AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #21 Skrevet 8. mai 2016 1 time siden, Netttroll skrev: Din bror har fått et barn med henne = hun er en del av familien, enten de er sammen eller ikke. Ta kontakt med henne, spør om hun vil komme på litt kaffe. Og prøv å snakke med både din bror og henne, det er svært viktig for barnet at foreldrene har et godt forhold/vennskap. Bare fordi hun føde et barn betyr ikke at hun er en del av familien. Og ut ifra hva TS skriver høres det ut som hun er litt kookoo a la Fatal Attraction. Pass på kaninene deres! Anonymkode: eb213...4f3 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #22 Skrevet 8. mai 2016 5 minutter siden, Sulosi skrev: Jeg synes du skal snakke med de begge to og legge frem dine ønsker uten å blande inn det de krangler om. Jeg ønsker å treffe barnet, men jeg ønsker ikke noe vennskap til barnets mor dessverre. Ikke på nåværende tidspunkt. Kan det være OK å si det til henne på en skånsom måte? Jeg er redd for at det vil bli tatt svært dårlig i mot og jeg ønsker ikke å såre henne heller. Anonymkode: 73e97...077
Sulosi Skrevet 8. mai 2016 #23 Skrevet 8. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å treffe barnet, men jeg ønsker ikke noe vennskap til barnets mor dessverre. Ikke på nåværende tidspunkt. Kan det være OK å si det til henne på en skånsom måte? Jeg er redd for at det vil bli tatt svært dårlig i mot og jeg ønsker ikke å såre henne heller. Anonymkode: 73e97...077 Det er jo ett godt skille mellom vennskap og det å kunne slå av en enkel prat for å ha en ok tone for barnets skyld. Snakk som du gjør med en grei nabo, begynner hun å bli for vennskapelig så takker du nei og presiserer at det er barnet som er fokus. Tenk og på at dere må kunne omgås henne i store selskap etter hvert. Dåp/navnefest, bursdagen og konfirmasjon, en stålfront mellom henne og dere så blir dere holdt utenfor. 2
Tibbie Skrevet 8. mai 2016 #24 Skrevet 8. mai 2016 Jeg synes ikke at familien automatisk ikke bør like henne, fordi han ikke liker henne. Skap deres egen meninger. Gå inn for å være hyggelig. Er hun manipulerende og ei kjerring, så er det greit å ikke like henne Jeg forstår det som at dette var hennes valg, men det kan likevel være en vanskelig situasjon for henne. Og dessverre er det sånn at mor som regel får medhold og kan bestemme alt. Hun kan nekte både far og familie samvær med barnet. Så prøvd å hold den mindre begeistringen litt for dere selv. Hehe... 4
strawberryjaw Skrevet 8. mai 2016 #25 Skrevet 8. mai 2016 Jeg har selv et barn med en fyr som jeg ikke har hatt eller ha noe forhold til. Faren var interessert i barnet i starten, men det dabbet veldig av. Jeg syntes det var veldig sårt. Jeg ønsket, for barnet mitt sin del, at familien hans skulle ta kontakt og bry seg. Men her er det de som ikke orker å se barnet annet enn de få gangene det har vært hos faren noen timer alene. Jeg har prøvd hardt, men med lite hell. Enkelte av familiemedlemmene (oldeforeldre) er flinke til å ta kontakt og til å besøke, men reste orker ikke. Jeg synes det er veldig dumt!! Skulle ønske de tok mer kontakt. Barnet mitt er snart 2 år nå, og har ingen aning om hvem bestemor/oldemor/oldefar/onkel er på farssiden. Jeg hadde tatt kontakt. Garantert. 1
Gjest Netttroll Skrevet 8. mai 2016 #26 Skrevet 8. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar:) Vi har fra før av ingen skilsmisser eller barn med delt bosted eller liknende i familien så det er det her jeg er usikker på. Om de hadde vært kjærester eller gift før barnet ble unnfanget, er det naturlig at "utvidet familie" holder kontakt med eksen? Jeg tenker at vi behøver jo svært lite kontakt med henne i fremtiden når barnet blir eldre, det blir det jo min bror som tar seg av. Men jeg ser jo selvfølgelig at det ville vært en fordel å ha kontakt med henne nå for å ha en relasjon til barnet. Et annet aspekt er det at jeg svært sjelden treffer eller snakker med min bror også, så det har ikke føltes naturlig for meg å ha mer kontakt med henne enn det jeg har med min bror.. Spesielt ikke når han helst ser at vi ikke blander oss inn og skaper et forhold til henne, da ender det fort med at det er jeg og min bror som får et dårlig forhold Stakkars barn, men det er dessverre ikke noe vi i familien kan få gjort for å bedre forholdet de to foreldrene i mellom.. Anonymkode: 73e97...077 Min kone sin søster fikk et barn med en som stakk av, nektet kontakt og løy til sine foreldre. 3 år senere fikk hun endelig kontakt med familien til far, de har vært sammen før men da kun noen måneder. Når hun fikk kontakt med familien ble hun inkludert med en gang, nå er barnet 9 år, mor er fortsett like mye inkludert i familien selv om far har en annen dame. Men det avhenger jo fra familie til familie
Gjest Netttroll Skrevet 8. mai 2016 #27 Skrevet 8. mai 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare fordi hun føde et barn betyr ikke at hun er en del av familien. Og ut ifra hva TS skriver høres det ut som hun er litt kookoo a la Fatal Attraction. Pass på kaninene deres! Anonymkode: eb213...4f3 Jo, det synes jeg. Du kan nesten ikke uttale deg om noen du ikke kjenner, det samme kan ikke TS, hun skriver jo at hun aldri har møtt denne dama. Endret 8. mai 2016 av Netttroll
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 #28 Skrevet 8. mai 2016 43 minutter siden, Netttroll skrev: Jo, det synes jeg. Du kan nesten ikke uttale deg om noen du ikke kjenner, det samme kan ikke TS, hun skriver jo at hun aldri har møtt denne dama. TS her, jeg har både møtt henne og snakket med henne altså, så jeg har jo fått dannet et lite inntrykk selv. Jeg tar ikke alt min bror sier for god fisk for å si det slik, jeg skjønner jo at de begge vil fremstille sin side av saken som den mest riktige. Jeg har kun vært hyggelig mot henne og hun virker også hyggelig (mot meg) Det at jeg ikke ønsker å va et vennskap med henne går ikke på hvordan hun er som person, for jeg kjenner henne ikke annet enn det lille vi var hatt av kontakt. Det skyldes kun den kompliserte relasjonen mellom henne og min bror. Anonymkode: 73e97...077
Gjest Netttroll Skrevet 8. mai 2016 #29 Skrevet 8. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, jeg har både møtt henne og snakket med henne altså, så jeg har jo fått dannet et lite inntrykk selv. Jeg tar ikke alt min bror sier for god fisk for å si det slik, jeg skjønner jo at de begge vil fremstille sin side av saken som den mest riktige. Jeg har kun vært hyggelig mot henne og hun virker også hyggelig (mot meg) Det at jeg ikke ønsker å va et vennskap med henne går ikke på hvordan hun er som person, for jeg kjenner henne ikke annet enn det lille vi var hatt av kontakt. Det skyldes kun den kompliserte relasjonen mellom henne og min bror. Anonymkode: 73e97...077 Så godt å høre! Nei vennskap trenger man absolutt ikke å skape, nok med å være hyggelig ja
Avalon Skrevet 8. mai 2016 #30 Skrevet 8. mai 2016 Ryddet for avsporinger og brukerdebatt, samt svar til dette. - Avalon, mod
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 #31 Skrevet 9. mai 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å treffe barnet, men jeg ønsker ikke noe vennskap til barnets mor dessverre. Ikke på nåværende tidspunkt. Kan det være OK å si det til henne på en skånsom måte? Jeg er redd for at det vil bli tatt svært dårlig i mot og jeg ønsker ikke å såre henne heller. Anonymkode: 73e97...077 Nei du kan ikke det. Det her er tross alt barnets mor og endel av pakken. Det du derimot kan gjøre er å snakke med henne og si at du har veldig lyst til å bli kjent med barnet, men at du synes situasjonen er vanskelig siden mor og far har en så stor konflikt, å at du føler at du havner i midten. Anonymkode: 16c52...1b8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå