Gå til innhold

Og hva strikker du nå?


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg strikker en ensfarget variant av Kamille-genseren. Min første genser så er spent på resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med en snøløvlue, en snøløvgenser og mangler knappestolper og klipping av villsauene på runde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby jakke ,baby teppe og sommer kjole til meg selv ,liker å veksle litt☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tasia
Den 8. mai 2016 at 0.12, Lafemmemauvaise skrev:

Ja - som tittelen sier - hva strikker du nå? 

Jeg satser på en kort sommer og tidlig høst, og holder for tiden på med denne: 

http://www.ravelry.com/patterns/library/cohle

Ååå, den var fin, kunne absolutt tenkt meg noe sånt! Men altfor lat til å lære meg å strikke ordentlig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist
8 minutter siden, Tasia skrev:

 Ååå, den var fin, kunne absolutt tenkt meg noe sånt! Men altfor lat til å lære meg å strikke ordentlig :P 

Takk! Den er faktisk veldig enkel å strikke. Ermene er rette som ved Skappelgenseren, så de er lette å sy i (ifht. isatte ermer). Utover det er det litt fellinger, økninger, forkortede rekker, samt avfellinger.

Designmessig er genseren enkel å kopiere, men jeg gadd ikke sette meg ned og begynne med utregningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tasia
19 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Takk! Den er faktisk veldig enkel å strikke. Ermene er rette som ved Skappelgenseren, så de er lette å sy i (ifht. isatte ermer). Utover det er det litt fellinger, økninger, forkortede rekker, samt avfellinger.

Designmessig er genseren enkel å kopiere, men jeg gadd ikke sette meg ned og begynne med utregningene. 

Det der (fellinger, økninger osv) sier meg ingenting :fnise: Du får oppdatere oss med resultatet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Brienne of Tarth

Jeg strikker Liljerosett-koften. Har aldri strikket med isydde armer og "oppoverstrikkede" stolper før, så jeg dør nesten av spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hekling er lov i denne tråden. Bidrar uansett jeg :fnise:
Jeg hekler denne genseren fra garnstudio.no; (http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7448&cid=1)

Har ikke kommet lengre enn et par runder, men det går fort unna når man først setter igang.
Planlegger å strikke god, myk, varm og enkel genser som jeg fant i et blad. Må nok bli ferdig med prosjektene jeg har liggende først. 

1. Skappelgenseren ( begynte i fjor sommer, har strikket en halv arm)
2. Dukkegenser til min datter sine dukker (Tynne pinner, tynt garn og kjedelig strikk. Ble ferdig med skjørtet i det minste)
3. Året rundt strikk som man aldri kan bli ferdig med ( sokker, sokker og atter sokker) Alltid noen som trenger nye, så fort man er ferdig med et par. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på å teststrikke en body, strikker en flettejakke, et sikksakk-skjørt og en blondekjole.

Anonymkode: 7af14...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...