Gå til innhold

dobbeltseng/madrasser


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

vi lurer på om vi skal kjøpe oss en bedre og større seng enn vår nåværende, salryggede 120 cm brede rammemadrass. Men vi har vel egentlig ikke lyst til å gjøre den store "sove-sammen-resten-av-livet"-seng-investeringen heller, mest pga økonomien..

Er det noen som har erfaringer med madrasser (fjær, såklart) fra feks IKEA? Jeg har en enkeltmadrass derfra fra før som jeg egentlig har vært kjempefornøyd med, men mistenker den for å begynne å sige sammen litt fort...? Hva med andre relativt rimelige madrasser? Vil gjerne ha en holdbar, om enn ikke luksuriøs løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå svarer jeg ikke på det du spør om, for jeg har ikke erfaring med IKEA, men vi kjøpte Jensen kontinentalmadrass i fjor, rolls royce-modellen med pocketfjærsystem og det hele. Kostet vel 12000 kroner tror jeg. Dyrt, men på den annen side skal vi antakelig ikke kjøpe noen ny seng igjen, i alle fall ikke så sinnsykt mange år.

Vår filosofi var at vi tilbringer 1/3 av tiden vår i sengen, så hvorfor i alle dager skal vi sove på noe billig jalla. Vi er ikke spesielt rike og er veldig økonomiske i alle sammenhenger, men vi har ikke angret et sekund, sengen er fantastisk og vel verd et ekstra innhugg i husholdningsøkonomien vår. For folk med vonde rygger og stive skuldre er det enda viktigere å ha et skikkelig soveredskap. Jeg tror det er mange som tenker som deg, men som bruker masse penger på annet inventar i huset eller på bil eller andre ting som ikke er like viktige for helsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikea madrasser og overmadrass, og er fornøyd så langt. (De er vel 3 år gamle nå.) Det hadde sikkert vært enda bedre med madrasser til mange mange tusen, men slike utskeielser hadde vi rett og slett ikke mulighet til når vi hadde behov for nye madrasser, og IKEA har altså fungert helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Svane Continental (er det det den heter?). Den til ca. 7.000,- på tilbud. Har hatt den i 8 år og den er utslitt nå. Så i går at den virkelig er uthulet der vi har ligget. Så vi må ut og kjøpe ny seng snart som søren.

Vi kommer til å kjøpe en kontinentalseng igjen. Bla. pga. prisen. Man får mye og god seng for en grei penge. Tror dog vi legger litt mer penger i denne senga enn den forrige - for at den skal holde lenge.

Min drøm er Hästens - med regulerbare madrasser. Men det er langt utenfor vår økonomi!

Jeg vil anbefale deg å legge noen gode tusenlapper i en god seng. Det kan spare deg for mye vondt i mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, ett argument til for overmadrass: mindre slitasje på springfjærmadrassen.

vendbar springfjærmadrass slites også seinere enn rammemadrass, siden man kan snu og bytte om på madrassene slites de ikke samme sted hele tiden, og varer dermed lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi hadde Ikea seng før, men da den ble gammel og slitt investerte vi i en goldline svane madrass, betalte masse penger. Sengen er veldig god den, samboeren min synes den er fantastisk. Han har ryggproblemer, så for han er god madrass veldig viktig.

Jeg synes Ikea sengen ögså var god, så om den investeringen spilte noe rolle for meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...