Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #21 Skrevet 4. mai 2016 2 minutter siden, EvaLena skrev: Beklager, men æsj Ikke sant? Motbydelig.
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #22 Skrevet 4. mai 2016 34 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: Vom-suppe! Altså suppe hvor hovedingrediensen er vomma til kyr hhv. sau. Vomma kokes til den er mør og skjæres i små biter, som etter evt. videre bearbeidelse has i væska. Utbredt matrett i Øst-Eurpa, og sågar en av Tyrkias nasjonalretter. Har ennå ikke turt å prøve det, til tross for at det er standardmeny på alt av tyrkiske gatekjøkken her i Tyskland. Suppe-hit nummer to må være suppe med lammehjerne. Visstnok en kulinarisk delikatesse ... Finnes ei interessant oppskrift på lammehjerne-suppe på BBC Food sine hjemmesider Det første kunne jeg faktisk tenkt meg å prøve. Samme med haggis som alle sier er motbydelig. 😀
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #23 Skrevet 4. mai 2016 14 minutter siden, EvaLena skrev: Herregud, så mye ekkelt folk spiser. Spiste lever, lungemos, hvalkjøtt, rogn og mye annet rart da jg bodde hjemme. Heldigvis så spiser jeg ikke noe av det lenger. Det byr meg retning slett imot på lik linje som østers, snegler, all innmat generelt. Mi gamle dager skulle jo alt på dyret brukes pga dårlig råd, nå har jeg gudskjelov råd til annen mat 😊 Hvalkjøtt ekkelt? Kan du ikke mene. Deilige biffer, gryte, på grillen og med poteter/saus/tilbehør. ☺...og så mørt at det kan spises sashami. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #24 Skrevet 4. mai 2016 56 minutter siden, Jerry Lee skrev: Hvalkjøtt ekkelt? Kan du ikke mene. Deilige biffer, gryte, på grillen og med poteter/saus/tilbehør. ☺...og så mørt at det kan spises sashami. Enig! Jeg har spist hvalkjøtt som smakte omtrent som oksekjøtt Men noen ganger er det transmak på hvalkjøtt (vet ikke hvorfor), og da er det ikke så godt. Anonymkode: 96251...60b 2
Brunhilde Skrevet 4. mai 2016 #25 Skrevet 4. mai 2016 2 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: Vom-suppe! Altså suppe hvor hovedingrediensen er vomma til kyr hhv. sau. Vomma kokes til den er mør og skjæres i små biter, som etter evt. videre bearbeidelse has i væska. Utbredt matrett i Øst-Eurpa, og sågar en av Tyrkias nasjonalretter. Har ennå ikke turt å prøve det, til tross for at det er standardmeny på alt av tyrkiske gatekjøkken her i Tyskland. Suppe-hit nummer to må være suppe med lammehjerne. Visstnok en kulinarisk delikatesse ... Finnes ei interessant oppskrift på lammehjerne-suppe på BBC Food sine hjemmesider Jeg har spist vom. Ikke i suppe, men i en annen nasjonalrett. Jeg visste ikke hva det var da jeg fikk det servert, så jeg hadde ingen fordommer, men jeg syns ikke det var godt. Det hadde en merkelig, ikke spesielt god, lukt og smaken var deretter. Men, vommen kan ha vært tilberedt dårlig, så det er godt mulig suppa du kan få er bedre! Hvorfor ikke smake? Du kan jo slumpe til å like det. Sauehjerne har jeg også spist, men i likhet med vom er det en erfaring jeg ikke har tenkt å gjøre igjen. Jeg likte det rett og slett ikke og var heller ikke den gangen klar over hva jeg egentlig smakte på. På den annen side så har jeg prøvd begge deler og det gjør absolutt ikke noe.
EvaLena Skrevet 4. mai 2016 #26 Skrevet 4. mai 2016 29 minutter siden, Brunhilde skrev: Sauehjerne har jeg også spist, men i likhet med vom er det en erfaring jeg ikke har tenkt å gjøre igjen. Jeg likte det rett og slett ikke og var heller ikke den gangen klar over hva jeg egentlig smakte på. På den annen side så har jeg prøvd begge deler og det gjør absolutt ikke noe. Jeg nekter å smake på noe jeg ikke vet hva er. Trur jeg nærmest kunne drept en person som lurte i meg noe "drittmat" som feks hjerne osv
Gjest Elnah Skrevet 4. mai 2016 #27 Skrevet 4. mai 2016 (endret) 10 timer siden, Jerry Lee skrev: Det første kunne jeg faktisk tenkt meg å prøve. Samme med haggis som alle sier er motbydelig. 😀 Haggis er kjempegodt! Jeg synes det minner litt om morrpølse som jeg fikk som barn, helt supre retter 👍 Endret 4. mai 2016 av Elnah Mårpølse liksom.. MORRpølse!!
Tvist Skrevet 4. mai 2016 #28 Skrevet 4. mai 2016 Har spist oksetestikler. Visste ikke hva det var, men likte det ikke. Mulig de er bedre stekt, de jeg smakte var kokt i en suppe, ikke å anbefale.
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. mai 2016 #29 Skrevet 4. mai 2016 @Brunhilde: Du må være den tøffeste jenta i gata som spiser noe uten å vite hva det er. Har hendt meg en gang (fikk froskelår) og aldri mer igjen. Har lest litt rundt om ulike typer vomsuppe, og hittil frister kun den tyrkiske. I nødstilfelle har jeg stekt bacon i, for alt blir jo bedre med bacon
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 #30 Skrevet 4. mai 2016 7 timer siden, Jerry Lee skrev: Det første kunne jeg faktisk tenkt meg å prøve. Samme med haggis som alle sier er motbydelig. 😀 Haggis er godt - smaker omtrent som lapskaus. Eller elghakk. Der jeg kommer fra spiser vi røkt sik med smørgrøt og flatbrød til. Godt, men litt rart. Anonymkode: 0c513...1e6 1
Haugenjenta Skrevet 4. mai 2016 #31 Skrevet 4. mai 2016 Jeg er sjelden redd for å smake på noe, men kan ikke skryte på meg å ha smakt på all verden av sære, rare ting. Jeg liker rakfisk, mamma som fikk meg til å smake for noen år siden, og jeg ble positivt overrasket Snegler har jeg smakt (svigermor som bestilte på restaurant), og jeg måtte jo bare prøve! Nå var det mange andre gode smaker antageligvis, men det gikk jo ned. Satt riktignok etterpå og kværnet på hva jeg nettopp hadde spist, så.. Det blir med den ene gangen. 1
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #32 Skrevet 4. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig! Jeg har spist hvalkjøtt som smakte omtrent som oksekjøtt Men noen ganger er det transmak på hvalkjøtt (vet ikke hvorfor), og da er det ikke så godt. Anonymkode: 96251...60b Helt fersk hval har sjelden/aldri transmak. Men har man fått det en gang blir man skeptisk. Heldigvis aldri opplevd.
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #33 Skrevet 4. mai 2016 7 timer siden, Tvist skrev: Har spist oksetestikler. Visste ikke hva det var, men likte det ikke. Mulig de er bedre stekt, de jeg smakte var kokt i en suppe, ikke å anbefale. Google Rocky Mountain Oysters... 😈
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #34 Skrevet 4. mai 2016 8 timer siden, Elnah skrev: Haggis er kjempegodt! Jeg synes det minner litt om mårpølse som jeg fikk som barn, helt supre retter 👍 Takk for svar. ☺ Trodde det ville smake helt ulikt noe annet.
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #35 Skrevet 4. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Haggis er godt - smaker omtrent som lapskaus. Eller elghakk. Der jeg kommer fra spiser vi røkt sik med smørgrøt og flatbrød til. Godt, men litt rart. Anonymkode: 0c513...1e6 Takk til deg, også. ☺ Igjen..trodde det ville smake annerledes. Hehe. Der igjen..typisk fattigmannskost i tidligere tider.
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #36 Skrevet 4. mai 2016 3 timer siden, Haugenjenta skrev: Jeg er sjelden redd for å smake på noe, men kan ikke skryte på meg å ha smakt på all verden av sære, rare ting. Jeg liker rakfisk, mamma som fikk meg til å smake for noen år siden, og jeg ble positivt overrasket Snegler har jeg smakt (svigermor som bestilte på restaurant), og jeg måtte jo bare prøve! Nå var det mange andre gode smaker antageligvis, men det gikk jo ned. Satt riktignok etterpå og kværnet på hva jeg nettopp hadde spist, så.. Det blir med den ene gangen. Takk for deltakelse. ☺
Gjest Elnah Skrevet 4. mai 2016 #37 Skrevet 4. mai 2016 12 minutter siden, Jerry Lee skrev: Takk for svar. ☺ Trodde det ville smake helt ulikt noe annet. Er det mulig, ser jeg har skrevet MÅRPØLSE av alle ting Stakkars mår, de gikk altså ikke i pølsa. Men morrpølse var det jeg skulle frem til
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #38 Skrevet 4. mai 2016 Et øyeblikk siden, Elnah skrev: Er det mulig, ser jeg har skrevet MÅRPØLSE av alle ting Stakkars mår, de gikk altså ikke i pølsa. Men morrpølse var det jeg skulle frem til Ler. Men jeg skjønte jo hva du mente. ☺
Gjest Elnah Skrevet 4. mai 2016 #39 Skrevet 4. mai 2016 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Ler. Men jeg skjønte jo hva du mente. ☺ Det var nå enda bra, greit det finnes mye mat som kan kategoriseres som rar, men jeg vet ikke helt hvilken kategori mårpølse hadde havnet i
Jerry Lee Skrevet 4. mai 2016 Forfatter #40 Skrevet 4. mai 2016 Et øyeblikk siden, Elnah skrev: Det var nå enda bra, greit det finnes mye mat som kan kategoriseres som rar, men jeg vet ikke helt hvilken kategori mårpølse hadde havnet i Ingen. Mår er ikke mat...for mennesker. Aner ikke hva det smaker. 😜 Det sagt... har lest eller hørt at rev smaker piss. Altså bokstavelig talt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå