Gå til innhold

Knuste drømmer på Kvinneguiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det finnes noen her inne på KG som må ha fått knust sine drømmer totalt om å bli norsklærer..... Så da bruker de sin bitterhet til å spre eder og galle her inne, med å påpeke andres skrivefeil. Åååå, de er så sinte noen ganger. De raser!! Selv når en stakkars sjel som kanskje sliter med noe og ønsker litt råd og veiledning her inne på KG, så er de der med sine røde, sinte korrekturøyne, ikke for å gi støtte eller råd, men for å gjennomgå teksten for eventuelle FARLIGE skrivefeil. Sånn blir det vel, når drømmer knuses??

Ja ja, jeg plæjer å si at lit skrrive-feill ine på et forum, det ække så nøøje vell??

Anonymkode: 3b7c7...67f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller så kan voksne mennesker som feks konsekvent skriver "di" istedet for "de" lære seg rett skrivemåte. Feil som de fleste lærte å skrive rett på barneskolen. Og istedet for å bli sinte tenk heller" da lærte jeg noe nytt i dag også"

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Klink skrev:

Eller så kan voksne mennesker som feks konsekvent skriver "di" istedet for "de" lære seg rett skrivemåte. Feil som de fleste lærte å skrive rett på barneskolen. Og istedet for å bli sinte tenk heller" da lærte jeg noe nytt i dag også"

Må faktisk si meg enig med ts. Voksne mennesker som forstår ikke at andre kan ha skrivevansker? komme fra andre land? andre dialekter? Voksne mennesker som bare "giiid, dør inni meg når jeg ser folk skrive og/å feil!" 

Nei, det er ikke spesielt voksent. 

Anonymkode: 6d311...3c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen som har fått advarsler fra moderator for å fly rundt i diverse tråder og kommentere folks språk. "Jeg var i England i fjord." "I fjord? Jeg skjønner ikke hva du mener, kan du forklare? Var du i en fjord i England?"  Jeg synes nesten det er mer irriterende med sånne kommentarer enn med dårlig språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Klink skrev:

Men poenget er vel at de ikke har bedt om å lære seg å bli belært rett skrivemåte. De skriver et innlegg om et emne, og så blir det totalt avsporing når det kommer noen inn og skal belære de rett skrivemåte liksom. Her inne bør vi ha respekt for at alle ikke fikk en sekser i norsk på skolen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må faktisk si meg enig med ts. Voksne mennesker som forstår ikke at andre kan ha skrivevansker? komme fra andre land? andre dialekter? Voksne mennesker som bare "giiid, dør inni meg når jeg ser folk skrive og/å feil!"

Enig med deg og TS. De som elsker å drive korrektur, kan lage egne forum for akkurat det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det handler jo ikke om å ikke vise forståelse, men at man selv ikke vil la seg påvirke av dårlig språk. Selv merker jeg at jeg begynner å tvile på hun/henne bruken siden så mange bruker det feil. Feil smitter og det ødelegger språket til andre. Kanskje en fyllebøtte på nav driter i hvordan hun skriver, men noen har faktisk stillinger der det virker useriøst å bomme på de helt elementære skrivereglene, og hvis alt skal stå urettet så bidrar det bare til lavere nivå på alle. Ja, det er sikkert kjipt at noen retter på teksten din, og mange hoverer arrogant, men de gjør en fantastisk innsats. Håper språknaziene fortsetter å rydde opp i grumsete norsk.

Anonymkode: 9e957...918

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sly skrev:

Det er jo noen som har fått advarsler fra moderator for å fly rundt i diverse tråder og kommentere folks språk. "Jeg var i England i fjord." "I fjord? Jeg skjønner ikke hva du mener, kan du forklare? Var du i en fjord i England?"  Jeg synes nesten det er mer irriterende med sånne kommentarer enn med dårlig språk.

Det synes jeg også. Og som noen skriver her, så blir det helt avsporing fra det som egentlig var tema. Er kanskje noen som sliter og har det tøft, og ønsker å dele det her inne, og så kommer det noen og kommenterer spydig og ekkelt om skrivefeil i innlegget. Veldig irriterende!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler jo ikke om å ikke vise forståelse, men at man selv ikke vil la seg påvirke av dårlig språk. Selv merker jeg at jeg begynner å tvile på hun/henne bruken siden så mange bruker det feil. Feil smitter og det ødelegger språket til andre. Kanskje en fyllebøtte på nav driter i hvordan hun skriver, men noen har faktisk stillinger der det virker useriøst å bomme på de helt elementære skrivereglene, og hvis alt skal stå urettet så bidrar det bare til lavere nivå på alle. Ja, det er sikkert kjipt at noen retter på teksten din, og mange hoverer arrogant, men de gjør en fantastisk innsats. Håper språknaziene fortsetter å rydde opp i grumsete norsk.

Hvis du er så mye mer viktig enn en "fyllebøtte på nav", så syns jeg du skal bare holde deg unna alle steder sånne mennesker oppholder seg. Hvis du har så viktig jobb, fokuser på den, les en bok og hold deg unna andre mennesker, siden du åpenbart ikke klarer å tåle dem. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er så mye mer viktig enn en "fyllebøtte på nav", så syns jeg du skal bare holde deg unna alle steder sånne mennesker oppholder seg. Hvis du har så viktig jobb, fokuser på den, les en bok og hold deg unna andre mennesker, siden du åpenbart ikke klarer å tåle dem. 

Tåle dem? Hva er galt med å rette på språket for alles skyld? Taper du noe på det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig arrogant. 

Anonymkode: 512d1...968

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tåle dem? Hva er galt med å rette på språket for alles skyld? Taper du noe på det?

Det er ikke nødvendig og det fremstiller deg som mindre sosialt intelligent. Hvis du er redd for ditt eget språk, hold deg unna KG og les en bok.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendig og det fremstiller deg som mindre sosialt intelligent. Hvis du er redd for ditt eget språk, hold deg unna KG og les en bok.

dessuten så kan ikke alle gjøre noe med problemet sitt og "språknazier" avsporer fra et hvert innlegg du starter kun for å rette deg er idiotisk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du får heller finne deg noe annet å gjøre, enn å sitte inne på diverse forum og bli kulturelt forsøplet! Hva taper du på å finne deg noe annet å gjøre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er så sårt som den tå man blir tråkket på....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Irriterer meg over voksne folk som ikke kan forskjell på hva og var. Men gidder ikke å påpeke det.

Anonymkode: f3311...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bokstav-OCD" later til å være et utbredt fenomen på KG, ja. :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Irriterer meg over voksne folk som ikke kan forskjell på hva og var. Men gidder ikke å påpeke det.

Anonymkode: f3311...c83

Ja, det er jo greit. Men fint av deg å ikke falle for fristelsen med å skulle påpeke det i et uformelt forum som jo KG må kunne kalles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får heller finne deg noe annet å gjøre, enn å sitte inne på diverse forum og bli kulturelt forsøplet! Hva taper du på å finne deg noe annet å gjøre?

Skjønner bare ikke hva problemet er med å bli rettet på. Blir det i blant selv, helt greit det. Var ikke meningen å være nedlatende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alle de virkelig grove skrivefeilene halve "befolkningen" på KG har er jo så vannvittig irriterende. Synes det er helt greit at folk påpeker slike, men de bør kunne gjøre det på en ordentlig måte.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...