Gå til innhold

Eksklusiv rødvin

Fremhevede innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Trenger navnet på en eksklusiv rødvin som passer til vilt.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags vilt er jo det første jeg ville spørre om... Hare, hjort, rådyr, reinsydyr, villsvin... Og, ikke minst, hvordan skal det tilbredes?

Italiensk Amarone (Åganger og produsenter hjelper de deg med på Polet. Pisen er fra 200 og oppover pr. flaske) er ellers en fantastisk vin til vilt som i seg selv hverken er særlig fett eller smaksrikt.

Skrevet

Mye norsk vilt har en sødme i kjøttet som gjør at det harmonerer godt med Amarone.

Gjest Zim-zum
Skrevet

Denne Rhône-vinen synes jeg passer:

Châteauneuf-de-Pape, clefs de Prélâts 1998.

Den får du bare gjennom bestillingsutvalget, og koster 218,70. Det er en rimelig pris for en så god vin.

Det kan hende at -98-utgaven er utsolgt, og at de bare har 2000-årgangen. Den er også fin, og den kan godt lagres en stund.

Det fins flere viner av samme merket som som passer, og som du kan kjøpe direkte på polet, men disse har jeg ikke smakt. :perebrus:

Skrevet

Amarone som nevnt over er veldig god.

Eller en Crozes-Hermitage.

Skrevet
Amarone som nevnt over er veldig god.

Ja, det er jeg! :wink: Men Amaroneviner er absolutt å anbefale til vilt - du vil nok ikke angre, selvom de ikke er blant de billigste vinene! Men det er ofte lurt å spørre på Polet, mange av de ansatte kan mye om vin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...