Gå til innhold

Advokatsolgte boliger - giddalause bilder


catman

Anbefalte innlegg

En annen tråd fikk meg på kjøret igjen på jakt etter bortgjemte perler rundt omkring i Norge. Ofte ser jeg hus som selges av advokater, og da mangler det gjerne et hvert spor av anstrengelse for å få solgt huset...Her er en klassisk eiendom: http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=53821595

Egentlig en helt grei enebolig til 850000kr. Men...på første bilde ligger det jammen et veltet søppelspann midt i!
95_1981494560.jpg

Skulle tro det går an å rydde det vekk? I hvert fall når bilde nr 2 avslører en slik fantastisk beliggenhet:

95_1391366897.jpg

...men spannet ligger fortsatt der. Flere her som klarer å irritere seg over slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk beliggenhet?

Sånn ser det ut bak annenhver knaus nordpå. 

Anonymkode: 60b7f...ff0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Haha, enig med TS. Hus til salgs på finn hvor det ligger masse aviser på kjøkkenbenken osv.. Kan begynne å lure på folk noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at de tre viktigste tingene ved en bolig eller eiendom er, beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det tvangssalg når det er gjennom advokat. Da tas det bilder av boligen som den er, og det er sånn du også overtar den. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stan skrev:

Husk på at de tre viktigste tingene ved en bolig eller eiendom er, beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet.

Og du mener at dette huset hadde en bra beliggenhet?

Da har du vel ikke helt skjøtn hva som menes med originaluttrykket.

Anonymkode: 60b7f...ff0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så på en bolig på Finn i går og reagerte på det samme. Skulle nesten tro de ikke var interessert i å selge! Der var det ikke engang ryddet inne før bildene ble tatt, noen av bildene var ufokuserte, og omtrent samtlige var veldig mørke slik at detaljer ikke kom frem. Veldig lite imponerende!

Endret av Thorn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thorn skrev:

Skulle nesten tro de ikke var interessert i å selge!

Siden mange advokatsalg er tvangssalg, så har du jo all rett i det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som fotograferer boligene, som regel, i disse sammenhengene?

 

Anonymkode: a67b0...566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, PappaTilNinja skrev:

Siden mange advokatsalg er tvangssalg, så har du jo all rett i det. 

Men det er da ikke de som har fått boligen begjært tvangssolgt som tar bildene selv og/eller hyrer advokat til salget? Eller er det det? Har alltid tenkt at det er de som har begjært tvangssalget som ordner med advokat, og de er vel interessert i salg, men hvis ikke gir det hele plutselig mer mening, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *Ariel* skrev:

Ofte er det tvangssalg når det er gjennom advokat. Da tas det bilder av boligen som den er, og det er sånn du også overtar den. 

Spørs vel litt hvor du bor. Bygden jeg kommer fra hadde lenge ikke eiendomsmeglere i nærheten og da ble advokater brukt. 

Anonymkode: 13cf1...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du mener at dette huset hadde en bra beliggenhet?

Da har du vel ikke helt skjøtn hva som menes med originaluttrykket.

Anonymkode: 60b7f...ff0

Skrev jeg at dette salgsobjektet har en god beliggenhet? Nei. 

Det er vel nettopp det personen som tok bildene tenkte og. 

God beliggenhet for deg, er ikke nødvendigvis god beliggenhet for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo ut som et dødsbo. Helt tomt i alle kjøkenskap m.v.

Kan godt hende arvingene ikke gidder å investere mye i salget. Muligens ikke verdt det.

Tvangssalg synes jeg også var en god teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mysticgirl

Når advokater selger er det som ofte tvangsalg ja. Og mange vil jo ikke selge og bryr seg ikke med å rydde. Ofte så er det heller ikke bilder innvendig i disse boligene.

Ville aldri ha bydd på et hus som ble solgt på tvangsalg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 20.30, catman skrev:

En annen tråd fikk meg på kjøret igjen på jakt etter bortgjemte perler rundt omkring i Norge. Ofte ser jeg hus som selges av advokater, og da mangler det gjerne et hvert spor av anstrengelse for å få solgt huset...Her er en klassisk eiendom: http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=53821595

Egentlig en helt grei enebolig til 850000kr. Men...på første bilde ligger det jammen et veltet søppelspann midt i!
95_1981494560.jpg

Skulle tro det går an å rydde det vekk? I hvert fall når bilde nr 2 avslører en slik fantastisk beliggenhet:

 

...men spannet ligger fortsatt der. Flere her som klarer å irritere seg over slikt?

Velte søppelspannet var det siste de gjorde da de løp der i fra med en pil gjennom overkroppen.

Veldig dårlig ide å komme som ubuden gjest gjennom døren her. For her henger buen ferdig ladet klar til bruk på veggen. Prøv meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 20.30, catman skrev:

En annen tråd fikk meg på kjøret igjen på jakt etter bortgjemte perler rundt omkring i Norge. Ofte ser jeg hus som selges av advokater, og da mangler det gjerne et hvert spor av anstrengelse for å få solgt huset...Her er en klassisk eiendom: http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=53821595

Egentlig en helt grei enebolig til 850000kr. Men...på første bilde ligger det jammen et veltet søppelspann midt i!
95_1981494560.jpg

Skulle tro det går an å rydde det vekk? I hvert fall når bilde nr 2 avslører en slik fantastisk beliggenhet:

95_1391366897.jpg

...men spannet ligger fortsatt der. Flere her som klarer å irritere seg over slikt?

Heller det enn 100 bilder av blomster og alt mulig vas som ikke har noe med boligen å gjøre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man finner mye gøy ved å søke på "tvangssalg" og velge selveier på finn.no!

Dette her er noe av det verste jeg har sett:

Enebolig i Gornitak med utsikt over Meskfjorden

Gornitak, 9840 Varangerbotn link

76_1721445477.jpg

Hva kan skjule seg inne i denne perlen av et hus, mon tro?

76_1037776183.jpg

Et falleferdig kjøkken! Merk at krydderet står klart; her er det bare å ta med seg komfyren og flytte rett inn! Men med et så fint kjøkken, hva skjuler seg på badet?

76_1505055963.jpg

Hmm, er det det det ser ut som?

76_1802247467.jpg

*grøsser*

.. men det andre badet må vel være OK!

76_27980826.jpg

..eller?

76_1787424693.jpg

Massasjebadekar! Oh, wait.. ehh

"Viktig info om boligen

Det har oppstått frostskader på huset. Vi antar at dette skyldes at ytterdøra ble stående åpen etter et innbrudd som skjedde etter at eier hadde fraveket huset. (...) Tvangssalg."

Selvsagt!

Anonymkode: 575ce...f02

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel ingen egeninteresse av et godt salg? 

Å bruke tid/penger på styling og nedvask suger jo bare penger ut av boet uansett, men det kunne jo være det kunne ha lønt seg...men hvem skal da legge ut for det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Riskrem skrev:

Her er en annen advokatsolgt bolig med giddalause bilder. Virker ikke som de vil oppnå bra pris på boligen engang.

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=75465100

Leiligheten var jo fin, men wtf 6 mill for en leilighet på Tveita?! Kan virkelig ikke forstå den prisen.. For det første så fikk jeg litt grøsninger av balkongbildet i tåke.. de kunne venta til det var fint vær liksom! Og ryddet og brukt litt tid på styling og gjort bildene mer attraktive. 

Anonymkode: f1d0c...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...