Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi heller fant ikke solskjermen i stolen før vi hadde googlet for å finne ut hvor vi kunne kjøpe det... :fnise:

Vi har kjøpt parasoll til vår Emmaljunga! Den er diiger og det ble kjempefint, så satser på den skjermer godt. Nå når det er så varmt så har han på seg solbriller, caps, sokker og langermet tynn bomullsbody og en tynn bukse. Vi har kun en kortermet body så vi må kjøpe litt sommerklær! :) Syns det er greit å uansett bruke langermet i vognen, hvor det er større sjans for at han får sol på seg. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når eldste på 2 er på stranda, så sitter en av oss i skyggen med yngste på 10 mnd under et tre, parasoll eller annet. Er hun med ut i vannet har hun på UV-drakt. Slik gjorde vi det i fjor sommer også da hun var nyfødt, men da lå hun i vogn eller i UV-telt på stranda (badet ikke).

Anonymkode: 4454a...afd

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes generelt det virker som dere har veldig mye klær på han! Lue er helt unødvendig i slik varme når han ikke sitter i vind/trekk. Og tepper/jakker er helt vanvidd. Om sommeren lå min baby stort sett bare i body i vogna. Ingenting over. 

Angående stranda så droppet vi det da vi hadde baby. Så små har ingen stor glede av det uansett, så ønsket om strandbesøk gjelder jo kun dere voksne. Det klarer dere å ofre :) Min baby hadde ikke godtatt å ligge under en parasoll i sommervarme ihvertfall. Vi var alltid inne de verste timene om dagen, det anbefales uansett solskjerming. 

Anonymkode: c4d70...b60

Jeg syntes påkledning er vanskelig! Lua hadde han kun på å bilen for å ikke bli solbrent på hodet, da vi ikke hadde solskjermer til rutene i bilen før på hjemturen og vi fortsatt ikke hadde skjønt at det var integrert solskjerm på bilstolen :P Bomullsjakka fikk han på seg sent på kvelden da det var kjøligere, så det tror jeg ikke ble for varmt. I går var det varmere her enn på søndag, og da hadde han kun på seg kortermet body i vogna :) 

2 timer siden, Sjela skrev:

Fort gjort ;) Godt du fant det! Så kan du jo alltids supplere, eller eventuelt returnere det du allerede har bestilt :)

Du er forresten ikke alene om å ikke finne solskjermen i bilstolen. Ei venninne har samme stol og sa hun ikke hadde visst om den før det hadde gått ganske så lang tid. Det er jo relativt gjemt nedi der. Hadde nok trodd det var noe som måtte kjøpes utenom jeg også om jeg ikke ble vist hvor det befant seg :P 

Hehe, jeg så naboen med solskjerm på sitt sete, og ble skikkelig misunnelig og lurte på hvor hun hadde fått tak i det :fnise: 

Mannen trillet tur i dag morges, og solseglet i kalesjen på vogna var visstnok ikke noe særlig, så forhåpentligvis kommer solskjermen jeg har bestilt til nytte likevel :P 

Skrevet
8 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Mannen trillet tur i dag morges, og solseglet i kalesjen på vogna var visstnok ikke noe særlig, så forhåpentligvis kommer solskjermen jeg har bestilt til nytte likevel :P 

Ja, da var det kanskje like greit :) Jeg får teste og se selv når den tid kommer :) 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Nepenthe skrev:

Vi heller fant ikke solskjermen i stolen før vi hadde googlet for å finne ut hvor vi kunne kjøpe det... :fnise:

Vi har kjøpt parasoll til vår Emmaljunga! Den er diiger og det ble kjempefint, så satser på den skjermer godt. Nå når det er så varmt så har han på seg solbriller, caps, sokker og langermet tynn bomullsbody og en tynn bukse. Vi har kun en kortermet body så vi må kjøpe litt sommerklær! :) Syns det er greit å uansett bruke langermet i vognen, hvor det er større sjans for at han får sol på seg. 

Er det Emmaljunga parasollen dere har kjøpt? 

Vi må også kjøpe litt mer sommerklær. Har kun tre bodyer, tre shortser og en kortermet sommerdrakt hittil (pluss en som er på vei i posten) Vi kjøper størrelse 74 til Lillegutt nå, og i den størrelsen er det vanskelig å finne omslagsbodyer og han hater klær som må tres over hodet, så vi kommer nok til å kjøpe flere sommerdrakter med glidelås eller knepping :blomst: 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når eldste på 2 er på stranda, så sitter en av oss i skyggen med yngste på 10 mnd under et tre, parasoll eller annet. Er hun med ut i vannet har hun på UV-drakt. Slik gjorde vi det i fjor sommer også da hun var nyfødt, men da lå hun i vogn eller i UV-telt på stranda (badet ikke).

Jeg må sjekke ut disse UV-teltene. Blir det ikke varmt inni teltet ? 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Vi må også kjøpe litt mer sommerklær. Har kun tre bodyer, tre shortser og en kortermet sommerdrakt hittil (pluss en som er på vei i posten) Vi kjøper størrelse 74 til Lillegutt nå, og i den størrelsen er det vanskelig å finne omslagsbodyer og han hater klær som må tres over hodet, så vi kommer nok til å kjøpe flere sommerdrakter med glidelås eller knepping :blomst: 

Jeg må sjekke ut disse UV-teltene. Blir det ikke varmt inni teltet ? 

Jo, så vi veksler mellom teltet og skygge. Har også med sprayflaske med vann som vi kjøler ned babyen med.

AnonymBruker
Skrevet

For et sinnssykt hysteri det å ha en baby har blitt.

Du skjermer den for sola, den dauer ikke av å bli truffet av sollys i noen sekunder på vei fra bilen til huset. Herregud.

Anonymkode: d6fbe...235

Gjest asdas123
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du skjermer den for sola, den dauer ikke av å bli truffet av sollys i noen sekunder på vei fra bilen til huset. Herregud.

Det er bare bra å ha fokus på det med tanke på irreversible skader på huden og i verste fall hudkreft. :) 

Gjest solavskjerming
Skrevet

Velger å svare bare på det med klær, vi var veldig glad i å bruke ull på våre barn, også på de varme dagene. Kjøpte av den typen som er tenkt til sommerbruk, tynn, luftig og lett. Syns ofte det regulerte varmen bedre enn bomull. Lue har vi vært veldig påpasselig med, jeg var selv ørebarn og husker den intense smerten ørebetennelse gir. Så lenge det er litt trekk i lufta kan jeg ennå nå i voksen alder få skikkelig "øresting".

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Kronellermynt skrev:

Det er bare bra å ha fokus på det med tanke på irreversible skader på huden og i verste fall hudkreft. :) 

Som jeg skrev, noen sekunder på vei fra bil til hus. Ikke timevis i sola.

Skrevet
1 time siden, appelsinjuice skrev:

Det er det! :) Kjøpte den på Barnevognservice.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den blir jo truffet av sollys i bilen også, og der kan man jo sitte en stund.

Synes ikke det er hysteri i det hele tatt at man passer på når baby er ute. Unger under 1 år skal ikke eksponeres for sol i det hele tatt, og det er gjort forskning som viser at blir man solbrent før fylte 18 år så dobler det risikoen for hudkreft.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke noen sekunder på vei fra bilen til huset som er tema her, men heller en times biltur, tre timers trilletur hvor sola skinner inn i vogna eller grilling ute i hagen hvor den sarte babyhuden må skjermes. Jeg er glad for at ditt liv tydeligvis ikke har blitt berørt av kreft. Mange av oss andre er ikke like heldige, og vi ønsker å redusere risikoen for det skal skje med det mest dyrebare vi har; Barna våre. :blomst: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, appelsinjuice skrev:

Solseglet i kalesjen er funnet! Selvfølgelig etter at vi alt har bestilt solskerm fra Aussies finest :fnise: Når jeg tenker meg om så vi jo solseglet da vi kjøpte vogna, men det er 5 måneder siden så det har gått i glemmeboka siden da :P Artig nok kjøpte jeg også myggnetting fra Tinkafu for en tid tilbake, og det var først etterpå jeg husket at det er integrert myggnetting i kalesjen :P 

UV-telt skal undersøkes! :blomst: 

Hehe, jeg skulle ønske jeg hadde lest dette før jeg bestilte solskjermen! :fnise: 

Jeg har ei venninne som har en annen type vogn, så jeg får sjekke med henne om vogna hennes har integrert solsegl (og myggnetting, siden jeg har kjøpt dette også :fnise: ) før jeg evt. returnerer solskjermen jeg har kjøpt. :blomst: 

Hva har man egentlig under babyen i vogna dersom lammeskinn blir for varmt om sommeren ? I går lot jeg han ligge på et ullteppe fra Lillelam under trilleturen. Vi har jo laken på madrassen i vogna, men det lekker jo igjennom dersom babyen gulper eller har bleielekkasje, og jeg har hørt at gammel gulp osv. kan medføre krybbedød (det er derfor man skal ha ny madrass til hver baby, og også årsaken til at jeg aldri ville turt å kjøpe brukt vogn -overhysterisk mamma, ja :fnise: ) Ikke har jeg lyst til å bruke tisselaken under heller, da det kan bli for klamt og puster ikke, noe som også kan medføre krybbedød. Vi har planer om å spare vogna til eventuelle andre barn, men jeg vet ikke om det er mulig å få kjøpt ny madrass til Emmaljunga vogner ? Eller får jeg bare legge et tykt håndkle under lakenet eller noe, for å fange opp evt. søl ? 

Alt jeg ikke vet... :P 

Jeg har sydd overmadrass som passer av Aerosleep overmadrass. Kjempekjekt! Vaskes på 60 grader og er så luftig! Blir ikke klam! Mini har i senga også. Anbefales! 

Anonymkode: 25284...718

• Liker 1
Skrevet

Hvor finnes disse mystiske solbeskytterene i bilstolene? :ohmy: Har en Besafe izi go :) Alt man ikke vet!

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sydd overmadrass som passer av Aerosleep overmadrass. Kjempekjekt! Vaskes på 60 grader og er så luftig! Blir ikke klam! Mini har i senga også. Anbefales! 

Anonymkode: 25284...718

Ah, om jeg bare kunne sy :P Jeg har sett på Arrosleep madrassene, de er fine. Skal nok ha en slik i sprinkelsenga når den tid kommer :blomst: 

1 time siden, Lumos skrev:

Hvor finnes disse mystiske solbeskytterene i bilstolene? :ohmy: Har en Besafe izi go :) Alt man ikke vet!

Vår var gjemt helt øverst, mellom puta og plastikken :blomst: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...