AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Del Skrevet 9. mai 2016 Møtte ei dame nylig som jeg ikke klarte å bestemme dialekten til. Jeg spurte: "Er dette deres eller vår?", hun sa "ja, det er kons (? usikker på skrivemåten her), dette". Hun sier også ikkje og "e" for jeg, tror jeg. Tenker type Valdres-området, men usikker. Noen innfødte som kjenner sge igjen? Anonymkode: 17f87...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alan Smithee Skrevet 9. mai 2016 #2 Del Skrevet 9. mai 2016 Telemark 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 9. mai 2016 #3 Del Skrevet 9. mai 2016 Vest-Telemark. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. mai 2016 #4 Del Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, Perelandra skrev: Vest-Telemark. Midt-Telemark også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergtekjen Skrevet 9. mai 2016 #5 Del Skrevet 9. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møtte ei dame nylig som jeg ikke klarte å bestemme dialekten til. Jeg spurte: "Er dette deres eller vår?", hun sa "ja, det er kons (? usikker på skrivemåten her), dette". Hun sier også ikkje og "e" for jeg, tror jeg. Tenker type Valdres-området, men usikker. Noen innfødte som kjenner sge igjen? Anonymkode: 17f87...618 "Kånns" er hvertfall frå Vest-Telemark, men "e" har eg aldri høyrd rundt her. No finnes det jo sjølvsagt mange lokale variantar, så det kan vere ein variant eg aldri har høyrd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Del Skrevet 9. mai 2016 Tusen takk! Anonymkode: 17f87...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 9. mai 2016 #7 Del Skrevet 9. mai 2016 Ok, det kan godt stemme. Har bodd i Vinje så jeg kjenner det derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Del Skrevet 9. mai 2016 2 minutter siden, Karou skrev: "Kånns" er hvertfall frå Vest-Telemark, men "e" har eg aldri høyrd rundt her. No finnes det jo sjølvsagt mange lokale variantar, så det kan vere ein variant eg aldri har høyrd. Takk- det kan godt være hun sa "eg", når jeg tenker meg om. Anonymkode: 17f87...618 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 9. mai 2016 #9 Del Skrevet 9. mai 2016 6 timer siden, Karou skrev: "Kånns" er hvertfall frå Vest-Telemark, men "e" har eg aldri høyrd rundt her. No finnes det jo sjølvsagt mange lokale variantar, så det kan vere ein variant eg aldri har høyrd. Hva betyr "kånns"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergtekjen Skrevet 9. mai 2016 #10 Del Skrevet 9. mai 2016 3 timer siden, Arabella skrev: Hva betyr "kånns"? "Den er kånns" = "den er vår" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 9. mai 2016 #11 Del Skrevet 9. mai 2016 5 minutter siden, Karou skrev: "Den er kånns" = "den er vår" Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå