AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Jeg har hatt angst i flere år, men føler nå at det er verre enn noen gang. Jeg begynte i ny jobb for ca. 1 år siden og det er først nå etter jul at det går utover jobben. Noen dager ligger angsten i magen, som et ulmende ubehag som gir negative følelser. Andre dager kan jeg gå å skjelve ukontrollert, ha problemer med pusten, være veldig varm, eller rett og slett være helt på gråten. Angsten varer over flere timer, noen ganger hele dagen(sover ofte dårlig pga uro). Jeg har nå gradert sykemelding. Dette har gitt positivt utslag på fritiden, jeg har mer overskudd, og har stort sett ikke angst utenom jobb, men det har ikke hjulpet på jobbsituasjonen. Jeg har bestemt meg for å bytte jobb, men må jo uansett holde ut de neste månedene. Nå er jeg bare så lei av at angsten har så mye kontroll over livet mitt, og jeg vet ikke helt hvordan dette skal gå videre. Legen ville i utgangspunktet ikke gi meg medisiner, og jeg har ikke så lyst på de heller. Selv om jeg går videre i en ny jobb er jeg redd angsten skal følge, og føler egentlig at jeg har liten kontroll over hele situasjonen nå. Er redd for å knekke helt sammen på jobb, eller begynne å gråte uten og klare å slutte. Så ja, faens angst, måtte bare få det ut. Anonymkode: 1a72f...ea4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #2 Skrevet 3. mai 2016 Huff da, vet hvordan du har det. Men hvorfor skal du bytte jobb? Trives du ikke? Du bør isåfall ikke bytte jobb i den tro at angsten forsvinner. Da har du ikke gjort noe aktivt med den, du prøver bare å unngå den med å gjøre noe annet. Hvis du derimot ikke trives osv. så kan jeg skjønne det. Hvis du ikke går til psykolog, så vil jeg anbefale deg det på det sterkeste. Du sier faens angst, og det skjønner jeg godt. Men da er det kanskje på tide å gjøre noe med angsten og ikke la den styre hele livet ditt. Jeg har vært der selv, men har fått god hjelp underveis. Nå føler jeg meg ganske frisk, tar videreutdanning og har lært mye om min egen kropp Lykke til Anonymkode: 875df...e9c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #3 Skrevet 3. mai 2016 Jeg har slitt med angst i mange mange år, ikke litt, men sånn MASSIVE ATTACK! Byttet også jobb et par ganger, i håp om at det skulle bedre seg, men nissen fulgte med på lasset....eller styggen på ryggen, som jeg kalte angsten. Og så får man angst for angsten osv. Det kan ikke beskrives annet enn som et helvete, så forstår deg veldig godt! I dag er angsten myyye mildere, til å leve med. Det som hjalp meg enormt, etter å ha prøvd diverse psykologer/ psykiatere uten hell, var intensiv kognitiv terapi. Kan ikke få fullrost det! Så det vil jeg anbefale deg, samt å lese litt selvhjelpsbøker om angst, trene, dyrke interesser/ hobbyer man har. Prøv å ikke løpe fra angsten, da blir det verre. Prøv å tenke at det er du som er sjefen, angsten er en plagsom, irriterende kollega som du noen ganger bare må sette på plass. Lykke til! Anonymkode: f69ab...0b1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #4 Skrevet 3. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff da, vet hvordan du har det. Men hvorfor skal du bytte jobb? Trives du ikke? Du bør isåfall ikke bytte jobb i den tro at angsten forsvinner. Da har du ikke gjort noe aktivt med den, du prøver bare å unngå den med å gjøre noe annet. Hvis du derimot ikke trives osv. så kan jeg skjønne det. Hvis du ikke går til psykolog, så vil jeg anbefale deg det på det sterkeste. Du sier faens angst, og det skjønner jeg godt. Men da er det kanskje på tide å gjøre noe med angsten og ikke la den styre hele livet ditt. Jeg har vært der selv, men har fått god hjelp underveis. Nå føler jeg meg ganske frisk, tar videreutdanning og har lært mye om min egen kropp Lykke til Anonymkode: 875df...e9c Jeg trives heller ikke i utgangspunktet så slutter ikke pga angsten. Det er ikke slik at jeg ikke har jobbet med angsten før, men den har kommet tilbake for fullt nå...Denne gangen kommer det nok av stress, og for lite søvn. Er nok en slags vond sirkel der angst, for lite søvn og stress forsterker hverandre. Så vet ikke helt om psykolog kan hjelpe? Der er det nok også ventetid tenker jeg. Anonymkode: 1a72f...ea4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slitt med angst i mange mange år, ikke litt, men sånn MASSIVE ATTACK! Byttet også jobb et par ganger, i håp om at det skulle bedre seg, men nissen fulgte med på lasset....eller styggen på ryggen, som jeg kalte angsten. Og så får man angst for angsten osv. Det kan ikke beskrives annet enn som et helvete, så forstår deg veldig godt! I dag er angsten myyye mildere, til å leve med. Det som hjalp meg enormt, etter å ha prøvd diverse psykologer/ psykiatere uten hell, var intensiv kognitiv terapi. Kan ikke få fullrost det! Så det vil jeg anbefale deg, samt å lese litt selvhjelpsbøker om angst, trene, dyrke interesser/ hobbyer man har. Prøv å ikke løpe fra angsten, da blir det verre. Prøv å tenke at det er du som er sjefen, angsten er en plagsom, irriterende kollega som du noen ganger bare må sette på plass. Lykke til! Anonymkode: f69ab...0b1 Har du noen bøker du anbefaler? Jeg har det jo bra på fritiden, og har begynt å trene nå som jeg har mer overskudd pga sykemeldingen. Takk for råd =) Anonymkode: 1a72f...ea4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #6 Skrevet 3. mai 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen bøker du anbefaler? Jeg har det jo bra på fritiden, og har begynt å trene nå som jeg har mer overskudd pga sykemeldingen. Takk for råd =) Anonymkode: 1a72f...ea4 "Sjef i eget liv", "Kongen anbefaler" av Willhelmsen (norsk guru innen kognitiv terapi) "Uperfekt" av Brene Brown "Se deg rundt!" av Asle Hoffart (psykolog fra Modum bad, ekspert på angst). Skriver mer etterpå når jeg komemr på flere jeg har lest. Supert at du har begynt å trene! Ønsker deg virkelig alt godt, vet hvor fæl denne angsten er, hos meg var det også mest da jeg var på jobb. Når jeg begynte å gi litt faen, så hjalp det verste trykket. Anonymkode: f69ab...0b1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #7 Skrevet 3. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: "Sjef i eget liv", "Kongen anbefaler" av Willhelmsen (norsk guru innen kognitiv terapi) "Uperfekt" av Brene Brown "Se deg rundt!" av Asle Hoffart (psykolog fra Modum bad, ekspert på angst). Skriver mer etterpå når jeg komemr på flere jeg har lest. Supert at du har begynt å trene! Ønsker deg virkelig alt godt, vet hvor fæl denne angsten er, hos meg var det også mest da jeg var på jobb. Når jeg begynte å gi litt faen, så hjalp det verste trykket. Anonymkode: f69ab...0b1 PS; husk at angsten står for noe, det er noe som plager deg, den vil egentlig bare fortelle deg noe, at noe er galt i livet ditt, så du må få hjelp til å bli kjent med den angsten du har. Anonymkode: f69ab...0b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå