Vulca Skrevet 6. mai 2016 #1 Skrevet 6. mai 2016 Dagens tanke. Vi er på lik linje med menn når det kommer til sexlyst og "sexdrive". Likevel blir det sett på som tabu når en kvinne tar kontroll over sitt eget sexliv ved feks masturbasjon, lettkleddhet eller flere sexpartnere. Jenter blir vokst opp med at å ta på seg selv og ha sex er en skam, mens jeg oppfatter det omvendt hos gutter. Har dere samme synet på dette? Eller er det bare jeg som synes dette er trist? Jeg har vokst opp med at nakenhet og at kroppen min nesten er skamfull. Det vil jeg si førte til litt "rebelske" år der jeg prøvde å finne ut av min egen seksualitet i tenårene. Det var så "forbudt" ar jeg bare måtte! Det er ikke før i senere tid ar jeg har forstått at det er kun jeg som bestemmer over min egen kropp, og nå nyter jeg å være et fritt, seksuelt vesen.
Gjest FruKG Skrevet 6. mai 2016 #2 Skrevet 6. mai 2016 Jeg opplever ofte det samme, kanskje mest her egentlig, at det er lite forståelse for at man ikke er A4 og elsker sex. Jeg ser bort fra mange av disse kommentarene og jeg masturberer, går lettkledd og har hatt mange sexpartnere (og vil ha mange flere). Det er mitt liv, ingen andre får bestemme over det.
Gjest Coolaid Skrevet 6. mai 2016 #3 Skrevet 6. mai 2016 Tradisjonelt sett har det nok vært slik, at kvinnens seksualitet kun skulle eksisterer for eller sammen med en mann. I nåtid så har det vel snudd til det motsatte. Det er (heldigvis) helt vanlig for jenter og kvinner å eie sexleketøy, tilfredsstille seg selv og ta ansvar for egen orgasme og seksualitet. Det er flott, ens egen seksualitet skal ikke være avhengig av en annen person. Jeg føler mange fordommer mot kvinnelig seksualitet har forsvunnet. Mannen derimot blir fortsatt sett på som en som må gi henne orgasme, ellers er han ikke særlig til mann. Det er fortsatt fordommer mot at menn bruker sexleketøy, det er ikke like vanlig som hos kvinner. En mann blir fortsatt sett på som homo dersom han innrømmer at han liker anal stimulans eller å bli tatt bak - da er han ikke så mye mann mer. Mannens seksualitet blir sett på som en traktor mens kvinnens blir sett på som et romskip. ( tidligere forsvarsminister Kristin Krohn Devold) Det eksisterer nok mange fordommer ovenfor kvinner i dag. Er usikker på om kvinnens seksualitet er tabu. Har inntrykk av at den er ganske frigjort. Vi snakker vel ikke likestilling og diskriminering her vel ? Spennende diskusjon.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 Jeg er ikke en kristen gammel gubbe fra middelalderen, men jeg mener da at kvinner har et veldig stort ansvar når det kommer til å velge rett partner (som hun skal ha barn med). Studier har vist at jo yngre du er når du først har sex samt hvor mange sexpartnere mann har hatt, har en enorm påvirkning på kvinners fremtid. Det er snakk om flere som blir fattigere og mer sannsynlighet for å bli alenemødre, noe som vil påvirke barna og kan gjøre at de havner i kriminelle miljøer når de vokser opp. Kvinner har et ansvar i å velge rett mann. Anonymkode: 92769...3cb
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 Sikkert av samme grunn som at menns seksualitet blir sett på som pervers vil jeg anta. Anonymkode: 4f090...44e 1
Katten.2.0 Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 13 minutter siden, Coolaid skrev: Tradisjonelt sett har det nok vært slik, at kvinnens seksualitet kun skulle eksisterer for eller sammen med en mann. I nåtid så har det vel snudd til det motsatte. Det er (heldigvis) helt vanlig for jenter og kvinner å eie sexleketøy, tilfredsstille seg selv og ta ansvar for egen orgasme og seksualitet. Det er flott, ens egen seksualitet skal ikke være avhengig av en annen person. Jeg føler mange fordommer mot kvinnelig seksualitet har forsvunnet. Mannen derimot blir fortsatt sett på som en som må gi henne orgasme, ellers er han ikke særlig til mann. Det er fortsatt fordommer mot at menn bruker sexleketøy, det er ikke like vanlig som hos kvinner. En mann blir fortsatt sett på som homo dersom han innrømmer at han liker anal stimulans eller å bli tatt bak - da er han ikke så mye mann mer. Mannens seksualitet blir sett på som en traktor mens kvinnens blir sett på som et romskip. ( tidligere forsvarsminister Kristin Krohn Devold) Det eksisterer nok mange fordommer ovenfor kvinner i dag. Er usikker på om kvinnens seksualitet er tabu. Har inntrykk av at den er ganske frigjort. Vi snakker vel ikke likestilling og diskriminering her vel ? Spennende diskusjon. Enig i dette. Dog skal det være sagt at jenters seksualitet er tabubelagt på andre måter. Deres valg av partnere, mengde partnere - bare det å skrive på seksualitetsforumet. Spesielt om man f.eks. er mor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå