Gå til innhold

Masse egg til overs


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jalla jalla

Har en masse egg som skulle vært brukt opp. Noen som har tips til noe jeg kan lage....helst ikke kaker og slikt.

Kanskje noe middagsmat??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggeplommer kan du bruke til å lage iskrem, så kan du fryse eggehvite og spare til en annen gang. Jamie Oliver's Brunchbrød er flott til dette. Bruk en vanlig gjærdeig av 1 kg mel som du deler i to og kjevler ut til rektangler. Fordel 16 (jepp, 16) hardkokte egg i skiver over begge sammen med skiver av parmaskinke, revet parmesan, skiver av mozzarella, hakket basilikum og hakkede soltørkede tomater. Rull sammen og form til en sirkel som stekes ved 180 grader i ca 35 minutter. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe jeg er veldig glad i er eggeboller eller melboller heter det kanskje....

Visp egg og bland inn mel og salt/pepper. Lag små boller med to skjeer. Kok buljong/suppe med grønnsaker/kjøtt/pølse og legg bollene oppi.

Litt avhengig av hvor mye kjøtt/grønnsaker du har i,men jeg regner ca 2egg per pers. Obs! Disse bollene sveller mye og gryta du bruker blir aldri for stor! Bollene "vokser"nesten ut av kjelen :o

Skal se om jeg finner noen oppskrift på dette, gjør det alltid bare slik mamma gjorde det jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...