Gå til innhold

Søndags morgen


Gjest simsam

Anbefalte innlegg

Gjest simsam

Kjære dagbok. I dag er jeg litt trøtt... Minstejenta vekket meg kl 7! Jada, jeg pleier jo å stå opp før det på ukedagene, men i helgene liker jeg å sove litt lenger... kanskje pga rangling? Gjesp!

Eldstejenta hadde overnattingsbesøk av en venninne, så det var jo koselig. De ble vekket av minstejenta mi, så det ble en tidlig morgen på oss alle :) De kommer nok til å bli trøtte utover dagen, for de sovnet litt sent. Sånn er det når man er på overnatting :) Enda godt det er helg.

Til frokost serverte jeg herlige nybakte scones. Det er en stund siden jeg har laget scones nå, men ungene mine var gal etter de sist jeg lagde de. Den gangen lagde jeg med cottage cheese. Det hadde jeg ikke nå, men de ble likevel gode.
Jeg har ikke noen nøyaktige mål, men jeg brukte vel et par dl med ekstra lettmelk, Vita Hjertegod olje 2 ss, 2 ts bakepulver, 1 dl havregryn, 2 dl hvetemel, rørte det hele sammen. deigen skal gå an å kna forsiktig på uten å bli klissete på hendene.
Varmet ovnen til 200 grader. Knadde sammen deiga og trykket den ut til den ble sånn 3-4 cm tykk firkant, skjærte i 12 firkanter, separerte de fra hverandre og stekte i 10-15 minutter til de var gylne. 
Delte i to, hadde på litt smør og gullsalami - yummy :)

Ha en fin dag der ute :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...