AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Alle sauer har jur. Så alle sauer er en feminin art. Hvem er egentlig far til lammene? Anonymkode: 626cd...ea3
DysterPytten Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Tuller du? Sauen kommer i to kjønn, hun og han. Han kalles for en vær, hun er en sau. Væren er pappaen til lammene, men det er gjerne få værer i en fjøs i forhold til sauene. Si meg,har du ikke gått på barneskolen? 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #4 Skrevet 8. mai 2016 1 minutt siden, Cershae skrev: Tuller du? Sauen kommer i to kjønn, hun og han. Han kalles for en vær, hun er en sau. Væren er pappaen til lammene, men det er gjerne få værer i en fjøs i forhold til sauene. Si meg,har du ikke gått på barneskolen? og kalles også søye Anonymkode: 3a871...b61 8
Veslefrikk Skrevet 8. mai 2016 #6 Skrevet 8. mai 2016 Vi har sauer og det er faktisk mange som stiller det samme spørsmålet. Flere tror til og med at det er geiter som er den mannlige utgaven av sauen. Trodde sånt var barnelærdom, men tydeligvis ikke. 7
DysterPytten Skrevet 8. mai 2016 #7 Skrevet 8. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: og kalles også søye Anonymkode: 3a871...b61 Stemmer det, men det er ikke feil å si sau heller om søya. Væren kan og kalles bukk. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #8 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, Cershae skrev: Stemmer det, men det er ikke feil å si sau heller om søya. Væren kan og kalles bukk. Ja Anonymkode: 3a871...b61
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #9 Skrevet 8. mai 2016 Jo, nå skal du få høre hvordan det har seg at menn drømmer om flerkoneri, incest osv bla. Bønder som holder søyer (hunkjønnet) beholder maks to hann sauer (vær) som de lar gå fritt med alle søyene for å befrukte disse. At væren er pappa til mange av søyene, se det er ikke så nøye all den tid både gamle søyer blir slaktet og et visst antall lam også følger med til slaktehuset når det er pinnekjøttsesong. Når væren er for gammel, overtar en av de unge lammene som er av hankjønn hele flokken og befrukter så mange han klater. Inkludert sin egen mor om hun fremdeles er et levende medlem av flokken da. Familieliv slik vi mennesker har det, eksisterer igrunn ikke. Når jeg tenker meg om, så tror jeg at det igrunn er på tide å bli vegetarianer og ikke støtte opp under dette misbruket som ingen protesterer på. Anonymkode: c67dc...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #10 Skrevet 8. mai 2016 3 minutter siden, Cershae skrev: Stemmer det, men det er ikke feil å si sau heller om søya. Væren kan og kalles bukk. Du har rett mente jeg å skrive Anonymkode: 3a871...b61
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #11 Skrevet 8. mai 2016 17 minutter siden, Cershae skrev: Tuller du? Sauen kommer i to kjønn, hun og han. Han kalles for en vær, hun er en sau. Væren er pappaen til lammene, men det er gjerne få værer i en fjøs i forhold til sauene. Si meg,har du ikke gått på barneskolen? Sau er en nøytral betegnelse på arten. Han er vær og hun er søye. Ikke sau. Anonymkode: c67dc...9c0 3
Perelandra Skrevet 8. mai 2016 #12 Skrevet 8. mai 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle sauer har jur. Så alle sauer er en feminin art. Hvem er egentlig far til lammene? Anonymkode: 626cd...ea3 Begge kjønn har spener på samme måte som både kvinner og menn har brystvorter. 2
applestories Skrevet 8. mai 2016 #14 Skrevet 8. mai 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, nå skal du få høre hvordan det har seg at menn drømmer om flerkoneri, incest osv bla. Bønder som holder søyer (hunkjønnet) beholder maks to hann sauer (vær) som de lar gå fritt med alle søyene for å befrukte disse. At væren er pappa til mange av søyene, se det er ikke så nøye all den tid både gamle søyer blir slaktet og et visst antall lam også følger med til slaktehuset når det er pinnekjøttsesong. Når væren er for gammel, overtar en av de unge lammene som er av hankjønn hele flokken og befrukter så mange han klater. Inkludert sin egen mor om hun fremdeles er et levende medlem av flokken da. Familieliv slik vi mennesker har det, eksisterer igrunn ikke. Når jeg tenker meg om, så tror jeg at det igrunn er på tide å bli vegetarianer og ikke støtte opp under dette misbruket som ingen protesterer på. Anonymkode: c67dc...9c0 Du har vært i mange sauefjøs, skjønner jeg. Jeg er enig i den aller siste setningen din, men resten er ikke nødvendigvis sant. Noen steder er det kanskje slik(?), men mange steder har de ikke noen vær i fjøset. De blir leid inn fra andre gårder og andre bygder, nettopp for å unngå innavl blant dyrene. 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #15 Skrevet 8. mai 2016 1 minutt siden, applestories skrev: Du har vært i mange sauefjøs, skjønner jeg. Jeg er enig i den aller siste setningen din, men resten er ikke nødvendigvis sant. Noen steder er det kanskje slik(?), men mange steder har de ikke noen vær i fjøset. De blir leid inn fra andre gårder og andre bygder, nettopp for å unngå innavl blant dyrene. Jupp. Nei akkurat den delen med innleide sauer droppet jeg for å få frem hvordan det har vært (og dessverre fortsatt er) flere steder. Usmakelig ikke sant ? Anonymkode: c67dc...9c0
applestories Skrevet 8. mai 2016 #17 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jupp. Nei akkurat den delen med innleide sauer droppet jeg for å få frem hvordan det har vært (og dessverre fortsatt er) flere steder. Usmakelig ikke sant ? Anonymkode: c67dc...9c0 Det er det aller meste med produksjon av kjøtt. Så en reportasje fra "kuslippet på Kongsgården" i dag - tenk om alle disse hoiende menneskene som synes dette var så koselig hadde fått vært med inn i en fjøs. Skulle tro de fleste nordmenn vet hvordan kyr lever resten av året, men det er nok ikke tilfelle. Og alle disse koselige lammebildene folk legger ut nå for tiden. Lam må være noe av det søteste som fins, men de vet jo at det lille flaskelammet såvidt får leve et halvår før det skal bli fårikål. Eller vet de egentlig det? Allikevel spiser vi kjøtt. Fårikål faktisk. Senest i dag.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #18 Skrevet 8. mai 2016 Når en damesau og en herresau er veldig glad i hverandre velger de av og til å vise denne kjærligheten for hverandre på en fysisk måte. Da finner de seg et romantisk, privat sted på jordet og gir hverandre en ekstra lang, dyp klem. Dette kan resultere i at damesauen blir drektig og så kommer det lam til verden Anonymkode: 360f3...a25 7
Honey Dew Skrevet 12. mai 2016 #19 Skrevet 12. mai 2016 Den 8.5.2016 at 19.08, Veslefrikk skrev: Vi har sauer og det er faktisk mange som stiller det samme spørsmålet. Flere tror til og med at det er geiter som er den mannlige utgaven av sauen. Trodde sånt var barnelærdom, men tydeligvis ikke. Går det virkelig an å være så kunnskapsløs??? 2
Salka Skrevet 12. mai 2016 #20 Skrevet 12. mai 2016 Mora 'ri er faren til lammene. Visste 'ru'kke det???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå