikini i dag.

Han sitter i sportsvogn da, ligger ikke nedi en vogn! Er litt kald trekk her også så lue skal han ha uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magnifiq
Et øyeblikk siden, Bamsemums skrev:

Han sitter i sportsvogn da, ligger ikke nedi en vogn! Er litt kald trekk her også så lue skal han ha uansett

Litt trekk er ikke farlig. Jeg hadde hvertfall ikke tatt på lue i dag.

På et nyfødt spedbarn kanskje, men ikke et så stort barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Bamsemums skrev:

Han sitter i sportsvogn da, ligger ikke nedi en vogn! Er litt kald trekk her også så lue skal han ha uansett

Du tar ikke på lue da men en solhatt.

Anonymkode: 8cc24...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bamsemums skrev:

Han sitter i sportsvogn da, ligger ikke nedi en vogn! Er litt kald trekk her også så lue skal han ha uansett

Herlighet, er du klar over hvor varmt det blir? Så en dame i Oslo i dag som hadde pakka barnet inn med dyne og alt nedi vogna. Her er det 27 grader i sola, du kan tenke deg hvor varmt det er nedi vogna! Legg en temperaturmåler nedi der så ser du hvor raskt det stiger. Dere må begynne å tenke...!

Anonymkode: 6f555...406

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nori

Like komisk hvert år. Barna har på jakke og lue, mens foreldrene går i shorts og singlet. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pleide bare å ha på seg body når det var så varmt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn var 3 mnd i mai ( en varm mai) og stakkars hadde selvfølgelig bare body på. Evt ta med en tynn bukse og et tynt teppe om vinden plutselig blir sur. Men som idag kan jo ungen svime bort om du kler på barnet så mye!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du tar hånden din ned i nakken og ser hvor varmt barnet er.  Så kan du ta på/legge på klær etter det hvis du er usikker. Ikke ha den i direkte sollys. Ikke mobilen din heller.

Anonymkode: 0eb3c...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...