Gå til innhold

Litt i tvil om kjolen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer bryllupet seg med stormskritt, bare 7 uker igjen! Og jeg har begynt å tvile på kjolen min. Ikke slik at jeg vil ha en ny kjole, men bare litt på detaljene på den.

Foran er den helt enkel, men bak er den mer pyntet. Snøring i ryggen, som går ned til like over korsryggen (klønete forklart, men)

Så "på rumpa" er det en sløyfe, med noen blomster på , i samme farge som kjolen, og heller ikke stor. Men det er dette jeg er litt i tvil om.

Jeg prøvde kjolen kjapt her om dagen, med underskjørtet under, og da virket det som om pynten bak var så tung, slik at underskjørtet ikke klarte å holde kjolen ut. Fremme stod den fint ut, kanskje litt for mye, siden underskjørtet ble "skjøvet forover" (det er spiler i underskjørtet)

Så nå lurer jeg på om jeg skal ta av sløyfen og blomstene, de er bare sydd på for hånd, så det er ikke noe hokus-pokus å ta dem av, for så å sette på igjen etterpå om jeg skal selge kjolen.

her er et bilde av kjolen bak, ikke det beste bildet, men dere ser sikkert hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Personlig synes jeg det var altfor mye "dill" bak på kjolen, men så er ikke jeg så fryktelig begeistret for den type kjole heller egentlig. Så det smarteste er kanskje ikke å få meningen min.

Personlig ville jeg iallfall ha fjernet både rosene og den "sløyfen", da jeg synes dette så litt 80-talls ut.

Ville nok også ha prøvd å gjøre noe med den snøringen, men det er fordi jeg ikke liker den varianten på kjolen...

Smak og behag, men håper du finner en løsning du blir fornøyd med!

Skrevet

Dette med hvor mye pynt som skal være på kjole og tilbehør er jo smak og behag. Jeg liker den helt enkle stilen, og ville nok tatt av så mye pynt som mulig :)

Og siden du selv sier at pynten bak virker for tung for at underskjørtet klarer å "løfte" den ut skikkelig bak, så ville jeg ikke tvilt så mye. Ta det av!

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Jeg synes du bør tenke på hva du synes var fint med den da du kjøpte den? Det er jo vanskelig å si at man liker den eller ikke, for dette er en helt annen type kjole enn det jeg har kjøpt. Men det betyr jo ikke at denne kjolen ikke er den riktige for deg! Du må jo ha likt den, så jeg ville tenkt tilbake på det, og så evnt. gjort noen små endringer. Forslaget til gjest er ikke spesielt konstruktivt, hun snakker jo nærmest om å gjøre den om til en helt annen kjole! Har du lyst på en helt annen kjole er jo det en annen sak, men jeg antar at du har kjøpt den fordi det er en slik kjole du vil ha.

lykke til - hold oss oppdaterte! :blunke:

Skrevet

Egentlig ville jeg ha en helt enkel kjole, men falt for denne med en gang jeg så den. Prøvde den med underskjørt i butikken, men studerte ikke så nøye da. Så jeg la ikke merke til om den "stod ut" bak, eller ikke.

Får prøve den igjen ordentlig i fred og ro, uten en 2 åring hengende rundt bena (slik jeg hadde forrige gang jeg prøvde den) Så får vi se hva jeg ender opp med.

Skrevet

Jeg synes også dette blir for mye.. men smaken er jo forskjellig. Jeg selger min kjole hvis du er interessert. Enkel hvit med stropper... bare send email!

Skrevet

Min erfaring er at en kjole på en kleshenger får du ikke samme inntrykk av som når kjolen er på deg!!

Syntes du skal prøve den en gang til når du har tid for å se igjen, kanskje få noen til å ta bilde av deg med den på slik at du får sett nøye hva du syntes når kjolen er på deg. Det er jo litt dumt å ta av pynten hvis det viser seg at kjolen er penest med pynten på....

Lykke til!! :D

Gjest Jamila
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg hadde tatt av sløyfen, ryggen på kjolen er så vakker at den bør være det som er fremhevende!

Men prøv den i ro og mak som du sier, og få tatt et bilde av den mens du har den på, ofte kan det være vanskelig å få riktig inntrykk av kjolen ved å se den i et speil. Men jeg tror helt sikkert du blir kjempefin uansett! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det var litt mye dill bak på kjolen, så personlig ville jeg ha tatt av sløyfen og blomstene. :roll:

Du kan jo ta de av å prøve kjolen, så kan du eventuelt sy de på igjen hvis du ikke blir fornøyd.

Lykke til med prøving av kjole. Du blir sikkert nydelig, for kjolen så kjempefin ut ellers.

Klem fra More :D

Skrevet

Bare et lite hjertesukk først: Som vanlig noen som må reagere fordi Gjest sier noe negativt - hun sier jo meningen sin ! Å, jeg er så lei av akkurat det på dette forumet...når noen spør hva andre synes om kjoler etc., da vil de vel høre det, da, positivt som negativt ?

Så til deg som tviler; jeg ville definitivt tatt av både sløyfen og blomstene. Hvis du er i tvil, og også i utgangspunktet egentlig ønsket deg en enkel kjole, tror jeg du blir mest fornøyd med å ta det av. Less is more! :)

Skrevet

Jeg tror kjolen kan være veldig fin som den er jeg.

Selv hadde jeg sløyfe bakpå (som jeg alltid har sagt jeg ALDRI skal ha), det ble veldig fint og mye finere enn kjolen var uten.

Gå for det som du virkelig vil selv, jeg tror nok du blir kjempefin uansett ;)

Skrevet

Hei du!

Før jeg giftet meg var jeg og litt i tvil på om kjolen min var den jeg ville ha. Men det var jo noe med den som gjorde at jeg kjøpte nettopp den.

Og da dagen endelig var der angret jeg ikke et sekund!!!!

Jeg følte meg som en prinsesse og mange sa til meg at jeg var nydelig..

Så bruk kjolen som den er om det var endel av det du falt for.... Tror ikke du vil angre da...

Lykke til!!

Skrevet

Hvis du vil beholde sløyfen kan det jo være en ide å endre på underskjørtet?

Går det an å fjerne den øverste spilen (hvis du har to) og så få lagt til litt chilffon el rundt? Har ikke prøvd det selv, men når jeg prøvde kjoler i butikkene var det overraskende hvor mye underskjørtet hadde å si.

Bare et lite forslag... :oops:

Lykke til, jeg er sikker på at du blir kveldens vakreste uansett!

Skrevet

Jeg skal prøve kjolen med allt tilbehør imorgen, så vi får se da hvordan det blir seende ut, men det var et bra forslag du kom med "ewr". Underskjørtet har 3 spiler om jeg ikke tar helt feil, men det er jo mulig å lage en slags "pute" med chiffong, og feste bak, slik at pynten ikke tynger kjolen ned....

Det ordner seg nok!

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...