Gå til innhold

Hvem er pappaen til lammene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå føler jeg at jeg har en del kunnskap om dyrelivet sånn generelt, så må bare spør for å oppklare; Væren, eller værene, pleier man å slippe dem sammen med søyene? Eller er det sånn at søya kun er "brunstig" en gang i året og det ikke skjer uhell utenom det...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Nå føler jeg at jeg har en del kunnskap om dyrelivet sånn generelt, så må bare spør for å oppklare; Væren, eller værene, pleier man å slippe dem sammen med søyene? Eller er det sånn at søya kun er "brunstig" en gang i året og det ikke skjer uhell utenom det...?

Mange værer er så sinte og gærne at de kan ikke gå fritt på utmark med damene og lammene. Tror de fleste har de med dem under bedekning(kaller man det det med sau?) og ellers går de stusselig i en liten innhegning for seg selv. Husker vi hadde strengt forbud da vi var små om å gå inn på det jordet væren sto på, han var diger og illsint.

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er jo mammaen. Faren har jo stikki av forlengst. Barnefar, værfar, saufar det spiller ingen rolle.

Anonymkode: 4bf1c...239

Skrevet
24 minutter siden, pautina skrev:

Mange værer er så sinte og gærne at de kan ikke gå fritt på utmark med damene og lammene. Tror de fleste har de med dem under bedekning(kaller man det det med sau?) og ellers går de stusselig i en liten innhegning for seg selv. Husker vi hadde strengt forbud da vi var små om å gå inn på det jordet væren sto på, han var diger og illsint.

Ja, var vel egentlig noe sånn jeg tenkte, at værene går for seg selv. Man har vel kanskje bare noen få vær på en flokk søyer også.

AnonymBruker
Skrevet

Bør vel ha kontroll pga fare for innavel.

Anonymkode: 4bf1c...239

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...