Gå til innhold

Andre som har sluttet på Cipralex?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det andre her inne som har sluttet på Cipralex og fått ettervirkninger? Hva slags virkninger fikk dere og hvor lenge varte de? :)

Jeg har nylig trappet ned fra 20mg til 5mg i løpet av 3 uker. De siste 2 dagene har jeg ikke tatt noenting og føler meg VELDIG svimmel. Kan ihvertfall ikke kjøre bil for det hadde blitt farlig! Ei venninne sa at det kom til å bli værre, men det virker rart. Er kun svimmelhet og dott i ørene som plager meg litt for tida.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er veldig vanlig å få slike ettervirkninger av ssri medikamenter. Jeg ble svimmel, forsvant litt om jeg reiste meg fort og slikt. Gikk over etter et par dager. Maks en uke :) 

Anonymkode: a4ed6...66f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sluttet på cipralex selv, men har snakket med en overlege om hva som skjer hvis jeg en dag slutter på det. Så mitt svar blir det jeg forstod av det hun sa, MEN det er en stund siden jeg snakket med henne så kan hende jeg misforstod, husker feil eller at ikke alle mener det samme som henne (for å konkretisere at dette ikke er et svar fra helsepersonell).

Jeg Bråsluttet med en annen type lykkepiller når jeg skulle bytte til cipralex, og jeg ble litt slik du beskriver nå. Jeg følte jeg var under en form for avrusning. Dette er noe jeg snakket med overlegen om i ettertid, og hun sa hvertfall at det ikke var unormalt. Kroppen får ikke tilført den mengden serotoninen man er vant med, og da får man for lite serotonin fordi hjernen ikke produserer nok. Når hjernen begynner å produsere igjen går avrusningen over. Men det er derfor ikke uvanlig med svimmelhet, følelse av at kroppen har en indre kamp mot seg selv og svetting på merkelige steder.

men er du bekymret så annbefaler jeg deg å kontakte legen som følger opp deg og medisineringen. 

Anonymkode: f12bc...f82

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på nedtrapping nå men har ikke merket stort til noen bivirkninger. Men skal sies jeg er på opptrapping av en annen medisin så er kanskje derfor. 

Anonymkode: 883e4...e76

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Jeg sluttet med Cipralex for litt over 1 år siden. Bivirkninger var veldig ustabilt humør, selvmordstanker, skjelven og litt svimmel. Varte kanskje 2 uker før det ble bedre. For min del var de pillene der skumle saker. Jeg fikk ganske heftige psykoser etter å ha drukket alkohol mens jeg gikk på de, i tillegg gikk jeg kraftig opp i vekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble helt enormt svimmel og ufokusert, og noe kvalm. Det varte en ukes tid

Anonymkode: 76c35...633

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...