Gjest Reiseglad Skrevet 28. oktober 2004 #1 Skrevet 28. oktober 2004 Noen som har vært der, og kan fortelle om de likte seg? Og ting man skal være obs på? Var noen på to-dagers safari når dere var der? Slitsomt og primitivt? Ser veldig flott ut, vurderer sterkt å bestille to ukers tur i januar. Har aldri vært i Afrika. Vil prøve en annen midtvinterstur enn til Thailand nå. Er litt skeptisk til den lange reisen, 3 flighter og totalt 21 timers reisetid inkl venting på flyplasser.
Midnattsol Skrevet 29. oktober 2004 #2 Skrevet 29. oktober 2004 JA!! *drømme seg tilbake* Var der for 2 år siden. Det var en helt fantastisk ferie og både jeg og samboeren vil tilbake, men for 3 uker, ikke 2. Vi var på en to-dagers safari og det var langt fra primitivt. Bodde på et Hilton hotel i Kenyas største nasjonalpark. Betalte 2000 kr per pers og det var inkludert mat, ikke drikke. Maten var GOD og drikken var billig. Finn ut oversikt om hvordan været er de forskjellige månedene. Vi var i september og det var helt flott. Husk alle vaksinene du må ta og vurder en drikkevaksine mot diarè (Mombasa express). Flyreisen gikk helt fint. Ble litt slitene men det var verd det så ikke la det hindre. Mat og filmer på flyet. Jeg var storfornøyd med turen så jeg kunne sikkert skrevet masse, men kort fortalt kan det virkelig anbefales.
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2004 #3 Skrevet 2. november 2004 Jeg vil også til Kenya !!! Var der i februar for noen år siden - og kan, selv etter mange reiseopplevelser både før og etter, si at det er den mest fascinerende ferieturen jeg har hatt Toppen av kransekaka var safari. Det er et must! Vi var på en tredagers tur i Masai Mara, men jeg kunne gjerne vært myyye lenger. Du velger selv standarden, men vi bodde rett og slett kjempebra. Ikke utidig luksus, men tett på naturen og med all komfort du kan ønske. Det var ikke slitsomt - du drar ut om morgenen og om kvelden (fordi det er lettest å se dyrene i aktive disse periodene), resten av dagen er du "fri". Proffe guider, masse dyreliv - you name it! Klima er deilig (vi var der som sagt i februar). Kenya er jo et fattig land, så kontrastene til det søte liv på hotellet er store. Det er murer og vakter rundt hotellet osv. Det er greit å være forberedt på at det blir veldig annerledes enn Thailand. Jeg har aldri følt at sikkerheten min har vært truet i Østen, men i Kenya tenkte vi mer på dette. Jeg synes det er lærerikt å se denne siden av landet også - og vil man heller leve beskyttet kan man altså velge det. Støtter forrige innlegger i at diarevaksine er en klok investering. Maten husker jeg forøvrig ikke som superspennende - det er ikke den du reiser for. Beste opplading: se "Mitt Afrika" og nyt fargene, lyset osv. - det er helt fantastisk!!!
liv Skrevet 2. november 2004 #4 Skrevet 2. november 2004 Bodde på et Hilton hotel i Kenyas største nasjonalpark. Fint der ikke sant! Så så mye dyr og bodde kjempe fint! Nå er det snart 10 år siden jeg var i Kenya da og vi likte oss ikke i Mombassa. Da ville jeg heller reist til en liten by i nærheten. Vi bodde i malindi. Strendene i Mombassa derimot er bare herlige. Vannet er veldig salt så husk dykkemaske! En annen ting som er must er å snorkle med fiskene. De er så tamme!
Midnattsol Skrevet 2. november 2004 #5 Skrevet 2. november 2004 Det var kjempefint ja. Hotel som sto på påler, åpen resepsjon med vannhull utenfor hvor dyra kom for å drikke og en liten bunkers under jorda helt inntil vannhullet hvor man kom skikkelig nært dyra. Dit vil jeg tilbake!
Bertha Skrevet 7. november 2004 #6 Skrevet 7. november 2004 Hvis dere har anledning, velg mer enn 2-dagers safari, slik at dere får tid til å fordøye inntrykkene. Safari er observasjon med alle sanser - både syn, hørsel og lukt - og det blir ekstra spennende når man er avslappet og har god tid på seg.
Gjest Reiseglad Skrevet 8. november 2004 #7 Skrevet 8. november 2004 Turen er bestilt! Gleder oss! Tusen takk for gode råd og tips!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå