Gå til innhold

Mani Hussaini har mottatt drapstrusler

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det norske hatet slutter aldri å overraske. Mani Hussaini burde kanskje ikke ha kalt Listhaug kjerring, men vi har ytringsfrihet her i landet. Mani er en fremtidig stjernepolitiker, kanskje en fremtidig Ap-topp. Kanskje til og med vår neste statsminister. Da må vi legge hatet ned. 

http://www.dagbladet.no/2016/05/02/nyheter/innenriks/politikk/mani_hussaini/44086140/

Anonymkode: 8ca61...8df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Statsminister kommer han aldri til å bli, stjernepolitiker kommer han aldri til å bli.

Men drapstrusler og hetsen som han har blitt utsatt for er uakseptabel. 

Anonymkode: f07e9...3ff

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statsminister kommer han aldri til å bli, stjernepolitiker kommer han aldri til å bli.

Han ER allerede en stjernepolitiker. Sjef for Norges største ungdomsparti. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stjernepolitiker? Haha! :fnise:

Vet du hva det ble av Eskil? Han jobber i Nortura.

Anonymkode: e9426...6c0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, muslimske menn har et forkvaklet kvinnesyn.

Anonymkode: c0d6d...534

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stjernepolitiker? Haha! :fnise:

Vet du hva det ble av Eskil? Han jobber i Nortura.

Anonymkode: e9426...6c0

Er ikke det en god arbeidsplass sa? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, muslimske menn har et forkvaklet kvinnesyn.

Anonymkode: c0d6d...534

Han føyer seg bare inn i rekken av merkelige ledere som Arbeiderpartiet har hatt :) Han var ufin, ufin på en måte som politikere ikke skal være men jeg ønsker ikke å uttale meg om hvilke kvinnesyn han har. Det vet jeg ingenting etter kun en hendelse, men jeg skulle ønske han beklaget seg oppriktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er ingen stjernepolitiker. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han føyer seg bare inn i rekken av merkelige ledere som Arbeiderpartiet har hatt :) Han var ufin, ufin på en måte som politikere ikke skal være men jeg ønsker ikke å uttale meg om hvilke kvinnesyn han har. Det vet jeg ingenting etter kun en hendelse, men jeg skulle ønske han beklaget seg oppriktig.

Mener han var ute i avisene og beklaget seg for noen dager siden, men ble ikke store overskriftene av det

Anonymkode: b328c...60d

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener han var ute i avisene og beklaget seg for noen dager siden, men ble ikke store overskriftene av det

Anonymkode: b328c...60d

Gjorde han dette av egen fri vilje, eller fikk han høre det fra noen litt over ham i partiet?

Anonymkode: d820f...381

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper helvete fryser over før vi får en statsminister i Norge som ikke en gang kan snakke skikkelig norsk. 

Anonymkode: 77ffd...0a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Det norske hatet"

Dette var en svært overdrevet beskrivelse av et fåtall antall idioter som kommer med stygge uttalelser. Eller er det tusenvis av nordmenn som har kommet med drapstrusler? 

Anonymkode: 32f5c...1b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Det norske hatet"

Dette var en svært overdrevet beskrivelse av et fåtall antall idioter som kommer med stygge uttalelser. Eller er det tusenvis av nordmenn som har kommet med drapstrusler? 

Det vet jeg ikke, men det ser jo ut til å bli mer av det. Ja, det hendte nok tidligere at en politiker fikk drapstrusler også, men ikke i like stor grad som i dag. Hvis man legger til hetsen de utsettes for på sosiale medier og i kommentarfeltene, så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke forstår hvordan noen av dem orker. Det være seg Mani Hussaini, Sylvi Listhaug, Trine Skei Grande eller andre. Og er det det vi ønsker, at ingen andre enn de ekstremt tykkhuda skal orke å ta jobben med å styre landet?

Hvis det ikke er det vi ønsker, så må vi iallfall kunne være enige om å ta total avstand fra slike holdninger, selv når det rammer politikere fra partier vi er dypt uenig i. Det er helt greit å synes Mani Hussaini er en dust, og enda bedre om du argumenterer saklig mot ham, men ta gjerne avstand fra trusler og regelrett utskjelling i sosiale medier og på forum.

Anonymkode: 257e3...545

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke, men det ser jo ut til å bli mer av det. Ja, det hendte nok tidligere at en politiker fikk drapstrusler også, men ikke i like stor grad som i dag. Hvis man legger til hetsen de utsettes for på sosiale medier og i kommentarfeltene, så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke forstår hvordan noen av dem orker. Det være seg Mani Hussaini, Sylvi Listhaug, Trine Skei Grande eller andre. Og er det det vi ønsker, at ingen andre enn de ekstremt tykkhuda skal orke å ta jobben med å styre landet?

Hvis det ikke er det vi ønsker, så må vi iallfall kunne være enige om å ta total avstand fra slike holdninger, selv når det rammer politikere fra partier vi er dypt uenig i. Det er helt greit å synes Mani Hussaini er en dust, og enda bedre om du argumenterer saklig mot ham, men ta gjerne avstand fra trusler og regelrett utskjelling i sosiale medier og på forum.

Anonymkode: 257e3...545

Jeg tror ikke det er mer av det populære og tabloide "hat og hets". Etter at sosiale medier ble vanlig så er det lettere å kritisere og komme med dumme uttalelser enn før. Det er ikke så mange år siden man enten måtte ringe eller sende brev, for det som i dag bare er et tastetrykk unna. Man ser til og med at bloggere mottar drapstrusler på nett. Hvis meldinger man får er et problem, så burde man kanskje vurdere å ikke stå frem på sosiale medier, eventuelt ha noen utenfor som kan slette alle upassende innlegg. 

Det er vel også få som støtter utskjelling og trusler i sosiale medier. Jeg kan ikke si jeg opplever noen støtte blant folket i denne saken. Det er mer et mediasirkus, hvor media bevisst plukker uttalelser for å skape klikkoverskrifter. Jeg syns for eksempel Mani sin uttalelse ikke var noe avisene burde skrevet om. Om han kaller Listhaug en kjerring, så er det egentlig ganske irrelevant. Men VG og Dagbladet skjønte at de kunne koke litt suppe på dette, og valgte derfor å slå det opp med feite bokstaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...