Gå til innhold

Mødrehjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det mødrehjem enda? Eller hva det noe som var før i tiden? Hvor kan event mødre med veldig dårlig råd gjøre, om de ikke har penger til noen plass å bo?

Anonymkode: 08c9c...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det mødrehjem enda? Eller hva det noe som var før i tiden? Hvor kan event mødre med veldig dårlig råd gjøre, om de ikke har penger til noen plass å bo?

Anonymkode: 08c9c...b1a

Søke kommunal bolig

Flytte hjem

Få seg en jobb/ leie leilighet som alle andre

Søke kommunalt lån

Anonymkode: 59e7e...7b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det mødrehjem enda? Eller hva det noe som var før i tiden? Hvor kan event mødre med veldig dårlig råd gjøre, om de ikke har penger til noen plass å bo?

Anonymkode: 08c9c...b1a

Nei, dessverre. Jeg undersøkte og grov etter det for noen mnd siden. De har bare barn og familie sentre der man kan bo med barn i 3-6 mnd, men driten med dem er at de ligger under barnevernet og krever høy! bekymringsgrad. Og du vurderes som mor og ditt og datt. Men du er ikke den første til å påpekke av mødrehjemmene er savnet!

Anonymkode: 43e97...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødrehjem når du får så mye penger til å klare deg av NAV?

Anonymkode: 889f6...21a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mødrehjem når du får så mye penger til å klare deg av NAV?

Anonymkode: 889f6...21a

Idiot. Utrolig at du har IQ nok til å forme en setning.

 

Ts, hvis du ikke har penger og plass å bo så tar du kontakt med NAV og så er de forpliktet til å finne en plass til deg. Umiddelbart så vil de mest sannsynligvis plassere deg på et hotell og gi deg nødpenger inntil de finner et mer varig tilbud til deg. Hvis det er slik at du står uten plass å bo så kan du søke om kommunal bolig og da fyker du fort opp i køen.

Anonymkode: 53393...d65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mødrehjem når du får så mye penger til å klare deg av NAV?

Anonymkode: 889f6...21a

Er du helt tom i topplokket? Hvordan kan du ut i fra en anonym liten beskrivning anta at denne dama for noe fra nav? Hva vet du om hennes livssituasjon? 

Fokuser på deg selv du, kun de med dårlig selvtillit har behov for å hakke ned på andre.

TS, ta kontakt med nav i morgen tidlig, de kommer til å gi deg nødhjelp. Søk for kommunal leilighet og bostøtte.

Lykke til!

Endret av Netttroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mødrehjem når du får så mye penger til å klare deg av NAV?

Anonymkode: 889f6...21a

Snakker du av erfaring?? Da er du en av de heldige. Men en ting har du rett i, jeg får penger fra NAV. Dessverre 50% uføretrygdet. Vært syk siden jeg var 18, er no 38. Er veldig glad for jeg enda "klarer" å jobbe 50%. Jeg har plass å bo. Men ser at det ikke kommer til å gå rundt. Derfor er jeg redd for hva som skal skje videre med meg. Du har sikkert flere gode tips, siden du tydeligvis får av NAV så du klarer deg.

Anonymkode: 08c9c...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV er som de fleste skriver, rett instans, der vil du få hjelp hvis behovet blir vurdert dithen. Ring så får du time.

Ikke bry deg om enkelte innlegg som hetser, det er nett-troll som ikke har noe liv og som føler seg litt bedre ved å rakke ned på andre.

Anonymkode: e163b...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

NAV er som de fleste skriver, rett instans, der vil du få hjelp hvis behovet blir vurdert dithen. Ring så får du time.

Ikke bry deg om enkelte innlegg som hetser, det er nett-troll som ikke har noe liv og som føler seg litt bedre ved å rakke ned på andre.

Anonymkode: e163b...2a3

TS, jeg svarte før jeg rakk å se det siste innlegget ditt. Forstår at du allerede har kontakt med NAV, men snakk med de om å få en rimeligere bolig, slik at du får det til å gå rundt.

Anonymkode: e163b...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg svarte før jeg rakk å se det siste innlegget ditt. Forstår at du allerede har kontakt med NAV, men snakk med de om å få en rimeligere bolig, slik at du får det til å gå rundt.

Anonymkode: e163b...2a3

Tusen takk for svar. Jeg har vært på NAV. Følte det ikke var så mye hjelp å få. Jeg har ca 15000 i mnd, med lønn og trygd. Husleie på 8000. Det blir ikke mye igjen til rekninger, mat ol.

Anonymkode: 08c9c...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Jeg har vært på NAV. Følte det ikke var så mye hjelp å få. Jeg har ca 15000 i mnd, med lønn og trygd. Husleie på 8000. Det blir ikke mye igjen til rekninger, mat ol.

Anonymkode: 08c9c...b1a

15000 burde virkelig holde, du kan ikke forvente å leve et luksusliv på nav!

Anonymkode: f0567...b92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15000 burde virkelig holde, du kan ikke forvente å leve et luksusliv på nav!

Anonymkode: f0567...b92

Jeg forventer ikke at jeg skal leve lukusliv på NAV !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

NAV er som de fleste skriver, rett instans, der vil du få hjelp hvis behovet blir vurdert dithen. Ring så får du time.

Ikke bry deg om enkelte innlegg som hetser, det er nett-troll som ikke har noe liv og som føler seg litt bedre ved å rakke ned på andre.

Anonymkode: e163b...2a3

Nettroll gjør ikke slike ting, les hva nettroll er. Det du mener er hatere, uforskammede folk, netthetsere etc. (Nettroll er morsomme, så ikke misbruk det ordet, vær så snill)

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Jeg har vært på NAV. Følte det ikke var så mye hjelp å få. Jeg har ca 15000 i mnd, med lønn og trygd. Husleie på 8000. Det blir ikke mye igjen til rekninger, mat ol.

Anonymkode: 08c9c...b1a

Har du spurt om kommunal bolig? Hva ligger prisene på da isåfall? Jeg var i samme situasjon og ba om frivillig forvaltning på Nav. Dvs økonomisk rådgiver tok over økonomien min og vi satte opp  budsjett sammen. Da fikk jeg utbetalt det jeg skulle ha til mat og forbruk, mens regninger o.l. hadde rådgiveren ansvar for. Det jeg oppdaget var at det var mye lettere å søke om supplerende stønad når det var forvalteren som gjorde det for meg. Forvalteren så jo at jeg faktisk hadde for lite penger, og forvalteren jobber i Nav, så ting gikk mye glattere etter det. 

Anonymkode: 18c37...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idiot. Utrolig at du har IQ nok til å forme en setning.

 

Mødre med dårlig økonomi får økonomisk hjelp av NAV. Det er ikke noe behov for mødrehjem når vi har et så godt utbygd velferdssystem.

Hvorfor er det så fælt å påpeke dette?

Anonymkode: 889f6...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mødrehjem finnes, men ikke slik som TS tenker. Mødrehjem i dag er et sted hvor nybakte mødre(og fedre) blir satt på for å bevise at de kan ta vare på barnet sitt. Som oftest så er det unge mødre eller mødre med en vanskelig bakgrunn hvor barnevernet ikke tror de klarer foreldrerollen som blir satt på mødrehjem. Der er de i noen måneder for å bevise at de klarer foreldrerollen. De bor altså der og det er ansatte der hele døgnet. Det blir en slags institusjon. 

Anonymkode: 165a0...1d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...