leo2 Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #21 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, applestories skrev: Tenkte da på endene på kragebeinet, de er som to parallelle kuler under haken. Den ene er litt større enn den andre. Hmm, okei. Er det helt på enden av kragebeinet du mener? Eller nesten helt utpå enden der? Fordi når jeg kjører fingeren over det venstre kragebeinet så kjennes det nesten ut som en steinhard kul(ruglete), mens man på andre siden kjenner jeg litt mindre
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #22 Skrevet 9. mai 2016 2 minutter siden, leo2 skrev: Hmm, okei. Er det helt på enden av kragebeinet du mener? Eller nesten helt utpå enden der? Fordi når jeg kjører fingeren over det venstre kragebeinet så kjennes det nesten ut som en steinhard kul(ruglete), mens man på andre siden kjenner jeg litt mindre Slapp av, du er helt normal. Det er dessuten ikke så lett å sammenligne kragebein, for det er normalt at det er store variasjoner mellom ulike folks kragebein. Det er også vanlig at de ikke er helt symmetriske. Kragebeinets form er påvirket av flere faktorer, bl.a gener og fødsel (en fødsel er ganske voldsom for alle involverte, og kan etterlate varige spor på barnets kragebein og kranie og mors bekken) Anonymkode: 5110b...ecc 1
leo2 Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #23 Skrevet 9. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slapp av, du er helt normal. Det er dessuten ikke så lett å sammenligne kragebein, for det er normalt at det er store variasjoner mellom ulike folks kragebein. Det er også vanlig at de ikke er helt symmetriske. Kragebeinets form er påvirket av flere faktorer, bl.a gener og fødsel (en fødsel er ganske voldsom for alle involverte, og kan etterlate varige spor på barnets kragebein og kranie og mors bekken) Anonymkode: 5110b...ecc Haha hvordan er du så sikker på det? Fordi når jeg kjører fingeren over det venstre kragebeinet så kjennes det ut som en steinhard ruglete del av kragebeinet(kul?), mens på andre siden kjenner jeg såvidt ikke noe. Men hvis man sier at man har kul på kragebeinet, er det sånn at man kan se den, uten å måtte røre og fakle ved kragebeinet? Fordi når jeg rører kragebeinet, og drar fingerer til siden så kan det kjennes litt ruglete(en kul på en måte), men utenfra så ser kragebeinet helt rett uten noen humpete kuler.. Hm?
applestories Skrevet 9. mai 2016 #24 Skrevet 9. mai 2016 3 timer siden, leo2 skrev: Hmm, okei. Er det helt på enden av kragebeinet du mener? Eller nesten helt utpå enden der? Antar at det er på enden. 3 timer siden, leo2 skrev: Haha hvordan er du så sikker på det? Fordi når jeg kjører fingeren over det venstre kragebeinet så kjennes det ut som en steinhard ruglete del av kragebeinet(kul?), mens på andre siden kjenner jeg såvidt ikke noe. Men hvis man sier at man har kul på kragebeinet, er det sånn at man kan se den, uten å måtte røre og fakle ved kragebeinet? Fordi når jeg rører kragebeinet, og drar fingerer til siden så kan det kjennes litt ruglete(en kul på en måte), men utenfra så ser kragebeinet helt rett uten noen humpete kuler.. Hm? Det er vanligvis ikke så mange som sier at man har kul på kragebeinet... Er du bekymret så dra til lege. Jeg ville ikke gjort det, men nå er ikke jeg noen du burde ta medisinske råd fra.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #25 Skrevet 9. mai 2016 9 minutter siden, lovinggirl skrev: Kragebein. Joa vet det. Men kan du kjenne over kragebeinet ditt, både høyre og venstre? Er den ene siden mer ruglete enn den andre? Kjennes på en måte ut som en kul selvom det er beinet(på venstre)? Anonymkode: 9b52e...6bc
Amfeila Skrevet 9. mai 2016 #26 Skrevet 9. mai 2016 Det kan være at du har fått et brudd eller en brist i kragebeinet da du var mindre og at det dannet seg en liten kul da det grodde sammen, det er slettes ikke uvanlig. Eller så kan det være at du rett og slett ikke er helt lik på høyre side som venstre, de færreste er det. Uansett så kan jeg nesten garantere deg at det ikke er farlig.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #27 Skrevet 9. mai 2016 17 minutter siden, lovinggirl skrev: Har et barn som har en kul på kragebeinet. Og var hos spesialist for at de skulle se på det, og det viser seg å være en forkalkning på en måte. Helt ufarlig og godartet. Er mange som har kuler på kragebeinet som er godartet. Men vi har mange kuler rundt omkring i kroppen som kun er bein. Hvordan kul da? Er det sånn at den kulen syns bra, selv uten å måtte berøre/kjenne over kragebeinet? Anonymkode: 9b52e...6bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #28 Skrevet 9. mai 2016 17 minutter siden, Amfeila skrev: Det kan være at du har fått et brudd eller en brist i kragebeinet da du var mindre og at det dannet seg en liten kul da det grodde sammen, det er slettes ikke uvanlig. Eller så kan det være at du rett og slett ikke er helt lik på høyre side som venstre, de færreste er det. Uansett så kan jeg nesten garantere deg at det ikke er farlig. Kan ikke huske å ha slått meg egentlig :). Men kan være jeg er litt forskjellig på høyre og venstre kragebein ja, men det er vel merkelig? Kan du sjekke kragebeinet hos deg. Er det litt mer ruglete/kulete på en av sidene? Prøv å ta fingeren fram og tilbake på begge sidene Anonymkode: 9b52e...6bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #29 Skrevet 9. mai 2016 6 minutter siden, lovinggirl skrev: Ja, jeg ble redd da jeg lå merke til den selv. Den så ut som en hard stor klump på kragebeinet. Den var ganske stor og den synes klart og tydelig. Nå tror jeg at den er litt mindre, men datteren pleier å skjule den så godt hun kan. Legen har sagt at den er helt ufarlig. Den ser litt ut som skjelettbein, men den var ganske merkelig : rund og stor. Tydelig fremtredende. Oja. Jeg har ikke sånn :). Hos meg er det helt vanlig og rett når man ser på kragebeinet, men når jeg drar fingeren over det så merker jeg at det er litt mer ruglete på en måte på venstresiden(en steinhard bein/minikul på en måte) enn høyre. Mulig det er noe jeg innbiller meg, men. Anonymkode: 9b52e...6bc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #30 Skrevet 9. mai 2016 12 minutter siden, lovinggirl skrev: Min datter hadde kulen på enden av kragebeinet, altså på midtstykke. Der er det en del som kan ha en forlengelse pga kalk. Mange som har det. Man kan ofte bli redd dersom man finner kuler på kroppen, men som oftest så er det ufarlige kuler. Men man blir redd dersom man finner noe som man ikke vet hva er. Husk: Alltid oppsøk lege dersom det er noe du lurer på. Veldig lurt! Bedre å gå en gang for mye til lege enn å ikke gå i det hele tatt! Men datteren din hadde annerledes da? Hun hadde en helt synlig kul, som man kunne se uten å touche kragebeinet? Anonymkode: 9b52e...6bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå