AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Jeg ser det er flere og flere som inviterer venner (dvs ikke de nærmeste) og kjente kun til selve vielsen når de gifter seg. Ikke middag og/eller kaffe og kaker etterpå. Jeg synes det er litt for stort tiltak å ta på seg finstasen for 30 minutter og takker sjeldent ja til slike invitasjoner. Er jeg den eneste? Anonymkode: 7adcb...631 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #2 Skrevet 7. mai 2016 Det er for mye tiltak å kle på seg? Hardt liv az. Anonymkode: db861...406 5
Gjest Citronella Skrevet 7. mai 2016 #3 Skrevet 7. mai 2016 Å bli invitert kun til vielse? Det er jo en offentlig gjerning. Jeg tipper dette er en greie for å pumpe gjester for gaver. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #4 Skrevet 7. mai 2016 Syns ikke det er noe rart. Man vil dele kjærlighetsseremonien med alle man har møtt gjennom åra, men har såklart ikke råd til å fore og varte opp for alle så kun de nærmeste får bli med videre. Det får være opp til den inviterte om de vil ta på seg finstasen eller ikke for å stikke innom kirken å vise støtte og at man er glad på parets vegne eller om man vil stå over fordi man ikke får kake og champagne. Anonymkode: cd83d...bf1 3
Gjest Citronella Skrevet 7. mai 2016 #5 Skrevet 7. mai 2016 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns ikke det er noe rart. Man vil dele kjærlighetsseremonien med alle man har møtt gjennom åra, men har såklart ikke råd til å fore og varte opp for alle så kun de nærmeste får bli med videre. Det får være opp til den inviterte om de vil ta på seg finstasen eller ikke for å stikke innom kirken å vise støtte og at man er glad på parets vegne eller om man vil stå over fordi man ikke får kake og champagne. Anonymkode: cd83d...bf1 Det er rart. Man kan skrive uformelt på FB osv, men man inviterer ikke til kun vielse! Det er stormannsgalskap, og ikke høflighet. Endret 7. mai 2016 av Citronella 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #6 Skrevet 7. mai 2016 Å invitere kun til vielse er kultent og rasshølete. Bare for å tyne ut gaver fra folk de egentlig gir fanden i. Fysj! Anonymkode: 2eeaf...bee 18
StineN Skrevet 7. mai 2016 #7 Skrevet 7. mai 2016 Skal man gi gave om man er bedt til vielse? Jeg har alltid sett på det som et "Hei vi vil gjerne ha deg her, men har ikke råd til å fø alle". Synes det er fint jeg, man blir inkludert. Bedre enn ikke noe synes jeg. Har aldri gitt gave når jeg bare har blitt invitert til vielse 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #8 Skrevet 7. mai 2016 Inviterer folk virkelig til vielsen men ikke til festen? Jeg skal gifte med i sommer og skal ha et bittelite bryllup. Ingen venner blir invitert, heller ikke til vielsen. Et par venner har spurt om de kan få komme i kirken å se, og det er jo selvfølgelig greit, men jeg forventer det ikke. Anonymkode: 7bc97...4cd 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #9 Skrevet 7. mai 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er for mye tiltak å kle på seg? Hardt liv az. Anonymkode: db861...406 Morsom du som må kverulere Som du også er klar over snakker jeg ikke om det å kle på seg generelt, det er null tiltak å hoppe inn i vanlige klær på vanlige dager. Men å stase seg opp er mer tiltak, spesielt når finstasen kun skal brukes i 30 minutter. Anonymkode: 7adcb...631 1
Gjest O.G. Skrevet 7. mai 2016 #10 Skrevet 7. mai 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser det er flere og flere som inviterer venner (dvs ikke de nærmeste) og kjente kun til selve vielsen når de gifter seg. Ikke middag og/eller kaffe og kaker etterpå. Jeg synes det er litt for stort tiltak å ta på seg finstasen for 30 minutter og takker sjeldent ja til slike invitasjoner. Er jeg den eneste? Anonymkode: 7adcb...631 Nei, jeg ville ikke brydd meg om å dra i kirken overhodet pga jeg ville mistenkt bruden for rein gavesanking med den "innbydelsen".
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #11 Skrevet 7. mai 2016 6 timer siden, StineN skrev: Skal man gi gave om man er bedt til vielse? Jeg har alltid sett på det som et "Hei vi vil gjerne ha deg her, men har ikke råd til å fø alle". Synes det er fint jeg, man blir inkludert. Bedre enn ikke noe synes jeg. Har aldri gitt gave når jeg bare har blitt invitert til vielse Jeg synes ikke det er naturlig å gi gave når man kun overværer vielsen. Er ikke så steinrik at jeg kan kaste ut bryllupsgaver i øst og vest. Skal jeg gi bryllupsgave så må jeg få mat i retur. Gi og ta Anonymkode: 7adcb...631
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #12 Skrevet 7. mai 2016 Jeg har aldri hørt om at noen inviterer til vielse. Er det virkelig noen som gjør det? Anonymkode: 9c62c...31a 2
NumberSix Skrevet 7. mai 2016 #13 Skrevet 7. mai 2016 Har aldri hørt om noen som har sendt ut invitasjoner kun til vielsen? Er ikke den åpen for alle? 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #14 Skrevet 7. mai 2016 1 minutt siden, NumberSix skrev: Har aldri hørt om noen som har sendt ut invitasjoner kun til vielsen? Er ikke den åpen for alle? Det er den, men det er visst enkelte som har fått for seg at de "eier" seremonien i kirken også, og vil bestemme hvem som får lov til å overvære den. Å invitere bare til vielsen måtte vel bli det neste. Anonymkode: 75743...456 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #15 Skrevet 7. mai 2016 7 minutter siden, NumberSix skrev: Er ikke den åpen for alle? Det var det før i alle fall. Men for å svare på trådstarters spørsmål: når jeg går i en vielse, og ikke skal i selskapet etterpå, kler jeg ikke på meg finstasen, men hverdagspent. Gave gir jeg til de det er naturlig å gi gave til. Er jeg invitert til selskapet blir det en større gave enn om det er en nabo, en tidligere venninne, eller en kollega. Anonymkode: 9c62c...31a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #16 Skrevet 7. mai 2016 Parene jeg snakker om inviterer via Facebook, men det er jo en invitasjon det også selv om den ikke kommer på papir. En trykker enten "skal", "kanskje" eller "kan ikke komme" på invitasjonen. Trykker en "kan ikke komme" vil jo bruden sikkert lure på hva som er viktigere enn de den dagen. Anonymkode: 7adcb...631
smalls Skrevet 7. mai 2016 #17 Skrevet 7. mai 2016 26 minutter siden, NumberSix skrev: Har aldri hørt om noen som har sendt ut invitasjoner kun til vielsen? Er ikke den åpen for alle? Ikke jeg heller. Jeg har vært i flere bryllup og aldri opplevd å kun få komme i kirken og ikke i selskapet etterpå. Vet ikke om jeg ville tatt med noe gave.
applestories Skrevet 7. mai 2016 #18 Skrevet 7. mai 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Parene jeg snakker om inviterer via Facebook, men det er jo en invitasjon det også selv om den ikke kommer på papir. En trykker enten "skal", "kanskje" eller "kan ikke komme" på invitasjonen. Trykker en "kan ikke komme" vil jo bruden sikkert lure på hva som er viktigere enn de den dagen. Anonymkode: 7adcb...631 Er dette slike grupper der alle kan se hvem som skal og ikke skal? Det blir jo som å publisere gjestelisten sin slik at alle andre kan se hvem som ikke "gidder"...
Gjest O.G. Skrevet 7. mai 2016 #19 Skrevet 7. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Parene jeg snakker om inviterer via Facebook, men det er jo en invitasjon det også selv om den ikke kommer på papir. En trykker enten "skal", "kanskje" eller "kan ikke komme" på invitasjonen. Trykker en "kan ikke komme" vil jo bruden sikkert lure på hva som er viktigere enn de den dagen. Anonymkode: 7adcb...631 Brudens eiga problem.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 #20 Skrevet 7. mai 2016 10 timer siden, Citronella skrev: Det er rart. Man kan skrive uformelt på FB osv, men man inviterer ikke til kun vielse! Det er stormannsgalskap, og ikke høflighet. Og hva med før facebook kom da? Da sa man til alle man traff på datoen og sa de gjerne måtte komme i vielsen. Om dere virkelig er så lystne på kake får dere holde dere hjemme å lage en selv istedet for å kreve at et par som allerede har brukt opp alle pengene sine på å få samle sine nærmeste skal drive å øse ut mer bare for at du skal få kaka di. Helt utrolig at folk ikke lenger gidder å støtte andre eller glede seg på andres vegne lenger om de ikke får noe vinning ut av det selv! Jeg spyr av sånne som dere Anonymkode: cd83d...bf1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå