Gå til innhold

Masterchef Australia NY SESONG STARTET!

Anbefalte innlegg

Skrevet
48 minutter siden, dillyduzit skrev:

Er på mobil så gidder ikke sitering. 

Vi har bare cakepops former i silikon som dere vet, blir for små, ellers så fantes det i stål men da forsvinner jo litt av poenget med å få det enkelt ut. Uansett begge lå på rundt 299, cacas sortimentet, men jeg forsetter jakten og kommer med en update både på isi gun som går på norske patroner og silikonformer :-) 

Jeg leita også i katalogene på jobb, men kunne ikke finne sånne halvkuler.  Sendte mail til bakekake så får vi se :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
44 minutter siden, missdior skrev:

Jeg leita også i katalogene på jobb, men kunne ikke finne sånne halvkuler.  Sendte mail til bakekake så får vi se :P

Skal høre med selgeren vår i Cacas om det er noe som finnes. Sier du i fra dersom du finner? 

Sjefen bare: Hva leter du etter? // Sånne halvkuler i silikon i ca denne strl // Spør folk etter det? // Ja, har noen få // Ok.. bare ikke bland meg inn i det. 

Er jo kjøkkenansvarlig/leder, han VET jeg elsker å bare og sender bake alle kundene direkte til meg. 

Men tilbake til MAU, er det Zoe sin tur i dag tro? 

edit: :( der røk en av fav'en mine ut, han minnet meg om "svigerfar" haha

Endret av dillyduzit
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, dillyduzit skrev:

Men tilbake til MAU, er det Zoe sin tur i dag tro? 

edit: :( der røk en av fav'en mine ut, han minnet meg om "svigerfar" haha

Skjønte ingenting da han klarte å rote til denne gangen. Han kunne ikke vært mer heldig med hva han trukket. Det han lagde ga ingen mening når Laks skulle shine på retten hans :ohmy: Synd for vi har sett så mye fint fra han :( 

Anonymkode: b132b...ff4

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ingenting da han klarte å rote til denne gangen. Han kunne ikke vært mer heldig med hva han trukket. Det han lagde ga ingen mening når Laks skulle shine på retten hans :ohmy: Synd for vi har sett så mye fint fra han :( 

Nettopp! Syntes nesten zoe fikk en ny sjanse som hun ikke fortjente.. Pumpkin pie? Hva med key lime pie? Så lenge matt og Harry kommer seg til finalen er det et fett for meg, men synd når man begynner å få sansen for en, så ryker de :/

• Liker 1
Skrevet

Elsket dagens team challenge men det var veldig åpenbart hvilket lag som skulle gjøre det bra helt fra starten av med tanke på antall retter.

Når det gjelder silikonformer så er det masse på Ebay. Søk på baking sphere eller noe i den duren så dukker det opp. Har selv kjøpt i to forskjellige størrelser. 5 cm og 7 cm. De på 7cm er de som vanligvis brukes i MAU

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal bare teste ut noe... 

Spoiler

Neste pressure test: A, B og C.

Tør ikke spoile før jeg vet det blir skjult. :fnise: 

Anonymkode: ebddd...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Det gikk. De av dere som vil vite hvem som skal i pressure test kan trykke her: 

Spoiler

Neste pressure test: Zoe, Elena og Elise.

Endelig er power apron tilbake! :) 

AnonymBruker
Skrevet
Den 8.6.2016 at 0.21, John_Felipe skrev:

avspor avspor avspor! :P Er vel vår tråd, vi alle som elsker Masterchef Australia, er bare koselig å høre om dette vakre landet!Føler jeg bare kan lukke igjen øynene og drømme meg bort av å lese det du skrev her. Hvis det virkelig er som det er når vi ser på masterchef så må jeg bare få til en tur snart! Dessuten tror de fleste som liker Masterchef er litt nysgjerrig på Australia også.

Åssen er streetfooden i Australia? :) Fortell om dine beste matopplevelser!

Litt sent svar på meg, har vært litt fraværende de siste dagene. Jeg var der som student, så gikk ikke så veldig mye ut og spiste, men i nabolaget der jeg bodde (og i Sydney generelt) er det veldig mye asiatiske restauranter, med masse god mat! Dessverre kommer jeg ikke på noen navn på steder vi spiste eller noen spesielle retter som skiller seg ut i farten. Vi lagde for det meste av tiden mat hjemme da, da det er mye billigere å lage mat selv enn å spise ute (som i Norge). Matprisene var generelt en god del lavere enn i Norge, og det var ofte det var gode tilbud på diverse godt kjøtt, særlig storfe og lam (og kylling, men det er jo generelt billig her i Norge også). Er også veldig mye god sjømat i Australia, som det er lett å se at har inspirert mange av deltakerne i MAU, blant annet Harry. :)

19 timer siden, dillyduzit skrev:

Er på mobil så gidder ikke sitering. 

Vi har bare cakepops former i silikon som dere vet, blir for små, ellers så fantes det i stål men da forsvinner jo litt av poenget med å få det enkelt ut. Uansett begge lå på rundt 299, cacas sortimentet, men jeg forsetter jakten og kommer med en update både på isi gun som går på norske patroner og silikonformer :-) 

Takk for at du sjekker, og takk til dere andre som har svart også! :) Får ikke til å sitere fra to ulike sider i tråden av en eller annen grunn. Silikonformer er nok det enkleste ja, blir nok fort vanskelig å få ting ut av metallformer. Ebay kan jo også være et alternativ, men det tar jo potensielt veldig lang tid å få tilsendt varer fra Kina da, ser at leveringstiden er 11 til 35 arbeidsdager, så da må man kanskje vente helt til august i verste fall.

Nå får jeg komme meg ut av tråden igjen, får ikke sett nyeste episoden før i kveld eller i morgen. Gleder meg til å se hva årets power apron gjør!

Anonymkode: aad1f...049

• Liker 1
Skrevet

Jeg bestilte silikonform fra ebay i forrige uke(-ish), kan si ifra hvor lang tid det tar å få dem. :laugh:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 9. juni 2016 at 0.02, dillyduzit skrev:

Nettopp! Syntes nesten zoe fikk en ny sjanse som hun ikke fortjente.. Pumpkin pie? Hva med key lime pie? Så lenge matt og Harry kommer seg til finalen er det et fett for meg, men synd når man begynner å få sansen for en, så ryker de :/

Helt enig.Jeg trodde ut i fra tilbakemeldingene at det var hun som skulle ut.Miles fikk jo ingen kritikk på smaken/konsistens,men det fikk Zoe. Kjenner at for min del blir ikke programmet helt det samme fremover nå

Anonymkode: e45c3...a58

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig.Jeg trodde ut i fra tilbakemeldingene at det var hun som skulle ut.Miles fikk jo ingen kritikk på smaken/konsistens,men det fikk Zoe. Kjenner at for min del blir ikke programmet helt det samme fremover nå

Anonymkode: e45c3...a58

Merker jeg irriterer meg mer og mer over Zoe. Det med fisken, what the fuck. Men der er vel kanskje billetten hennes ut, med tanke på at hun må opp i en pressure test nå? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, dillyduzit skrev:

Merker jeg irriterer meg mer og mer over Zoe. Det med fisken, what the fuck. Men der er vel kanskje billetten hennes ut, med tanke på at hun må opp i en pressure test nå? 

Spoiler

Jupp hun er ute :P Rart at hun ikke så hvor dårlig sirupen hennes var.... Hun hadde tid til å lage den på nytt..

• Liker 1
Skrevet

Yeeeey! Imorgen får de en ny sjanse til å komme tilbake :) 

Håper på Olivia eller Nidhi, Nidhi lager så deilig og enkel koselig mat. Nesten samme stil som Matt. Lagde den gulrot puddingen til Nidhi for noen uker siden. Den er akkurat som  Matt Preston sa, det er en av dessertene du stiller i lang kø dagen etter for å få en bit av, var helt himmelst :hjerte: http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/aussie-classic-indian-way

Hvem av de som har gått ut håper dere på? Liste over deltagerne som er ute http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/contestants

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:
  Vis skjult innhold

Jupp hun er ute :P Rart at hun ikke så hvor dårlig sirupen hennes var.... Hun hadde tid til å lage den på nytt..

Er det ny epi ute? Drevet å sjekket i hele dag. I morgen før jobb såfall 8-) 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, dillyduzit skrev:

Er det ny epi ute? Drevet å sjekket i hele dag. I morgen før jobb såfall 8-) 

Episodene er ute søn-tors mellom 13.00-14.00 norsk tid. Den nyeste episoden er episode 32 http://thewatchseries.to/episode/masterchef_australia_s8_e32.html 

Sesongens kjedeligste episode for meg... Spolte fram flere ganger 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, John_Felipe skrev:

Yeeeey! Imorgen får de en ny sjanse til å komme tilbake :) 

Håper på Olivia eller Nidhi, Nidhi lager så deilig og enkel koselig mat. Nesten samme stil som Matt. Lagde den gulrot puddingen til Nidhi for noen uker siden. Den er akkurat som  Matt Preston sa, det er en av dessertene du stiller i lang kø dagen etter for å få en bit av, var helt himmelst :hjerte: http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/aussie-classic-indian-way

Hvem av de som har gått ut håper dere på? Liste over deltagerne som er ute http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/contestants

Håper Miles, Nidhi, Jimmy eller Charlie kommer inn igjen! Gleder meg til å se episoden, ut i fra preview-en så det ut som det blir mye bra retter! :)

Spoiler

Glad for at Zoe røk i forrige episode, håper ikke hun blir den som kommer inn igjen i dag.

• Liker 1
Skrevet

Ikke trykk hvis du ikke hat sett episode 33 hvor en av deltagerne kom tilbake!

Spoiler

THERESA! Forventa ikke den i det hele tatt! Glad for henne! Hun var jo et nervevrak da hun var i konkurransen sist. Trodde ikke hun hadde en sjangs da hun sløste 10min til å skrive ned ting :ohmy: Work experience med Reynold shiner fram i retten hennes :P 

Igjen det Australske folket er bare herlig! Den velkomsten for de 12 deltagerne som kom tilbake! Ingen bitterhet, bare mange smiler! Husker jeg så Masterchef US en gang da en av deltagerne skulle komme tilbake, det var ingen bra stemning.... Noen av dem var ganske sure og gretten haha!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, John_Felipe skrev:

Ikke trykk hvis du ikke hat sett episode 33 hvor en av deltagerne kom tilbake!

Vis skjult innhold

THERESA! Forventa ikke den i det hele tatt! Glad for henne! Hun var jo et nervevrak da hun var i konkurransen sist. Trodde ikke hun hadde en sjangs da hun sløste 10min til å skrive ned ting :ohmy: Work experience med Reynold shiner fram i retten hennes :P 

Igjen det Australske folket er bare herlig! Den velkomsten for de 12 deltagerne som kom tilbake! Ingen bitterhet, bare mange smiler! Husker jeg så Masterchef US en gang da en av deltagerne skulle komme tilbake, det var ingen bra stemning.... Noen av dem var ganske sure og gretten haha!

Svarer i spoiler selv, siden jeg har sett episoden. (Når er det forresten ok å skrive om episodene uten spoiler-tag? Dagen etter episoden har kommet ut? Eller senere enn det?)

Spoiler

Hadde ikke forventet at Theresa skulle komme tilbake jeg heller, i hvert fall ikke før jeg så episoden, men hyggelig at hun kom tilbake! Og veldig glad for at det ikke ble Zoe! :) Var lett å skjønne hvilke deltakere som ikke kom til å komme inn igjen da, ut i fra hvor lite de ble filmet i episoden. Det samme gjelder forøvrig i de vanlige episodene også; det er ofte lett å skjønne hvilke deltakere som er aktuelle vinnere og hvilke som kan havne i eliminering, men jeg skjønner jo at episodene vil bli for lange hvis de skal filme alle deltakerene like mye under hver utfordring.

Håper på en morsom team challenge i morgen (og at Matts lag ikke må i eliminering på nytt)! :)

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper på en morsom team challenge i morgen (og at Matts lag ikke må i eliminering på nytt)! :)

Synes jeg så fire farger på forklærne? Altså fire lag. Og Curtis Stone! <3

Har en følelse av at en favoritt snart ryker, men håper inderlig jeg tar feil. Så lenge topp tre er Matt, Chloe og Harry blir jeg fornøyd. :) 

Noen som vet når de skal til USA? 

AnonymBruker
Skrevet

I dagens episode er Theresas power apron-fordel at hun kan redde en av deltakerne. De er 13 og skal deles opp i fire lag. En deltaker får stå over, og går automatisk videre til neste uke. Wow. Det er jo som å ha en immunity pin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...