Gå til innhold

ikke invitert i konfirmasjon, men fått ønskeliste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av mine brødre har en "ny" sønn som dukket opp ut av det blå for et par år siden og som nå skal konfirmeres. Jeg har lite kontakt med min bror (aner ikke hva han jobber med og knapt hvor han bor...), jeg har møtt gutten 1 gang og er ikke invitert i konfirmasjonen, men har altså likevel fått "ønskeliste" (penger)... Altså, hva gjør jeg?  Jeg har ikke brukt å gi penger til noen av mine andre nieser/nevøers konfirmasjoner heller, har egentlig kun gitt en liten gave og jeg har brukt å være invitert om ikke annet.. 

Anonymkode: 98b84...ffe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen invitasjon = ingen gave (ei heller kort)

Anonymkode: b05ba...711

• Liker 30
Skrevet

Hvordan fikk du ønskelisten tilsendt egentlig? Utrolig taktløs å spørre om penger på den måten syns jeg.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Gi han en 100 lapp...

vanlig å gi en liten oppmerksomhet til folk man kjenner som har barn som konfirmeres.

Anonymkode: 0776b...31a

• Liker 9
Skrevet

Jeg hadde i utgangspunkt sendt kort og gave, men når de er så frekke å sende tiggeliste hadde jeg mistet lysten

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av mine brødre har en "ny" sønn som dukket opp ut av det blå for et par år siden og som nå skal konfirmeres. Jeg har lite kontakt med min bror (aner ikke hva han jobber med og knapt hvor han bor...), jeg har møtt gutten 1 gang og er ikke invitert i konfirmasjonen, men har altså likevel fått "ønskeliste" (penger)... Altså, hva gjør jeg?  Jeg har ikke brukt å gi penger til noen av mine andre nieser/nevøers konfirmasjoner heller, har egentlig kun gitt en liten gave og jeg har brukt å være invitert om ikke annet.. 

Hvem har gitt deg ønskelisten? Spes situasjon. Er gutten intr i å ha kontakt med deg?ønsker mora det?  Og ønsker du det? Om du svarer nei på dette, så hadde jeg droppet hele gaven

Anonymkode: 715de...01c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ignorerer det. Ønskeliste til konfirmasjon har jeg aldri hørt om før. De fleste ønsker penger og ikke andre ting. 

Anonymkode: bacb0...fd3

• Liker 9
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En av mine brødre har en "ny" sønn som dukket opp ut av det blå for et par år siden og som nå skal konfirmeres. Jeg har lite kontakt med minvelger(aner ikke hva han jobber med og knapt hvor han bor...), jeg har møtt gutten 1 gang og er ikke invitert i konfirmasjonen,har altså likevel fått "ønskeliste" (penoger)... Altså, hva gjør jeg?  Jeg har ikke brukt å gi penger til noen av mine andre nieser/nevøers konfirmasjoner heller, har egentlig kun gitt en liten gave og jeg har brukt å være invitert om ikke annet.. 

Kan det være en feil at du ikke har mottatt invitasjonen? Siden du har fått ønskeliste? Man sender vel ikke ønskeliste til uinviterte gjester? Ville sjekket det ut! Er du invitert, at det viser seg å være slik, så gir du akkurat det du føler for! Gi en liten ting som du har lyst å gi, man må ikke gi penger selv om det står på ønskelisten. I ettertid syns de fleste det er koselig med annet enn penger også,som minne fra konfirmasjonen. Viser deg seg at du faktisk ikke er invitert, velger du helt selv om du vil gi noe, og selvsagt fortsatt valgfritt i form av gave og pris! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har gitt deg ønskelisten? Spes situasjon. Er gutten intr i å ha kontakt med deg?ønsker mora det?  Og ønsker du det? Om du svarer nei på dette, så hadde jeg droppet hele gaven

Anonymkode: 715de...01c

Hans far (min bror) sendte en sms med "ønsket", ironisk nok fant han det visstnok naturlig til tross for at jeg fikk null oppmerksomhet i forbindelse med eget bryllup med begrunnelsen "ingen fest, ingen gave". ;) Jeg tviler sterkt på at gutten har noen formening om å ha kontakt med en tante som bor laaaangt unna og ikke har særlig kontakt med hans far. Guttens mor har jeg aldri møtt og vet knapt hva hun heter, jeg tviler på at hun engang vet jeg eksisterer... Det høres jo nesten fiendtlig ut, men jeg er ganske nøytral og er hyggelig og grei hvis og når jeg møter dem. 

Men det er vel helst den smsen med ønskelista som provoserte meg, før jeg begynte å lure på om det fantes et eller annet tantekotyme jeg burde følge opp...

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ignorerer det. Ønskeliste til konfirmasjon har jeg aldri hørt om før. De fleste ønsker penger og ikke andre ting. 

Anonymkode: bacb0...fd3

Det er litt sært ja.. Man ønsker selvfølgelig noe av gjestene som kommer, men så kan det være at folk ikke kan komme og da sender de penger i stedet! Men når man ikke er invitert? Spesielt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lykkehjerte skrev:

Kan det være en feil at du ikke har mottatt invitasjonen? Siden du har fått ønskeliste? Man sender vel ikke ønskeliste til uinviterte gjester? Ville sjekket det ut! Er du invitert, at det viser seg å være slik, så gir du akkurat det du føler for! Gi en liten ting som du har lyst å gi, man må ikke gi penger selv om det står på ønskelisten. I ettertid syns de fleste det er koselig med annet enn penger også,som minne fra konfirmasjonen. Viser deg seg at du faktisk ikke er invitert, velger du helt selv om du vil gi noe, og selvsagt fortsatt valgfritt i form av gave og pris! :)

Nei, jeg er ikke invitert, så det har ikke skjedd noe feil. Et annet søsken som heller ikke er invitert har mottatt samme sms, så ja...

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns han virker utrolig frekk, med tanke på at han selv ikke gidder å gi oppmerksomhet eller engang klarer å plukke opp telefonen og pakke inn forsespørselen i en samtale. Jeg ville gitt ingenting. Om det blir sure miner kan du bare si at du ikke vil forskjellsbehandle denne nevøen da dine andre nevøre/nieser heller ikke fikk pengegaver.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vanlig å sende en gave, spesielt til familie, selv om man ikke er invitert. Det er jo ikke alle som har plass, eller råd til å invitere alle, litt kjedelig om barnet/ungdommen skal bli straffet for det. 

For eksempel hadde jeg en ganske stor konfirmasjon hvor vi leide et sted, og da inviterte vi alle som mest sannsynlig hadde anledning til å komme. Var av spesielle grunner vi hadde så stor. 

I år skal min søster kobfirmeres, men det blir vanskelig å kunne leie lokale, da far har mistet jobben blant annet. De har dessverre ikke råd til noe stort, og skal feire den hjemme i vårt hus. Som heller ikke er så stort. Det hadde blitt umulig å invitere alle. Så denne gangen blir det en intim konfirmasjon med de nærmeste i familien. Jeg håper jo ikke min søster skal få mindre penger av den grunn. 

Men at de sender ønskeliste er jo veldig merkelig da, mulig det var en litt mislykket måte å si i fra om at sønnen skulle kondormeres i år?

Anonymkode: 946e5...003

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gi en bibel. 

Anonymkode: e0d7a...9b9

• Liker 20
Skrevet

Ehhhh....er det mulig? Toppen av frekkhet egentlig. Kan du ikke sende din bror en sms hvor du spør hva han tenker rundt det å sende ønskeliste når man ikke er invitert, jfr ditt eget bryllup og fravær av gave. Det ville jeg gjort. Ikke spør frekt, men bare hvilke tanker han har rundt temaet Ingen invitasjon = ingen gave. Så kan du jo uansett sende et gratulasjonskort med en hundrings i, for guttens skyld. Men jeg hadde ikke latt broren din "slippe unna" den frekkheten.

• Liker 11
Skrevet

Hadde sendt en sms tilbake med et "?" i, for å se på svaret. Deretter hadde jeg svart "ingen invitasjon, ingen gave". Konfirmasjon er dessuten bare tull for at ungene skal få mest mulig penger. Er man kristen og gjør det kun på grunn av det, fortjener det respekt. Ellers ikke. Er selv ikke konfirmert fordi jeg ikke synes noe om å tigge etter penger på falskt grunnlag.

• Liker 12
Gjest Fjotteri
Skrevet

Jeg synes dette var merkelig av faren, men nå må en jo huske på at det ikke er gutten selv som hverken arrangerer konfirmasjon eller ber om gaver. 

Han har blitt holdt hemmelig i årevis, og føler seg nok veldig utenfor. 

Det koster deg en kalori og sende et hyggelig kort med en liten pengegave for å vise at du er en type person som ønsker han velkommen inn i familien. 

Tenk nå litt på guttungen, da. 

Han har vokst opp uten en far, og du irriterer deg mest over alt annet. 

Jada, det er uhøflig- jeg har fått liknende ønskelister fra enkelte selv- men jeg straffer ikke barna på grunnlag av uhøflige foreldre. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo vanlig å sende en gave, spesielt til familie, selv om man ikke er invitert. Det er jo ikke alle som har plass, eller råd til å invitere alle, litt kjedelig om barnet/ungdommen skal bli straffet for det. 

For eksempel hadde jeg en ganske stor konfirmasjon hvor vi leide et sted, og da inviterte vi alle som mest sannsynlig hadde anledning til å komme. Var av spesielle grunner vi hadde så stor. 

I år skal min søster kobfirmeres, men det blir vanskelig å kunne leie lokale, da far har mistet jobben blant annet. De har dessverre ikke råd til noe stort, og skal feire den hjemme i vårt hus. Som heller ikke er så stort. Det hadde blitt umulig å invitere alle. Så denne gangen blir det en intim konfirmasjon med de nærmeste i familien. Jeg håper jo ikke min søster skal få mindre penger av den grunn. 

Men at de sender ønskeliste er jo veldig merkelig da, mulig det var en litt mislykket måte å si i fra om at sønnen skulle kondormeres i år?

TS fikk null oppmerksomhet i forbindelse med eget bryllup med begrunnelsen "ingen fest, ingen gave". Hva er forskjellen her?

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Sofia123 skrev:

TS fikk null oppmerksomhet i forbindelse med eget bryllup med begrunnelsen "ingen fest, ingen gave". Hva er forskjellen her?

At det ikke er faren som skal få gavene nå... Konfirmasjonen handler om sønnen, ikke broren til ts. Hadde det vært han sin bryllup burde hun ikke sende gave. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...