Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet hva det er? Altså det beinet, ved halsen? Og under hodet?

Endret av leo2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kragebeinet?

Anonymkode: 238ef...3df

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kragebeinet?

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Ja.

Jeg vet det! Jeg bare lurer på om det er det ts mener.

AnonymBruker
Skrevet

Det heter clavicula.

Anonymkode: 49b6b...bf4

Skrevet

Clavicula, kragebenet, benforbindelsen mellom brystbenet og skulderbladet, har form som en middelaldersk nøkkel. Svenskene bruker betegnelsen «nyckelbenet».

https://sml.snl.no/clavicula

Skrevet

Takk til alle som svarte. Grunne til at jeg spør er fordi når jeg drar over den venstre kragebeinet, så kjennes det ut som en kul ellerno, selvom det mest sannsynlig tilhører skjellete, og er en del av beinet.

Kan dere se over deres? Kjenner dere litt ruglete kul(vet ikke om det kan kalles det) på det venstre kragebeinet, og nesten ikke noe på høyre? 

Er 17.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det! Jeg bare lurer på om det er det ts mener.

Bekreftet bare overfor TS at du har rett.  ☺

Skrevet
1 time siden, leo2 skrev:

Takk til alle som svarte. Grunne til at jeg spør er fordi når jeg drar over den venstre kragebeinet, så kjennes det ut som en kul ellerno, selvom det mest sannsynlig tilhører skjellete, og er en del av beinet.

Kan dere se over deres? Kjenner dere litt ruglete kul(vet ikke om det kan kalles det) på det venstre kragebeinet, og nesten ikke noe på høyre? 

Er 17.

Jeg har sånn :) en ganske stor kul som jeg ser ganske godt på høyre krageben nærmere skulderen, jeg har kul på venstre krageben også, men den er mye mindre og kan ikke sees.

Skrevet
4 timer siden, Olive_North skrev:

Jeg har sånn :) en ganske stor kul som jeg ser ganske godt på høyre krageben nærmere skulderen, jeg har kul på venstre krageben også, men den er mye mindre og kan ikke sees.

Ok, og den tilfører kragebeinet?

Vis man sier at man har kul på kragebeinet, er det sånn at man kan se den, uten å måtte røre og fakle ved kragebeinet? Fordi når jeg rører kragebeinet, og drar fingerer til siden så kan det kjennes litt ruglete(en kul på en måte), men utenfra så ser kragebeinet helt rett uten noen humpete kuler.. Hm?

Skrevet

Har aldri tenkt over det, men den høyre kulen på mitt kragebein er faktisk større enn den venstre. At de er ruglete vil jeg tro det er huden som har skylden for. Finner ikke et eneste "uruglete" bein i kroppen. Høyre legg blir bare mer "hakkete" for hver sommer som går :P

Skrevet
11 minutter siden, applestories skrev:

Har aldri tenkt over det, men den høyre kulen på mitt kragebein er faktisk større enn den venstre. At de er ruglete vil jeg tro det er huden som har skylden for. Finner ikke et eneste "uruglete" bein i kroppen. Høyre legg blir bare mer "hakkete" for hver sommer som går :P

Ja, det jeg reagerte på selv. Er det noe farlig? Er ikke det en kul?

Skrevet

Braah ... oppsøk lege!

Skrevet
5 minutter siden, Silfen skrev:

Braah ... oppsøk lege!

Unnskyld?

Skrevet
20 minutter siden, leo2 skrev:

Ja, det jeg reagerte på selv. Er det noe farlig? Er ikke det en kul?

Umulig å si uten å sammenligne deg med noen andre. Det er ikke bare endene av knokkelen fremme du kjenner?

Skrevet
7 minutter siden, applestories skrev:

Umulig å si uten å sammenligne deg med noen andre. Det er ikke bare endene av knokkelen fremme du kjenner?

Hvordan kjentes det ut på deg? 

Skrevet

Endene av knoklene kjennes ut som kuler. Ellers ingen kuler.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, applestories skrev:

Endene av knoklene kjennes ut som kuler. Ellers ingen kuler.

Ok, men litt over skrev du det her:  "Har aldri tenkt over det, men den høyre kulen på mitt kragebein er faktisk større enn den venstre"? :)

Anonymkode: 87d51...9bd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men litt over skrev du det her:  "Har aldri tenkt over det, men den høyre kulen på mitt kragebein er faktisk større enn den venstre"? :)

Anonymkode: 87d51...9bd

Tenkte da på endene på kragebeinet, de er som to parallelle kuler under haken. Den ene er litt større enn den andre.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Silfen skrev:

Braah ... oppsøk lege!

:fnise: 

Anonymkode: 334e8...e4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...