AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #81 Skrevet 8. juni 2016 50 minutter siden, Snadder skrev: Synes den desserten i elimination challenge var helt amazing. Har tenkt å prøve den selv når jeg finner oppskriften. Men uten en hurtigfryser må vell vi normale dødelige lage retten over to dager slik at alle elementer rekker å sette seg. http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/anna-s-mess Kansje vi begge skal prøve oss på dette kunstverket! Så adder vi bilder av resultatet her Anonymkode: b132b...ff4 2
Andromeda Skrevet 8. juni 2016 #82 Skrevet 8. juni 2016 Jeg prøvde meg på Matt's lamb koftas her om dagen. Var skummelt godt. Selvfølgelig ikke like pent presentert, og med VSCO filter. 4
Snadder Skrevet 8. juni 2016 #83 Skrevet 8. juni 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/anna-s-mess Kansje vi begge skal prøve oss på dette kunstverket! Så adder vi bilder av resultatet her Anonymkode: b132b...ff4 Det er jeg med på ! Men må nok vente til neste helg siden jeg har frihelg da :D også må jeg vell bestille større halvkuleformer enn de jeg har. Har bare de normale som de vanligvis bruker
maya86 Skrevet 8. juni 2016 #84 Skrevet 8. juni 2016 Elsker å se på! Liker så mange av dem, så vanskelig å velge noen favoritt! Men Matt, og Miles kommer nok høyt opp! Jeg har heller aldri tenkt på at det går ann å finne alle oppskriftene, så en kjempetakk til personen som linka! :D
skje Skrevet 8. juni 2016 #85 Skrevet 8. juni 2016 6 timer siden, Andromeda skrev: Jeg prøvde meg på Matt's lamb koftas her om dagen. Var skummelt godt. Selvfølgelig ikke like pent presentert, og med VSCO filter. Yum! Tenkte å teste den ut når ungene kommer hjem igjen. Tør ikke prøve meg på Anna's mess.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #86 Skrevet 8. juni 2016 Åh, jeg elsker Masterchef Australia! Herlig program og et fantastisk land! <3 Bodde i Sydney for tre år siden, og savner det veldig. Så bare fra ca topp ti forrige sesong, men Reynold og Billie var favorittene, så gøy at de klarte seg så bra, både i konkurransen og i etterkant! Nå har jeg endelig(/dessverre?) sett alt som har kommet av episoder i denne sesongen (fikk tatt igjen 29 episoder på litt over en uke :p), og gleder meg til fortsettelsen! Kjedelig å måtte vente på en og en episode nå bare. Synes det er vanskelig å velge ut en favoritt foreløpig, for de har med så sykt mye bra folk denne sesongen, men liker spesielt godt Matt, Chloe, Brett, Miles og Harry. Og Mimi. Med andre ord ca halvparten av de gjenværende deltakerene! Gruer meg til morgendagens eliminering, er egentlig bare en deltaker på det laget som jeg ikke kommer til å savne hvis personen rykter ut. Håper Jimmy kommer tilbake igjen til topp 10! Anonymkode: aad1f...049 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #87 Skrevet 8. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gruer meg til morgendagens eliminering, er egentlig bare en deltaker på det laget som jeg ikke kommer til å savne hvis personen rykter ut. Hun med hestetenner? Enig, i så fall. Anonymkode: ebddd...ae5
dillyduzit Skrevet 8. juni 2016 #88 Skrevet 8. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun med hestetenner? Enig, i så fall. Anonymkode: ebddd...ae5 Tres. For meg er det måten hun prater på, hun er jo flink, men enkelte ting blir for irriterende å følge med på. - Syntes det er så morsomt å se på, fordi som disse, er jo ikke de utdannet kokker, men bare å bevise at de kan lage mat, og når de er ferdige sitter de fleste igjen med gode muligheter når det kommer til å jobbe med mat, og for meg, gir det meg enorm inspirasjon til å kunne gjøre det samme en dag. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #89 Skrevet 8. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun med hestetenner? Enig, i så fall. Anonymkode: ebddd...ae5 Ja, tror vi tenker på samme person. Ville bare ikke skrive navn/lag i tilfelle noen som leser ikke har sett dagens episode ennå. Digger forøvrig team challenge-episodene, sykt mye morsomt de får være med på! Bare uflaks at de to siste gangene har feil lag tapt Liker godt pressure testene også egentlig, i hvert fall med tanke på det de skal lage i de episodene. Anna's mess og Reynolds dessert var jo helt fantastiske! Bare synd at de er så vanskelige å kopiere hjemme for oss med et vanlig utstyr kjøkken. Anonymkode: aad1f...049 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #90 Skrevet 8. juni 2016 Med ca alle "favorittene" på ett lag hadde de sjansen til å få ut noen som ikke fortjener å være der. Men nei. Og så henger jeg meg opp i at jentene lar håret slenge mens de lager mat. Og det er ikke bare denne sesongen! Det er null fokus på hygiene. Ringer på fingrene, lang hestehale. Yuck. Anonymkode: ebddd...ae5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #91 Skrevet 8. juni 2016 http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/passionfruit-sphere-and-coconut-granita-with-pineapple Dette var en av favorittrettene mine fra forrige sesong, og har sykt lyst til å prøve å lage det i sommer, men usikker på om det funker like bra uten en ISI gun (som koster ca 1400 kr for den tilsvarende typen de bruker i Masterchef). Er det noen som vet hvor i Norge det kan være mulig å få tak i sånne silikonformer med halvkuler, gjerne i mindre størrelse enn de bruker i serien (f.eks to eller fire halvkuler)? Anonymkode: aad1f...049
dillyduzit Skrevet 8. juni 2016 #92 Skrevet 8. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/passionfruit-sphere-and-coconut-granita-with-pineapple Dette var en av favorittrettene mine fra forrige sesong, og har sykt lyst til å prøve å lage det i sommer, men usikker på om det funker like bra uten en ISI gun (som koster ca 1400 kr for den tilsvarende typen de bruker i Masterchef). Er det noen som vet hvor i Norge det kan være mulig å få tak i sånne silikonformer med halvkuler, gjerne i mindre størrelse enn de bruker i serien (f.eks to eller fire halvkuler)? Anonymkode: aad1f...049 Du har jo eventuelt denne isi gun'en, om den fungerer like godt tviler jeg på, men du vil nok få noe samme resultat. Skal sjekke på jobb for deg i morgen om det ligger noe i sortimentet, så fikser jeg bilde og sted for deg, eventuelt om du bor i Oslo, kan jeg se eventuelt om jeg kan bestille inn noen til butikken.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #93 Skrevet 8. juni 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/passionfruit-sphere-and-coconut-granita-with-pineapple Dette var en av favorittrettene mine fra forrige sesong, og har sykt lyst til å prøve å lage det i sommer, men usikker på om det funker like bra uten en ISI gun (som koster ca 1400 kr for den tilsvarende typen de bruker i Masterchef). Er det noen som vet hvor i Norge det kan være mulig å få tak i sånne silikonformer med halvkuler, gjerne i mindre størrelse enn de bruker i serien (f.eks to eller fire halvkuler)? Anonymkode: aad1f...049 Du må lage den da! så poster du et bilde av resultatet så vi få se hvor flink du er! Anonymkode: b132b...ff4 1
John_Felipe Skrevet 8. juni 2016 Forfatter #94 Skrevet 8. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Åh, jeg elsker Masterchef Australia! Herlig program og et fantastisk land! <3 Bodde i Sydney for tre år siden, og savner det veldig. Så bare fra ca topp ti forrige sesong, men Reynold og Billie var favorittene, så gøy at de klarte seg så bra, både i konkurransen og i etterkant! Nå har jeg endelig(/dessverre?) sett alt som har kommet av episoder i denne sesongen (fikk tatt igjen 29 episoder på litt over en uke :p), og gleder meg til fortsettelsen! Kjedelig å måtte vente på en og en episode nå bare. Synes det er vanskelig å velge ut en favoritt foreløpig, for de har med så sykt mye bra folk denne sesongen, men liker spesielt godt Matt, Chloe, Brett, Miles og Harry. Og Mimi. Med andre ord ca halvparten av de gjenværende deltakerene! Gruer meg til morgendagens eliminering, er egentlig bare en deltaker på det laget som jeg ikke kommer til å savne hvis personen rykter ut. Håper Jimmy kommer tilbake igjen til topp 10! Anonymkode: aad1f...049 Misunnelig! Australia roper bare lykkelig for meg. har så lyst til å prøve å bo der et par måneder. Kansje bare reise og bruke en unnskylding som inspirasjon for min framtidige foodtruck Fortell oss om livet i Australia og Sydney! en og en episode er tortur! Har vært sånn for meg siden episode 1.... Sier hele tiden at jeg skal spare et par episoder og se dem, men NOPE!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #95 Skrevet 8. juni 2016 10 timer siden, Andromeda skrev: Jeg prøvde meg på Matt's lamb koftas her om dagen. Var skummelt godt. Selvfølgelig ikke like pent presentert, og med VSCO filter. Good job! YUM! lagde den dagen etter episoden der Matt lagde den, Utrolig deilig og god mat Anonymkode: b132b...ff4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2016 #96 Skrevet 8. juni 2016 1 time siden, dillyduzit skrev: Du har jo eventuelt denne isi gun'en, om den fungerer like godt tviler jeg på, men du vil nok få noe samme resultat. Skal sjekke på jobb for deg i morgen om det ligger noe i sortimentet, så fikser jeg bilde og sted for deg, eventuelt om du bor i Oslo, kan jeg se eventuelt om jeg kan bestille inn noen til butikken. Synes 699 kr også er litt i dyreste laget, men samtidig så er det jo profesjonelt kokkeutstyr, så skjønner jo at det koster litt. Jeg får bare begynne å spare! Supert om du sjekker på jobb i morgen, bilde og sted (og pris) hadde vært supert. Vet du om noe sted som kan ha runde silikonformer også? Sjekket nettsidene til Cacas, og de har utrolig mange silikonformer, i alt fra kaniner til julenisser, men av en eller annen grunn ser det ikke ut som de har runde former. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må lage den da! så poster du et bilde av resultatet så vi få se hvor flink du er! Anonymkode: b132b...ff4 Hvis jeg får tak i en ISI gun til en overkommelig pris og halvkuleformer så skal jeg prøve meg på desserten i løpet av sommeren! I så fall lover jeg å poste bilde. 8 minutter siden, John_Felipe skrev: Misunnelig! Australia roper bare lykkelig for meg. har så lyst til å prøve å bo der et par måneder. Kansje bare reise og bruke en unnskylding som inspirasjon for min framtidige foodtruck Fortell oss om livet i Australia og Sydney! en og en episode er tortur! Har vært sånn for meg siden episode 1.... Sier hele tiden at jeg skal spare et par episoder og se dem, men NOPE! Kan virkelig anbefale å bo i Australia, og særlig Sydney (som etter min mening er en av verdens beste byer)! Elsket byen, klimaet og folkene der, og skulle gjerne bodd der lenger enn det halvåret jeg fikk vært der (var på utveksling). Selv om det er en storby, så skal man ikke langt utenfor sentrum før det ikke føles som at byen har over 4 millioner innbyggere. Australia generelt er jo et fantastisk land, med vakker natur og masse kule dyr, fisker osv. (og dessverre litt for mange skumle slanger og edderkopper, men dem så jeg heldigvis lite til). Australiere er like hyggelige som det dere får inntrykk av gjennom Masterchef Australia, og australsk-engelsk er jo så fint å høre på! Synd det er så langt unna venner og familie og at det ikke er noe særlig bedre arbeidsmarked innen min utdanning i Sydney for tida i forhold til her hjemme. Hadde jeg fått meg jobb der nede ville nok samboeren min blitt med, da! Bare spør hvis det er noe spesielt du vil vite om Australia og Sydney, hvis jeg bare skal fortelle generelt så kan det fort bli veldig langt, og vil ikke spore av tråden alt for mye. Men samtidig, det er jo din tråd, så du får si ifra hvis du vil jeg skal avspore litt mer. Anonymkode: aad1f...049 1
John_Felipe Skrevet 8. juni 2016 Forfatter #97 Skrevet 8. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan virkelig anbefale å bo i Australia, og særlig Sydney (som etter min mening er en av verdens beste byer)! Elsket byen, klimaet og folkene der, og skulle gjerne bodd der lenger enn det halvåret jeg fikk vært der (var på utveksling). Selv om det er en storby, så skal man ikke langt utenfor sentrum før det ikke føles som at byen har over 4 millioner innbyggere. Australia generelt er jo et fantastisk land, med vakker natur og masse kule dyr, fisker osv. (og dessverre litt for mange skumle slanger og edderkopper, men dem så jeg heldigvis lite til). Australiere er like hyggelige som det dere får inntrykk av gjennom Masterchef Australia, og australsk-engelsk er jo så fint å høre på! Synd det er så langt unna venner og familie og at det ikke er noe særlig bedre arbeidsmarked innen min utdanning i Sydney for tida i forhold til her hjemme. Hadde jeg fått meg jobb der nede ville nok samboeren min blitt med, da! Bare spør hvis det er noe spesielt du vil vite om Australia og Sydney, hvis jeg bare skal fortelle generelt så kan det fort bli veldig langt, og vil ikke spore av tråden alt for mye. Men samtidig, det er jo din tråd, så du får si ifra hvis du vil jeg skal avspore litt mer. Anonymkode: aad1f...049 avspor avspor avspor! Er vel vår tråd, vi alle som elsker Masterchef Australia, er bare koselig å høre om dette vakre landet!Føler jeg bare kan lukke igjen øynene og drømme meg bort av å lese det du skrev her. Hvis det virkelig er som det er når vi ser på masterchef så må jeg bare få til en tur snart! Dessuten tror de fleste som liker Masterchef er litt nysgjerrig på Australia også. Åssen er streetfooden i Australia? Fortell om dine beste matopplevelser!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2016 #98 Skrevet 9. juni 2016 Stemmer også for å avspore litt. Australia og mat er jo temaet her, så det er begrenset hvor avsporet du kan bli. Jeg kom til å tenke på Heather i stad, fra den første team challenge'n på Plough. Hun sa ting som - I’m in charge of the jew! - My jew smells really good. - I can’t be generous with the jew. De andre klarte å uttale jus korrekt, det var bare Heather som trimmet magemusklene mine. Anonymkode: ebddd...ae5
dillyduzit Skrevet 9. juni 2016 #100 Skrevet 9. juni 2016 Er på mobil så gidder ikke sitering. Vi har bare cakepops former i silikon som dere vet, blir for små, ellers så fantes det i stål men da forsvinner jo litt av poenget med å få det enkelt ut. Uansett begge lå på rundt 299, cacas sortimentet, men jeg forsetter jakten og kommer med en update både på isi gun som går på norske patroner og silikonformer :-) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå