Gå til innhold

P-piller for menn

Fremhevede innlegg

Gjest Tamsi
Skrevet
10 timer siden, Gorgonzola skrev:

Du skjønte ikke dette??? 

Jeg skjønte ikke den delen med ekle kløende sykdommer som vi kvinner så GJERNE smitter dere med. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert allerede nevnt i tråden, men jeg mener å ha lest at p-piller for menn senker testosteronnivået, noe som også kan ha noen uheldige bivirkninger 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Sikkert allerede nevnt i tråden, men jeg mener å ha lest at p-piller for menn senker testosteronnivået, noe som også kan ha noen uheldige bivirkninger 

P-piller for menn eksisterer ikke, fordi ingen av dem er sikre nok til å faktisk kunne brukes. Denne svenske "professoren" det linkes til i denne tråden har abslutt 0 troverdighet da "professoren" ikke oppgir en eneste kilde for hvor hun har tatt disse såkalte "faktaene" sine fra. Virker mer som en typisk svensk feminist som kjører den vanlige anti-menn propagandaen sin.

Det er en lang prosess å få et produkt gjennom testene som skal bestås for å kunne selge dem som et legemiddel. P-piller for menn har vært jobbet med i årevis, men det er vanskelig å lage riktig, derfor tar det nok enda mange år å få laget dette. At det ikke er P-piller til menn enda viser også hvor mye det favoriseres kvinner på dette området, der altså det har blitt prioritert å lage denne typen produkt til kvinner fremfor til menn først.

Og om dette hadde eksistert og vært ute i dag så ville jeg vært villig til å vedde på at minst 50%+ av menn vill brukt dette.

Anonymkode: e658c...17a

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, Tamsi skrev:

Hva?

19 timer siden, Gorgonzola skrev:

Du skjønte ikke dette??? :overrasket: 

8 timer siden, Tamsi skrev:

Jeg skjønte ikke den delen med ekle kløende sykdommer som vi kvinner så GJERNE smitter dere med. 

Ah, sorry, da forstod jeg, Den var et verbalt sleivspark som en slags motvekt (sikkert patetisk) til det vi alltid hører/leser kvinner sier/skriver når det gjelder kondom. En ting er at den forhindrer graviditet, en annen - og hos mange nesten like viktig - ting er at den beskytter (helst og GJERNE) kvinnen mot seksuelt overførbare sykdommer. Hvilket er helt sant men jeg fråtset litt uhemmet i holdningen om at det er mannen som smitter kvinnen, ikke omvendt. Med mindre han er utro eller har kjøpt en hore da :fnise: 

• 6 måneder senere...
Skrevet

P-piller for menn. Blir bra dette :klappe:

Anonymkode: fb8c6...e38

Skrevet

For noen år siden på ferie så kom jeg i prat med en amerikans selger for et av de store legemiddelselskapene, og etter en hel del med alkohol med en faktisk inn på dette med p-piller for menn.

Han sa at det har eksistert en god stund nå, men de vil ikke komme i salg før alle bivirkninger er fjernet. Nå kan selvsagt dette endre seg, og det kan ha vært svada jeg ble fortalt, men på en annen side hadde det heller ikke forundret meg.

Skrevet

Isåfall, lurer jeg på om fødselsraten vil synke enda mer jeg da.

Anonymkode: fb8c6...e38

Skrevet
På 3.5.2016 den 11.08, AnonymBruker skrev:

At det ikke er P-piller til menn enda viser også hvor mye det favoriseres kvinner på dette området, der altså det har blitt prioritert å lage denne typen produkt til kvinner fremfor til menn først.

Anonymkode: e658c...17a

Ja siden det var kvinner som naturlig nok "kom i uløkka" og måtte velge mellom et liv med sosial stigma og fordømmelse, og strikkepinner langt oppi livmora utført av ymse "kloke koner", så synes jeg det var på sin plass med denslags favorisering. Men nå har de hatt lang tid på å lage en tilsvarende pille til menn, så de har ikke trengt å favorisere kvinnene de siste 40 årene.

Jeg tenker at det må være himmelen for menn å kunne pule rundt uten å bekymre seg for sprukne kondomer og utspekulerte damer med brennende babyønske. Dersom en grei p-pille uten voldsomme bivirkninger kommer på markedet har i hvertfall misogynistiske paranoide menn med kondom-angst et kraftig sikkerhetsnett. Og damer som ikke tåler hormonprevensjon vil bli litt løsere på tråden når de kan ha sex uten å risikere graviditet. For ikke å snakke om menn flest som synes kondom er noe pes og setter ned følsomheten.
Likestilling på prevensjonsfronten hadde nok ikke vært så ille :)

Anonymkode: 5187e...876

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

For noen år siden på ferie så kom jeg i prat med en amerikans selger for et av de store legemiddelselskapene, og etter en hel del med alkohol med en faktisk inn på dette med p-piller for menn.

Han sa at det har eksistert en god stund nå, men de vil ikke komme i salg før alle bivirkninger er fjernet. Nå kan selvsagt dette endre seg, og det kan ha vært svada jeg ble fortalt, men på en annen side hadde det heller ikke forundret meg.

Vi har da utmerkede P-piller for menn, disse virker som kjemisk kastrering. Da forsvinner både forplantningsevnen og sexlysten. Ved å gjøre bruk av dette obligatorisk, vil samtidig problemet med seksuelle overgrep langt på vei forsvinne, og kvinnene kan leve trygt. Behovet for sæd for befruktning løses enkelt med sædbank der menn ka få gjøre "innskudd" før de kastreres. Trolig vil et slikt system også føre til en fredeligere verden.

Anonymkode: 12c5b...63b

Skrevet

Sorry, men aldri verden om jeg hadde stolt på at menn faktisk tok denne pillen. De klarer jo ikke engang å holde kondomen på snabben selv om de VET at dama ikke bruker prevansjon. Ikke gidder de si ifra etterpå heller, og er dumme nok til at de tror vi ikke merker det. Hadde de f.eks. sagt ifra hvis de var på vei til å få seg et napp og plutselig kom på at de hadde glemt pilla si? Neppe...

Anonymkode: 6acf2...575

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har da utmerkede P-piller for menn, disse virker som kjemisk kastrering. Da forsvinner både forplantningsevnen og sexlysten. Ved å gjøre bruk av dette obligatorisk, vil samtidig problemet med seksuelle overgrep langt på vei forsvinne, og kvinnene kan leve trygt. Behovet for sæd for befruktning løses enkelt med sædbank der menn ka få gjøre "innskudd" før de kastreres. Trolig vil et slikt system også føre til en fredeligere verden.

Anonymkode: 12c5b...63b

GJESP!

Gjest Rocka69
Skrevet

P-piller for menn er ikke kommet på markedet enda, av en eneste årsak: De må gjennom en periode med klinisk testing - gjerne kombinert med andre medisiner også. Dette er ikke unikt for P-piller for menn, men for all medisin. Når de har testet i noen år i uavhengige kliniske tester, og bevist at den ikke er farlig og at den faktisk fungerer - så kommer den nok på markedet ja. Gi det noen år til så er det nok på markedet. Og vi menn kan få p-piller også. Jeg hadde ikke hatt problemer med å bruke de hvis jeg visste at de ikke var direkte farlige og at de faktisk virket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...