AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #1 Skrevet 2. mai 2016 Jeg tror jeg har klart å pådra meg en senebetennelse i høyre arm. Det verker, dunker og den er skikkelig vond helt fra skuldra og ned i fingrene. Alt jeg gjør er vondt, men det er mest vondt i underarmen og ut i ene fingeren. Jeg har ikke gjort noe spesielt så vet ikke hva det kommer av. Har vært sånn et par dager. Legen hadde ikke time til meg før neste uke. Noen tips om hva jeg kan gjøre i mellomtiden? Anonymkode: a29d0...0cd
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #2 Skrevet 2. mai 2016 Du får sannsynligvis time hos fysio hvis det er senebetennelse. Det du kan gjøre hvis det er senebetennelse er å ta en ibux mot smertene da det er betennelsesdempende. Du kan også smøre på smertestillende krem som du kan kjøpe på apoteket. Da jeg hadde senebetennelse trente jeg også med 1-kilosmanualer fordi det hjelper mot betennelser uten å belaste. Men for å være ærlig, det er en sannsynlighet for at dette er prolaps i ryggvirvel C8. Da vil dessverre ikke smertestillende krem fungere. Anonymkode: 73b7c...d86
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 #3 Skrevet 2. mai 2016 Har slitt med senebetennelse i både skulder, håndledd og legger i flere år på grunn av mye belastning under trening og jobb. Har prøvd alt av kremer og piller som legen har skrevet ut og det har så klart virket en liten periode, men så kommer smerten alltid tilbake igjen. Anbefaler at du finner ut hva årsaken til senebetennelsen er. Om du sitter mye på pc, pass på at du sitter riktig, om du trener så pass på at du gjør øvelsene riktig og ikke pusher for mye når det gjør vondt, start lett og varm ordentlig opp osv. Nå på starten er det viktigste og bare la det hvile, men når du først har fått det kommer det veldig fort tilbake, derfor viktig at du finner ut hva årsaken er slik at du kan unngå det fremover. Ibux hjelper den uka du tar det, men om du fortsetter å gjøre det som har gitt deg smertene så kommer det garantert tilbake, og man kan ikke akkurat leve på ibux resten av livet. Så hvile til smertene blir borte også starte smått og trene seg opp igjen er nok det beste. Om du ikke trener fra før av, så start smått! Tøying er og viktig! Håper du finner ut av det, senebetennelse er virkelig noe dritt. Anonymkode: 9d1bd...f31
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #4 Skrevet 3. mai 2016 TS her: Tusen takk for svar! Jeg går allerede til fysio så kan jo snakke med han om dette. Hvordan kan dette være en prolaps? Jeg har ikke vondt noen andre plasser enn i skulder/arm? Ibux og kremer hjelper ikke, har allerede testet. Voltarol/Voltaren tåler jeg ikke... Anonymkode: a29d0...0cd
Kristanna Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 Skulle tipse om den sterkeste Voltarol gelen, for den hjalp virkelig for meg Men ser du ikke tåler det.. Kanskje du kan få akuttime hos legen?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #6 Skrevet 3. mai 2016 3 minutter siden, Kristanna skrev: Skulle tipse om den sterkeste Voltarol gelen, for den hjalp virkelig for meg Men ser du ikke tåler det.. Kanskje du kan få akuttime hos legen? TS her Kremen tåler jeg, men den har ingen effekt dessverre :/ Ja om ikke det er bedre om en dag eller to så får jeg nesten gjøre det Anonymkode: a29d0...0cd
Kristanna Skrevet 3. mai 2016 #7 Skrevet 3. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: TS her Kremen tåler jeg, men den har ingen effekt dessverre :/ Ja om ikke det er bedre om en dag eller to så får jeg nesten gjøre det Anonymkode: a29d0...0cd Har du spurt etter den sterkeste de har? De anbefaler visst en mildere til de som spør her på apoteket.. God bedring
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #8 Skrevet 3. mai 2016 1 minutt siden, Kristanna skrev: Har du spurt etter den sterkeste de har? De anbefaler visst en mildere til de som spør her på apoteket.. God bedring Ja samboeren min fikk den en gang så vi har den liggende TS Anonymkode: a29d0...0cd
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #9 Skrevet 3. mai 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får sannsynligvis time hos fysio hvis det er senebetennelse. Det du kan gjøre hvis det er senebetennelse er å ta en ibux mot smertene da det er betennelsesdempende. Du kan også smøre på smertestillende krem som du kan kjøpe på apoteket. Da jeg hadde senebetennelse trente jeg også med 1-kilosmanualer fordi det hjelper mot betennelser uten å belaste. Men for å være ærlig, det er en sannsynlighet for at dette er prolaps i ryggvirvel C8. Da vil dessverre ikke smertestillende krem fungere. Anonymkode: 73b7c...d86 Det er bare syv cervicale rygghvirvler, så noe C8-prolaps har du i hvert fall ikke. Jeg tviler sterkt på at dette er et prolaps i det hele tatt. Det er omtrent umulig å si noe om årsaksforhold uten undersøkelse. Du skal gå til lege. I mellomtiden kan du bruke betennelsesdempende midler, men husk at du ikke må kombinere midler som ibux, naproxen, voltaren/voltarol etc. Anonymkode: 049f9...111
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #10 Skrevet 3. mai 2016 Snakk med fysioterapeuten din, da jeg hadde senebetennesle, så sa fysioterapeuten at jeg skulle ta betennelsesdempende og holde armen mest mulig i ro nå i begynnelsen. Lett trening kom igang etter hvert hos fysioterapeuten. Anonymkode: b082e...599
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 #11 Skrevet 3. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her Kremen tåler jeg, men den har ingen effekt dessverre :/ Ja om ikke det er bedre om en dag eller to så får jeg nesten gjøre det Anonymkode: a29d0...0cd Slike kremer har knapt noen effekt mot slike lidelser. Bruk tabletter. Anonymkode: 049f9...111
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå