Gå til innhold

Sverige skremmer meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NRKs reportasje fra Sverige gjorde meg redd. Dette foregår i nabolandet vårt. Nesten 200 områder med lovløse tilstander, hvorav mer enn 50 regnes som farlige av politiet. Jeg er ikke rasist, men det må være lov å si at dette er en skremmende utvikling. For bare 30 år siden var dette utenkelig. Vi må våkne nå! Vi skal selvfølgelig hjelpe migrantene, men vi må integrere dem bedre. 

PS! Jeg stemmer ikke FrP, så spar personangrepene. 

Anonymkode: 217fd...116

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det skremmende for alle med vettet i behold. Også skremmende at du må ta avstand fra FrP rett etter at du har forklart at du er redd for den politikken ALLE på stortinget unntatt FrP støtter. Hvordan kan du stemme annet enn FrP etter å ha sett hva slepphendt innvandringspolitikk har ført til i et land der søsterpartiene til sosialistene her på berget regjerer?

Det er nettopp den hetsen av FrP og Sverigedemokratene som hindrer at vi får stoppet denne galskapen. Folk skal liksom skamme seg for å ville redde eget folk og egen kultur. Det er sykt, virkelig sykt 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, uranus skrev:

Hvordan kan du stemme annet enn FrP etter å ha sett hva slepphendt innvandringspolitikk har ført til i et land der søsterpartiene til sosialistene her på berget regjerer?

Jeg kommer aldri til å skremme FrP av prinsipp. Mitt håp er at partiene på venstresiden kan innse at de har vært for dårlige på integreringen. 

AnonymBruker
Skrevet

Sverige har lenge ønsket å hjelpe flyktninger, uten å forstå at det finnes en grense for hvor mange ny-innflyttede mennesker et samfunn kan absorbere. Hjelpen har bestått i å gi bolig og penger, for så å sette strek og si seg ferdig med hjelpen. Som om det fantes en naturlov som tilsa at alle mennesker fra alle kulturer, automatisk evner å leve sammen uten problemer. Det som skjer i Sverige er på mange måter et sosialt eksperiment med mennesker.

Det finnes ikke ressurser til å integrere alle som kommer. Integrering koster penger. Dette er en realitet vi må forholde oss til. Derfor burde vi være ytterst forsiktig med hvor mange vi tar inn. Det beste er å ikke ta inn noen i det hele tatt, og heller sørge for tilfredstillende forhold i nærområdene. 

Anonymkode: dce6c...600

• Liker 7
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer aldri til å skremme FrP av prinsipp. Mitt håp er at partiene på venstresiden kan innse at de har vært for dårlige på integreringen. 

Hva slags prinsipp er det? Du er hjernevasket av medier eller er redd for at vennene dine skal kalle deg rasist? Tror du virkelig venstresiden kommer til å snu? De utfører jo verdiene sine, politikken sin. Har Sverige snudd? Har noen av de svenske sosialistene beklaget eller innsett at det har slått feil? Selvfølgelig ikke, de ofrer befolkningen for prinsippene sine og kommer aldri til å innrømme feil. 

Les deg opp på kommunismen og Stalin så ser du at Ap og SV ter seg på samme måte. Luksus til dem selv som ikke bor i mangfoldet men prakker mangfoldet over på vanlige folk. Regningen også. 

Endret av uranus
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ressurser. Norge går nå mot dårligere økonomiske tider. Vi har sykehus, skoler og eldreomsorg som må kutte i personale. Det er økende arbeidsledighet, med tilhørende tap av skatteinntekter og økende utgifter til trygder. 

Selv om venstresiden innser at de har vært dårlig på integrering, så betyr ikke det at det er vilje til å bevilge mer penger. Budsjettene er stramme, og det er begrenset handlingsrom. Når det gjelder venstresiden, så håper jeg du vet at Lysbakken før jul mente at Sverige var som "et lys i Europa" når det gjaldt innvandringspolitikk. Ap har også skiftet partiprogram fra "streng innvandringspolitikk" til "human innvandringspolitikk". Jeg hadde derfor ikke håpet på så mye fra den kanten.

Den beste måten å ha kontroll over integreringen, er å ta inn færre mennesker om gangen. Det virker som at venstresiden dessverre (og faktisk ganske overraskende) går mot en enda mer liberal innvandringspolitikk. 

• Liker 6
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NRKs reportasje fra Sverige gjorde meg redd. Dette foregår i nabolandet vårt. Nesten 200 områder med lovløse tilstander, hvorav mer enn 50 regnes som farlige av politiet. Jeg er ikke rasist, men det må være lov å si at dette er en skremmende utvikling. For bare 30 år siden var dette utenkelig. Vi må våkne nå! Vi skal selvfølgelig hjelpe migrantene, men vi må integrere dem bedre. 

Helt enkelt er det umulig for svenskene å klare å ingegrere de som kommer når de tar inn så enormt mange. Egentlig ganske logisk i hvilken ende de bør begynne.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva du kaller det, men jeg kaller det rasisme. 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Vi-kaster-heller-ut-deg-din-lavpanna-Innvandrer-avkom-8458282.html

Dette er rasistiske utsagn av nordmenn, og ikke av medlemmer av partiet.

Så hvis en person skriver noe stygt på facebook-siden til en politiker i partiet du i dag stemmer på, så ville du sluttet å stemme på dette partiet? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er rasistiske utsagn av nordmenn, og ikke av medlemmer av partiet.

Så hvis en person skriver noe stygt på facebook-siden til en politiker i partiet du i dag stemmer på, så ville du sluttet å stemme på dette partiet? 

Dette er FrP-ere. Les artikkelen. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest den. Det står ikke noe navn på hvem som har kommet med utsagnene. Det står at FrP-politikere har delt nyhetssaker, og så har kommet en del stygge uttalelser i kommentarfeltet. Jeg tror nesten du må vise meg det.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva du kaller det, men jeg kaller det rasisme. 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/Vi-kaster-heller-ut-deg-din-lavpanna-Innvandrer-avkom-8458282.html

Nå er ikke jeg spesielt begeistret over frp sin politikk, men jeg synes ikke politikerne deres skal kunne holdes ansvarlige for at enkelte i fanklubben er litt for ivrige når de kommenterer på facebook.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor det ennå etnisk svensker der eller har de måttet fly(KT)te? Finnes det i såfall en oversikt over det? 

Anonymkode: 532a7...104

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er tilfeldige folk i et kommentarfelt. De representerer ikke FrP.

Men det er klart at mange vanlige folk er på kokepunktet nå, etter at politikerne har tvunget en massiv innvandring på befolkningen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere kommer til å skje i Norge, dersom Sverige skulle falle ?

Anonymkode: c1918...29a

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror dere kommer til å skje i Norge, dersom Sverige skulle falle ?

Anonymkode: c1918...29a

Da faller Norge også. Vi har ikke stor nok hær til å stå imot en invasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kun et sterkt FrP vil presse de til det. Av og til kan det være lurt å legge prinsippene til side og tenke på hva som er best for landets fremtid om utviklingen fortsetter.

Anonymkode: b984e...766

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke det som skremmer meg mest.

Det som skremmer meg mest er at noen av svenskene selv synes det er rasistisk å flagge med svensk flagg. 

Anonymkode: 0e980...a6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt håp er at partiene på venstresiden kan innse at de har vært for dårlige på integreringen. 

Jeg tror politikere kun forstår. Stemmer ved valg og oppslutning. Du snakker som en kvinne i et elendIg forhold som tenker: men han KAN jo forandre seg.... Vi hadde det jo fint før.. stemmer du på de, stemmer du på deres politikk. Så får du velge selv hvilke saker som er viktigst for framtiden.

Hilsen ei som aldri har stemt FrP før.

Anonymkode: 8d988...be2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...