Gå til innhold

steinhard mage!! setter stoor pris på hjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hellohello

Har i den siste tiden kjent at magen min er steinhard å klemme på. Det er akkurat som at fingrene mine møter en vegg. Området begrenser seg fra ca midt mellom navel og symfysen, ut til ca midt mellom navlen og ut til siden av magen (hvis dette gav mening??), før det smalner litt på vei opp til ribbeina. Det er akkurat som at dette området også er litt forhøynet. Litt ømt er det også å klemme her, spesielt i området rett rundt navlen. 

Den siste uken har jeg også følt at denne "veggen" har kommet nærmere "overflaten", om dette er en måte å forklare det på. Jeg trenger liksom ikke trykke hardt før jeg kjenner det. Dette kan jo selvfølgelig kanskje bare sitte i hodet mitt.

Kan kanskje bare legge til at jeg også den siste måneden har hatt leamus og mye luftbobler (kjennes nesten ut som sånn jeg ser for meg at spart kjennes ut, men graviditet er nok utelukket), og at jeg føler magen noen ganger på innsiden trekker seg sammen på et vis.

Noen andre som har vært borti noe lignende?? Begynner å bli litt stresset og bekymret over hva dette kan være

Tusen takk for alle svar, og vet jo at dere der ute ikke med sikkerhet kan si meg hva dette kanskje kan være - er på utkikk etter tilbakemeldinger, og om det kanskje er noen som har opplevd noe lignende (spesielt dette med at magen er steinhard å ta på ++ det andre selvfølgelig)

Anonymkode: bda8f...9d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kan også legge til at jeg føler magen min er veldig oppblåst og stinn, egentlig hele tiden, men spesielt om kveldene og etter inntak av store måltider. Feels so good :)) 

AnonymBruker
Skrevet

Graviditet er helt utelukket? For du høres gravid ut, et stykke på vei.

Er du på do ofte? Får du tømt deg skikkelig?

Anonymkode: 2960d...921

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Graviditet er helt utelukket? For du høres gravid ut, et stykke på vei.

Er du på do ofte? Får du tømt deg skikkelig?

Har tenkt tanken selv, men føler meg ikke gravid, og med mindre det har skjedd en alvorlig glipp hos gynekologen (hadde utredning med utvendig ul (ville da isåfall vært 12uker på vei) og innvendig ul 2-3 uker etter dette) så er graviditet helt utelukket, ja.. Regner med at et foster ville dukket opp på skjermen da. Jeg har også tatt tisseprøver, pluss en hcg blodprøve hos legen, alle disse var også negative. På grunn av dette så vil jeg vel kunne konkludere med at jeg ikke er gravid?:P

Slet en tid med forstoppelse og treg mage, men dette har nå gått over til diare:dry:

Skrevet

Gå til legen.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt tanken selv, men føler meg ikke gravid, og med mindre det har skjedd en alvorlig glipp hos gynekologen (hadde utredning med utvendig ul (ville da isåfall vært 12uker på vei) og innvendig ul 2-3 uker etter dette) så er graviditet helt utelukket, ja.. Regner med at et foster ville dukket opp på skjermen da. Jeg har også tatt tisseprøver, pluss en hcg blodprøve hos legen, alle disse var også negative. På grunn av dette så vil jeg vel kunne konkludere med at jeg ikke er gravid?:P

Slet en tid med forstoppelse og treg mage, men dette har nå gått over til diare:dry:

Da synes jeg du skal ta deg en tur til legen. Du bør bli sjekket for dette. Ev ta et røntgen bilde.

AnonymBruker
Skrevet

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg du skal ta deg en tur til legen. Du bør bli sjekket for dette. Ev ta et røntgen bilde.

Jaa, jeg har vært så mye hos legen etter nyttår pga magen, at det nesten er flaut å dra tilbake. Forrige gang ba jeg om en henvisning til CT, venter på inkalling. Tenkte (og håpet) at det var noen her inne som kanskje hadde opplevd noe lignende. 

Skrevet

Eneste gangen jeg har vært borti mage som har vært stein hard å ta på, har enten vært noen som har vært gravide eller noen som hadde kreft i buken.

Det er dog mange andre ting som kan gjøre magen hard, så bare gå til legen. Om dette er et nytt symptom så kan det gjøre det enklere for legen å finne ut av hva som forårsaker mageproblemene dine også.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, KaDust skrev:

Eneste gangen jeg har vært borti mage som har vært stein hard å ta på, har enten vært noen som har vært gravide eller noen som hadde kreft i buken.

Det er dog mange andre ting som kan gjøre magen hard, så bare gå til legen. Om dette er et nytt symptom så kan det gjøre det enklere for legen å finne ut av hva som forårsaker mageproblemene dine også.

Hm, i og med at det ikke var noe foster ved gyn.undersøkelsen så er jo graviditet utelukket. Blir jo selvfølgelig redd når man hører ordet kreft. Får ta meg en ny tur til legen, og prøve å forklare situasjonen på nytt.. 

Takk for svar:)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha forstoppelsesdiare, dersom det er så forstoppet at kun flytende avførong kan passere. Har du førsøkt avføringsmidler? Det er ikke bra å være så forstoppet, om du er det. 

Anonymkode: c6bd8...e46

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ha forstoppelsesdiare, dersom det er så forstoppet at kun flytende avførong kan passere. Har du førsøkt avføringsmidler? Det er ikke bra å være så forstoppet, om du er det. 

Anonymkode: c6bd8...e46

Jeg brukte avføringstabletter når det stod på som verst, deretter var det ganske normalt en periode, før det da gikk andre veien:o

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte avføringstabletter når det stod på som verst, deretter var det ganske normalt en periode, før det da gikk andre veien:o

Det kan ikke ha kommet tilbake, da? Eller at du ikke fikk løst problemet helt?

Har hatt forstoppelse før selv, og jeg prøvde mye fra apoteket, men det eneste som faktisk fungerte var dungevis av lakris :P

Ellers anbefaler de mye fiber for å reparere slike mager...

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som kanskje har erfaringer med dette? Det føles ut som at "klumpen" er hardere og større på venstresiden enn høyre. Kjenner liksom kanten bedre på den siden. Hardheten starter liksom mitt mellom symfysen og navlen og føler at jeg kjenner den "større" her - dårlig forklart 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...