Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste månedene har jeg slitt uvanlig mye med blæra.

Oppdaget med én gang da jeg begynte å drikke som 17-åring at jeg ikke har noen partyblære, men det er ganske irriterende nå når denne partyblæra også nå er blitt hverdagsblæra.

Jeg må altfor mye på do! Ett glass med øl, og jeg må minst fire turer på do. Det er veldig slitsomt i sosiale sammenhenger.

Og jeg våkner hver eneste morgen grytidlig for å tisse. Jeg drikker ikke mye før jeg legger meg. Jeg svelger p-pille og skyller ned B12-spray med vann, og that´s it. Hva blir det, tre slurker vann?

To timer etter at jeg har vært på do, våkner jeg igjen og må skikkelig tisse. Har ikke drukket noe i mellomtiden.

Og alltid når jeg oppdager at jeg må på do, er det ca. ett minutt før det blir krise. Det er liksom ingen forvarsel!

Jeg har googlet dette litt, og antar at jeg har det som kalles "overaktiv blære". Nå er det snart sommer, og det betyr at det er tid for festivaler og moro.

Jeg kan jo ikke bruke festivalen på å stå i dokø?! Det frister lite å måtte forlate plassen foran scena, "grave" meg ut gjennom publikum og finne et utetoalett hvert jævla 10. minutt. Så blir jeg selvfølgelig alene, siden jeg ikke finner fram til vennene mine igjen...

TIPS! Jeg er desperat etter gode tips! Hvordan trene blæra? Eller finnes det noe jeg kan ta for å få dette under kontroll? Finnes det andre med samme problem? Eller kjenner du noen med samme problem?

Jeg blir gal :P

Anonymkode: 109e1...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet med meg selv at jeg bevisst må gå å holde meg lengre enn jeg pleier. Vet det er jævlig, men det er det eneste som funker. Du må trene det opp liksom. Drøy så lenge du kan og enda litt til. Prøv å ikke tenkt for mye på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din om dette. 

Vesicare er tabletter som kan hjelpe, men om det er det rette for deg, kan jeg ikke mene noe om. Jeg har heller ingen selskapsblære, og det er plagsomt til tider. Ønsker deg lykke til! 

Anonymkode: 79208...016

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...